» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» عرصه جهانی در دستان بازی‌های موبایلی
» آژانس بازاریابی دیجیتال، یک تکه گوشت تازه را استخدام می کند
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» رفاه، اسپانسر لس آنجلس-تهران شد
» چگونه نیازهای مخاطبان را در دوران رکود اقتصادی پاسخ دهیم؟ (قسمت دوم)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
پرتقال‌هایی که با معجزه‌ی تکدانه، به الماس تبدیل شدند


ام بي اي نيوز: پرتقال‌های تکدانه، این روزها روی بیلبوردهای تهران با شکل الماس‌گونه‌شان توی چشم‌های مخاطب برق می‌زنند و با بازی ظریفی که روی نوشتن نام برند انجام شده، خیلی نرم اما ماندگار می‌گویند «ما همیشه تک‌دانه هستیم...»
این کار در آژانس شبکه‌ی آفتاب، یکی از زیرمجموعه‌های گروه شرکت‌های شبکه‌ی آفتاب انجام شده است. اعضای گروهی که این پروژه را اجرا کرده‌اند شامل مدیریت پروژه، استراتژی،خلاقه و طراحی، رَوَند ماجرا را به شکلی منظم و یکپارچه تشریح می‌کنند.

ابتدا خانم پرورش که مدیر پروژه‌ی تک‌دانه در شبکه‌ی آفتاب است، کلیت ماجرای پروژه را تشریح می‌کند: «صورت مساله‌ی اصلی این بود که برند شناخته‌شده‌ی تکدانه روندی را برای تغییر بسته‌بندی‌های خود را آغاز کرده است و می‌خواست این بسته‌بندی جدید را به مخاطب معرفی کند. تکدانه برندی است که جایگاه‌ش با توجه به سلامتی، کیفیت بالا و مرغوبیت مواد اولیه تعریف شده است؛ به عبارت دیگر در معرفی بسته‌بندی جدید می‌بایست این موارد را هم درنظر می‌گرفتیم. طبق روال، بریف را با تیم استراتژی در میان گذاشتیم و بعد از خلق استراتژی پیام، کار تیم خلاقه هماهنگ با تیم استراتژی کلید خورد.

در کارگاه ایده‌پردازی به ایده‌های زیادی رسیدیم و بهترین‌ها را اجرا کردیم و در نهایت ایده‌ای که در حال حاضر روی بیلبورد است، انتخاب شد. این نکته را هم اضافه کنم که در خلال کار جلسات متعددی با مشتری برگزار کردیم و در تمام مراحل، از نظر ایشان استفاده می‌کردیم. در عین حال برای شناخت تمام ویژگی‌های این بسته‌بندی جدید، نشستی هم با شرکت تتراپک داشتیم که تولید کننده‌ و تأمین کننده‌ی بسته‌بندی‌های خام محصولات تکدانه است.»

پرتقال‌هایی که با معجزه‌ی تکدانه، به الماس تبدیل شدند


آقای صالحی استراتژیست این پروژه می‌گوید: «مسیر رسیدن به ایده در شرکت ما از واحد استراتژی آغاز می‌شود و خروجی ما از این واحد، برای چنین پروژه‌هایی استراتژی پیام است، این استراتژی به گروه‌های خلاقه می‌رسد و ایده‌ها در کارگاه‌های پردازش ایده شکل گرفته و انتخاب می‌شوند.
هدف اصلی در بریف، معرفی بسته‌بندی جدید و مدرن آن بود و موازی با آن ویژگی‌های برند و ارزش‌های پیش‌نهادی برند قرار داشت که تاکنون در تمام فازهای تبلیغاتی برند در نظر گرفته شده است، این دو بخش می‌بایست با هم هم‌سو می‌شدند. در مورد خود بسته‌بندی هم، ما با یک طرح مدرن روبه‌رو بودیم که از ویژگی‌های متنوعی برخوردار بود (مثلا نگه‌داری طولانی‌تر آب‌میوه و بدون مواد نگه‌دارنده) پس در این مورد می‌خواستیم این آگاهی را ترویج کنیم که «شرکت تک‌دانه که همواره به عنوان یک برند نوآور شناخته شده است با طراحی مدرن بسته‌بندی‌های جدید خود، این بار در بسته‌بندی‌های خود نوآوری کرده است.»

