» معرفی: کتاب اصول بازاریابی و کالاها و خدمات به زبان ساده
» لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
» التون جان ستاره آگهی تبلیغاتی جدید اسنیکرز
» چند درصد ایرانی هستی؟
» معرفی کتاب: انقلاب شبکه‌های اجتماعی
» ابزار تبلیغاتی جدید Ikea به مناسبت روز جهانی شکلات
» قراری برای حفظ زیبایی های شهر
» اولین ها در آگهی مرسدس بنز: اولین خودرو، اولین زن قدرتمند
» رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی در شهر گردشگر
» پانزده دسته شغلی بازاریابی و فروش در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
آفتاب گرفتن از نوع روغنی!


ام بي اي نيوز: «آفتاب بگیرید» نام کمپین تبلیغاتی است که آگهی‌های آن را روی بیلبوردهای شهر می‌بینیم. برندی قدیمی و نام آشنا که تصمیم گرفته است در این تبلیغات شلوغ انواع روغن‌ها، با شعاری دلچسب و طرحی ساده، خودی نشان دهد.

کانون تبلیغات مات، طراحی و تدوین این کمپین را به عهده داشت. محمدرضا سیار که مدیر اکانت این کانون است در مورد روند طراحی این کمپین می‌گوید:

روغن آفتاب از برندهای قدیمی در تولید روغن است و خیلی‌ها نام آن را می‌شناسند. مدیران این برند به این فکر افتادند که سهم بیشتری از بازار بگیرند، میزان آگاهی مردم از این برند را بیشتر کنند و دوباره نام خود و محصول خود را یادآوری کنند.

هدف آفتاب این بود که خودش را به مخاطبان قدیمی‌اش یادآوری کند و در عین حال مخاطبان نسل جدید را هم به خود جذب کند؛ بنابراین چگونگی این حضور و برنامه‌ی ارتباطی‌شان را به کانون تبلیغات مات سپردند.

از آنجا که یکی از نقاط قوت این کمپین انتخاب شعار خلاقانه‌ی آن است، از محمدرضا سیار در مورد روند خلق شعار و تصاویر پرسیدیم:

مجموعه آفتاب، خودش تحقیقات بازار خیلی خوبی انجام داده بود و وقتی کار را به ما سفارش دادند، خودشان شعار «آفتاب بگیرید» را هم پیشنهاد دادند، اما با این حال از ما خواستند این شعار را بررسی کنیم و اگر خوب نیست پیشنهاد بهتری بدهیم.
ما هم شروع کردیم به تحقیق بازار تا ببینیم براساس اهداف و اتفاقات فعلی، چقدر این شعار برای برند مناسب است.

بررسی‌های واحد تحقیق بازار مات و نتایج فوکوس‌گروپ‌ها، نشان داد که این شعار، به خوبی کار می‌کند و با برند آفتاب و گل آفتاب‌گردان و آفتاب گرفتن، ارتباط و ایهام خوبی دارد. در عین حال که مستقیم می‌گوید بیا مرا بخر اما حالت دستوری و امری ندارد. ازسوی دیگر در فعالیت‌های ارتباطی برند، قرار است کل سبد محصولات معرفی شود و چون اولین محصول، روغن آفتابگردان است، با این شعار کاملاً همخوانی دارد.

آفتاب گرفتن از نوع روغنی!


سیار در مورد هویت بصری این آگهی‌ها می‌گوید:

بعد از اتمام تحقیقات بازار و انتخاب نهایی شعار، کار به استودیو طراحی مات واگذار شد و طرح نهایی به صورتی که می‌بینید با المان‌های ساده طراحی شد چون نمی‌خواستیم، شعار در شلوغی تصاویر گم بشود و ترجیح دادیم نام برند را در میان المان‌های کلیدی بصری و مختصر قرار بدهیم.

رسانه‌های این کمپین، تبلیغات محیطی و محل فروش در هایپراستار است و به زودی آگهی‌های رادیوئی آن هم پخش می‌شود.
در مورد زمان اکران کمپین هم تصمیم گرفتیم از اسفند آغاز به کار کنیم زیرا بازار خرید، جنب و جوش بیشتری دارد. البته روغن، محصول فصلی نیست، اما وقتی حس خرید و جریان خرید در میان مردم وجود دارد نسبت به تبلیغات حساسیت بیشتری پیدا می‌کنند و آگهی‌ها بیشتر دیده می‌شوند.
از طرفی امسال، اسفند خیلی شلوغی نداشتیم تا آگهی هایمان گم شوند.

سیار در مورد تبلیغات در فضای دیجیتال این طور برایمان توضیح داد:

به نظر من در مورد حوزه‌ی دیجیتال، حساسیت‌های بیشتری از آف‌لاین وجود دارد زیرا در فضای دیجیتال، انتخاب می‌شوی که دیده بشوی یا نه و مخاطب مجبور نمی‌شود به دیدن آگهی یا پیام شما. بنابراین حضور در فضاهای دیجیتال فقط به صرف حضور داشتن نمی‌تواند موثر باشد.
برندها باید به فکر ایده‌های جدید باشند تا مخاطبان در فضای دیجیتال در مورد آن‌ها حرف بزنند و خودشان به بیشتر دیده شدن و انتشار پیام‌تان کمک کنند.
ما در مورد روغن آفتاب هم به دنبال ایده‌های جدید و تاثیرگذار برای حضور در فضاهای دیجیتال هستیم.

دست اندرکاران:
سفارش دهنده: برند روغن آفتاب
آژانس تبلیغاتی: کانون تبلیغات مات
مدیر آتلیه: رشید رهنما
مدیر هنری: علی شاهی
طراح گرافیک: سروش موسوی
عکس: سجاد عبداللهی
اکانت: صادق بهرامی
تیم خلاقیت: رشید رهنما، علی شاهی، سروش موسوی، سجاد عبداللهی
مدیر اکانت: محمدرضا سیار

آفتاب گرفتن از نوع روغنی!

mbanews.ir - نرگس کشاورز نيا
سه شنبه 25 اسفند 1394

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • کنسروی از دل دریا
  • نقش خاطره بر قلب مخاطبان
  • عیدِوو خرید نو
  • تقابل فقیر و غنی در کمپین اویلا
  • بررسی فعالیت های ارتباطی در بازار تخمه آف ...
  • رقابت با آفتاب
  • چرا "ملل" هنوز "عسکریه" هست؟
  • این آگهی چاپی فقط زیر نور آفتاب خواندنی م ...
  • پشت پرده یک کمپین؛ ماهی که کامل می‌شود
  • روغن ذرت فامیلا؛ خودشو نمی گیره!
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر