» تغییر سبک زندگی با استارت آپ "دکتر بادی"
» سرویس رایگان، فرش قرمز "شهرفرش" برای مشتریان
» لیوان های استارباکس ابزار تزئین درخت کریسمس
» یلدانه های تبلیغاتی
» بهترین کمپین های تعاملی خاورمیانه در سال 2016
» هدفمند ترین برندهای سال 2017
» Peugeot؛ کمپین حس‌های متقاطع
» تونس از زاویه‌ی دید لنزهای دوگانه‌ی Huawei P9
» ARLIAN؛ آبی که بطری اش تشنه تان میکند
» دیوار موسیقی 7UP

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
باهم برای هم؛ در مسیر تاریخ و صنعت ایران زمین


ام بي اي نيوز:روز ملی خلیج‌فارس، روز صنایع‌دستی، روز صنعت و معدن یا روز پزشک و داروساز و ...؛ گرامیداشت این روزها، یعنی اهمیت به وطن، هنر، صنعت و هم‌وطنانی که برای آبادی این مرز و خاک، روز و شب در تلاش‌اند.

دیدن این مناسبت‌ها و اهمیت به آن‌ها رفتارهایی است که از سوی بانک اقتصادنوین به شکلی هنرمندانه و خلاقانه دیده‌شده است. اقتصادنوین، خدمت‌گزاری خود را در راه ایران و مردمش، فراتر از فعالیت‌های یک بنگاه اقتصادی می‌داند و خود را همانند یک شهروند در کنار مردم می‌بیند تا هر بار رنگ تازه‌ای به وعده‌ای که داده است، ببخشد:

«باهم برای هم»
در مورد سری آگهی‌هایی که در سال جاری، از این بانک در حوزه‌ی پاسخگویی اجتماعی و اهمیت به فرهنگ و هنر ایران و مشاغل گوناگون دیده‌ایم، به سراغ احمد جمالپور مطلق، مدير هنري «آژانس تبليغاتي دات» رفتیم که سفارش این آگهی‌ها از سوی اقتصادنوین به او واگذار شده بود.
جمالپور داستان آغاز این سری آگهی‌ها را این‌گونه تعریف می‌کند:

طبق روال سال های گذشته از طرف بانک اقتصادنوین سفارش طراحی آگهی برای تعدادی از مناسبت های سال 94 به شرکت ما واگذار شد. اما ویژگی که امسال را از سال های گذشته متمایز می کرد در نحوه برنامه ریزی و زمان بندی سفارش آگهی ها بود. خوشبختانه این بار با توجه به تجربه سال های گذشته این سفارش ها با یک فاصله زمانی مناسب جهت طراحی به ما پیشنهاد شد. ویژگی دیگری که امسال نسبت به سال گذشته داشت برنامه ریزی خاص برای آگهی های هشت کادری افقی بود که میبایست برای تعدادی از مناسبت ها، متناسب با آن طراحی می‌شد.

جمالپور در مورد طراحی و ایده پردازی آگهی‌ها و تمایزش با سایر آگهی‌های مناسبتی توضیح داد:
طی جلساتی که با کارشناسان روابط عمومی بانک برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که پیام بانک، بدون در نظر گرفتن جنبه تبلیغاتی و استفاده از المان های آشنای بانکی به شکل غیرمستقیم و برای ارتقای جایگاه برند در ذهن مخاطبان عمل کند. با این پیش فرض ما در تیم خلاقیت سعی کردیم با عبور از مفاهیم حوزه بانکی، بیشتر جنبه اجتماعی موضوعات آگهی را در نظر بگیریم، همچنین با توجه به متفاوت بودن مخاطبان هر یک از آگهی ها، می بایست بینش های مختلفی را مورد توجه قرار می دادیم. به همین دلیل ترجیح دادیم از روش های احساسی برای انتقال پیام و ارتباط با مخاطب استفاده نماییم. ویژگی این روش این بود که در صورت خلاق بودن آرت ورک های آگهی و اسلوگان ها می توانستیم ضمن ارتباط با مخاطبان اولیه آگهی که همان فعالان خاص آن حوزه بودند، به‌طور غیرمستقیم گروه دوم مخاطبان که مشتریان فعلی و بالقوه بانک هستند را نیز تحت تأثیر قرار دهیم. موضوعی که می توانست به تصویر برند اقتصادنوین کمک کند.