اما این فقط بخشی از کار بود و ما ارزش‌های پیشنهادی برند را داشتیم که به هویت برند تک‌دانه مرتبط بودند. هم‌چنین کیفیت بالای مواد اولیه و طبیعی بودن آن‌ها هم موارد دیگری بودند که می‌بایست در ایده‌ به مخاطب انتقال داده شوند. تمام این موارد را روی نردبان ارزش‌های مشتری نشاندیم. این نردبان از یک ویژگی بنیادین که در سطح پایین آن قرار دارد شروع می‌شود و به مزیتی می‌رسد که به مشتری ارایه می‌شود و در نهایت به ارزشی ختم می‌شود که مصرف‌کننده طلب می‌کند. به عنوان مثال طبیعی بودن میوه‌ها و مرغوب بودن آن‌ها ویژگی محصول است و مزیت می‌تواند تغذیه‌ی مناسب و ارزش‌های آن، سلامت و سرزندگی باشد. پس تمام این موارد در جریان کار درنظر گرفته شد. کار ما ترکیب این نوآوری‌های مدرن، همراه با حفظ هویت و روحیه‌ی برند تک‌دانه بود که همیشه شاهد آن بودیم.

پرتقال‌هایی که با معجزه‌ی تکدانه، به الماس تبدیل شدند


بعد از نوشتن استراتژی پیام، موارد با گروه خلاقه مطرح شد و کار در یک کارگاه ایده‌پردازی ادامه پیدا کرد.»
آقای مهر انوری مدیر خلاقیت این پروژه می‌گوید: «در شبکه‌ی آفتاب ما در انجام پروژه‌ها روابط تنگاتنگ و هم‌راهی موثری داریم و حاصل کار از یک همکاری مشترک حاصل می‌شود. کانسپت اولی که به آن رسیدیم،"تک‌دانه بودن" است که هم در بخش نوشتاری دیده می‌شود و هم در تصویر. تک، یعنی هرچیزی که متمایز است. هدف این بود که مخاطب با دیدن محصول در فروشگاه، "تک‌دانه" بودن و منحصربه‌فرد بودن محصول را دریافت کند، و در این‌جا این تک بودن، فرصت یا ظرفیتی بود که با نوع بسته‌بندی هم مرتبط بود.

براساس بریف به این نتیجه رسیدیم که فرصت خوبی برای استفاده و یادآوری مجدد نام برند در ساختاری متفاوت است، چرا که نام برند در بطن خود مفهوم تمایز را تبیین می‌کند. همسو با این ایده، به فرم و ماهیت بصری عنصری رسیدیم که این تمایز را نمایان کند. الماس، کریستالی است که هم از نظر ارزش و هم از جهت فرم ظاهری، با سایر سنگ‌ها متفاوت است. این تصویر هم بر ارزشمندی محصولات برند تکدانه تاکید دارد و هم بر تک بودن فرم ظاهری آن‌ها.»

خانم قاسم‌پور مدیر هنری این پروژه می‌گوید: «بعد از انتخاب الماس به عنوان عنصر محوری در محتوای بصری کار، می‌بایست آن را با فرم بسته‌بندی مدرن تکدانه هم، همگن می‌کردیم و البته به خود محصول هم پیوندش می‌دادیم که در این طرح به عنوان اولین مورد از این مجموعه‌ی تازه، ‎‌محصول آب پرتقال بود.
بنابراین چالش تیم ما این بود که الماس را که نماد یک جسم سخت و درخشنده است با پرتقال و میوه‌های دیگری که نرم و خوش‌مزه هستند، ترکیب کنیم. در این ترکیب باید هم خوش‌مزگی و تازگی پرتقال حس می‌شد و هم باید منحصر به فرد بودن الماس نمایش داده می‌شد. برای این کار از خطوط شکست و فرم‌های گسسته‌ی الماس الهام گرفتیم.
سعی کردیم قالبی هم برای تنوع و هارمونی رنگ‌ها شکل بدهیم که علاوه بر جذابیت بصری، تداعی‌کننده‌ی‌ رنگ محصول هم باشند. حجم و هندسه‌ی طراحی شده برای پرتقال، درخشندگی الماس را تداعی می‌کند و برگ‌هایش بر هویت آن تاکید دارند، ضمن این‌که تصمیم گرفتیم ترکیب‌بندی کار را هم ساده و خلوت نگه‌داریم تا این "تک دانه بودن" نمود و جلوه‌ی بارز تری داشته باشد.

در پایان گفتگو، گروه یادآور شدند که این تغییر در بسته‌بندی آب‌میوه‌های پاکتی تکدانه، یک فرآیند ادامه‌دار است که در راستای اهداف بازاریابی این برند، به تناوب و بعد از آب پرتقال، محصولات دیگر این برند را هم در بر خواهد گرفت. در نتیجه قالب‌ و ساختار کار به گونه‌ای طراحی شده که برای سایر محصولات تکدانه هم قابل توسعه باشد.

پرتقال‌هایی که با معجزه‌ی تکدانه، به الماس تبدیل شدند


دست اندکاران پروژه:
کارفرما: شرکت کشت و صنعت تکدانه
برند: تکدانه
آژانس تبلیغاتی: آژانس تبلیغات و روابط عمومی گروه آفتاب
مدیر پروژه: تارا پرورش
استراتژیست: رضا صالحی
مدیر خلاقه و کپی رایتر: محسن مهر انوری
مدیر هنری: مستانه قاسم‌پور
برنامه‌ریزی رسانه: یحیی رضانیا

پرتقال‌هایی که با معجزه‌ی تکدانه، به الماس تبدیل شدند

mbanews.ir - نازنين کي نژاد
دوشنبه 5 بهمن 1394

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • یک لیوان آفتاب!
  • گل بهترین میوه‌ها
  • 200سی سی آب هنداونه با درب جدید
  • تکه های میوه تازه بر روی بسته بندی یخ چای
  • بهترین طراحی های بسته بندی سال 2016 (قسمت دو ...
  • دغدغه: دردسرهای طراحی دوباره یک بسته بندی
  • بسته بندی متفاوت وارلی
  • بازم یه فاز تازه ...
  • لباس ها عاشق می شوند
  • بهترین بسته بندی های سال 2016 (قسمت سوم)
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: حسن | [ايميل] | تاريخ ارسال: 12/11/1394 - 22:42
     
    با سلام
    نمیدونم این محصول ابمیوه از کنسانتره است یا پالپ همدداره چون به ابمیوه های بسته بندی با پروسسینگ و ماندگاری بالا اعتقادی ندارم.
    ولی در بنرهای طراحی شما انتخاب این شعار که همچنان تکدانه هستیم و لینک کیفیت و سابقه بهمراه پرسپشن مشتری به محصولات جدید کاری خوب و بجا بود. کاری که بعضی از شرکت های غولی مانندکوکاکولا زمانی برای تمایز محصولات جدید از قدیم هزینه ها دادن....
    در مورد تصویر انتخابی نظرم اینه کهچند وقتیه که شرکتهای رب و ابمیوه فراوری شده از تروپیکانا گرفته تا ..شما ..میخوان بزور رو با نشون دادن میوه و با کمی تغییرات ایده شونو پیاده کنن
    طرحهایی. مثل برش بسته بندی و قاچهایی که توش میوه تازه هست و میوه هایی. که به شکل بسته بندی هست و ... کلا فقط میخوان بزور یه چیزو درقالب یه چیز دیگه نشون بدن.
    .....
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0