باهم برای هم؛ در مسیر تاریخ و صنعت ایران زمین


مدیر هنری آژانس دات، علاوه بر متفاوت بودن دایره‌ی مخاطبان این آگهی‌ها، یکی دیگر از چالش‌ها را ابعاد کادر روزنامه می‌داند و دراین‌باره می‌گوید:
یکی از چالش هایی که در طراحی این سری از آگهی ها با آن روبرو بودیم کادری بود که برای درج آگهی در روزنامه در نظر گرفته‌شده بود. معمولاً آگهی های هشت کادری برای پیام های با درجه اهمیت پایین استفاده می شد، ضمن آن که طراحان گرافیک نیز به دلیل سایز نامتعارف و ارزش بصری پایین تر آن کمتر رغبت می کنند انرژی و زمان زیادی جهت طراحی آگهی های خلاق متناسب با آن صرف کنند. نکته ای که باعث شد ما با رغبت زیاد شروع به طراحی این آگهی ها کنیم یکی زمان مناسبی بود که بانک در اختیار ما قرار داد و دیگری نگاه مدیریتی ویژه خود بانک بود که در نظر داشت از کمترین ها به بهترین شکل استفاده کند، ماهم با درنظر گرفتن این محدودیت‌ها کارها را طراحی کدیم و اتفاقاً در مور آگهی روز صنعت و معدن این چالش به نقطه‌ی قوت طراحی تبدیل شد چون فضای بیشتری برای نمایش تونل‌های زیرزمینی داشتیم.

باهم برای هم؛ در مسیر تاریخ و صنعت ایران زمین

باهم برای هم؛ در مسیر تاریخ و صنعت ایران زمین


بسیاری از طراحان گرافیک تجربه طراحی آگهی باقابلیت اکران بر روی تابلو های عرشه پل را دارند و با محدودیتهای این نوع کادر آشنا هستند. ما نیز سعی کردیم باتجربه‌ای که در طراحی برای این رسانه ها کسب کرده بودیم، آرت ورکی متناسب با این چنین کادرهای کشیده ای خلق کنیم. با این ویژگی که برخلاف تابلو های محیطی که در آن، زمان انتقال پیام می بایست بسیار کم باشد، در این رسانه مخاطب زمان بیشتری برای کشف پیام آگهی در اختیار دارد و ما می توانستیم از تعلیق بیشتری در کدگذاری پیام استفاده کنیم. به همین دلیل چه در طراحی بصری و چه در خلق اسلوگان‌ها، به سراغ ایده‌هایی رفتیم که در آن با تعلیق مناسب، لذت کشف پیام برای مخاطب وجود داشته باشد، تا از این طریق، هم اثرگذاری و هم ماندگاری پیام در ذهن مخاطب بیشتر شود.

دست‌اندرکاران:
كارفرما: روابط عمومی بانک اقتصاد نوین
آژانس تبليغاتي: دات
مدير هنري: احمد جمالپور مطلق
طراح گرافیک: داوود صفری
کپی رایتر: داوود صفری، احمد جمالپور

باهم برای هم؛ در مسیر تاریخ و صنعت ایران زمین

mbanews.ir - نرگس کشاورز نيا
دوشنبه 5 بهمن 1394

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • آگهی هایی خلاق از جنس لوله پولیکا
  • برای پدر که بهترین است...
  • نقش خاطره بر قلب مخاطبان
  • دستان گره خورده‌ی دو برند در یک آگهی برای ...
  • «باشتاب سوخت بگیرید» چگونه خلق شد؟
  • انتقال پیام به راحتی آب خوردن!
  • بهارِ آگهی‌های روزنامه‌های سراسر کشور
  • پیراهنی سفید با لکه‌ای از انار
  • تشکر: 50 کلمه شد 12 کلمه
  • دکمه ورود به بانک
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر