» نگاهی به تبلیغات محیطی شهر تهران- تیر 96
» مانیار یک شبکه اجتماعی پیام رسان
» نگاهی شرقی به جهانی از جنس تبلیغات
» پنج درس بزرگ بازاریابی از کوبا
» رباتی که تصاویر واقعیت مجازی را قابل لمس می کند
» روش های صرفه جویی در بودجه بندی مبتنی بر نیاز بازاریابی
» مشارکت صدا و سیما و dnaunion جهت اثر بخش تر کردن بودجه های تبلیغاتی
» آگاهی برای همه
» سرمایه گذاران ایرانی ریسک پذیر و صبور نیستند
» حمله وان پلاس ۵ به اینستاگرام

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
بررسی فعالیت های تجارت الکترونیک در سال 94


ام بي اي نيوز: بازیگران تجارت الکترونیک در ایران بیش از همه به استراتژی های مستقیم بازاریابی مثل تبلیغات بنری و حضور فعال در شبکه های اجتماعی علاقه دارند. نمونه های کمی را می توان سراغ گرفت که کمپین هایی پر سر و صدا تر را پیش می گیرند و از ابزارهای دیگری هم استفاده می کنند. تبلیغات بنری را که کنار بگذاریم، موارد زیر بیشتر از بقیه به گوش مخاطبان بازار آنلاین در سال گذشته خوردند.

نمی شود صحبت از تجارت الکترونیک در ایران کرد و اول از همه سراغ دیجی کالا نرفت.
دیجی کالا که در سال 93 تغییرات قابل ملاحظه ای در کمپین های تبلیغاتی خود داده بود و چندین بیلبورد و تبلیغ محیطی در شهرهای مختلف ایران از او دیده شد، سال جدید را با حضور گسترده در تلویزیون شروع کرد.
با این که هم چنان تمرکز دیجی کالا بر بازاریابی محتوا است و با فاصله ی خوبی نسبت به رقبا و دیگران کسب و کارهای بازار آنلاین ایران در این زمینه قرار می گیرد، آگهی تلویزیونی دیجی کالا با شعار بررسی و انتخاب آگاهانه و هوشمند هم طرفداران زیادی داشت؛ البته که منتقدان هیچ وقت هم ساکت نیستند.

بررسی فعالیت های تجارت الکترونیک در سال 94



حرف سفر به پاریس که می شود برای همه جذاب است. کمپین سفر به دیزنی لند پاریس نت برگ از این جذابیت به خوبی استفاده کرد. فقط هم کافی بود ایمیل و لوکیشن تان را بدهید و در قرعه کشی شرکت کنید.
تبلیغات بنری این قرعه کشی یک طرف، حضور و مانور نت برگ در رویدادهای مختلف با این کمپین طی چند ماه پایانی سال 94 نشان داد اوضاع کمپین دارد خوب پیش می رود.

بررسی فعالیت های تجارت الکترونیک در سال 94


یکی از پر سروصدا ترین کمپین های اواخر سال 94 هم بدون شک کمپین گل یا پوچ وبسایت زودفود با همکاری جیرینگ است.
جشنواره گل یا پوچ بدون پوچ زودفود با ترکیب بازی و شیطنت های مارکتینگی توانست هیجان زیادی در مشتریان سفارش غذا ایجاد کند. اطلاع رسانی جشنواره زودفود در پلتفرم های متفاوتی از ابزارهای روابط عمومی گرفته تا بنرهای تبلیغاتی در سایت های محتلف در جریان بود و کنار این ها یکی دو تا بیلبورد هم به صورت مشترک با جیرینگ از زودفود در شهر تهران دیده شد.

بررسی فعالیت های تجارت الکترونیک در سال 94

بررسی فعالیت های تجارت الکترونیک در سال 94


تا امروز برندهای مختلف حضور متنوعی در دنیای مطبوعات داشتند ولی زمستان 94 گروه زورق با ویژه نامه سفر روزنامه شرق حرکت جالبی کرد و شاید پای مخاطبان جدید فرهیخته ای را به بازار آنلاین باز کرد.

بررسی فعالیت های تجارت الکترونیک در سال 94


در تابستان 94 کمپین مشترک بامیلو با اپراتور ایرانسل حواس خیلی ها را جمع کرد. کمپین شانس در می زنه برای فروش محصولات 4G ایرانسل روی وبسایت بامیلو بود با چیزی حدود 60 درصد تخفیف. بیلبوردها و تبلیغات چاپی این کمپین را خیلی ها در خیابان و روزنامه ها دیدند در حالی که کنار لوگوی زرد رنگ آشنای ایرانسل، لوگوی جدیدی هم به چشم می خورد.

بررسی فعالیت های تجارت الکترونیک در سال 94



در میان روش های بازاریابی دیجیتال بازار آنلاین ایران، یکی دو تا کسب و کار نوپای دیگر هم بودند که با کمی خلاقیت روش های معمول را دور زدند و شاید حتی با هزینه ی کم تری توجه کاربران را جلب کردند. کمپین عیدی کتاب بدهیم فروشگاه گاندو و یا کمپین دوستی با زمین چیلیوری با این که جنس کمپین های مسئولیت اجتماعی را دارند اما با تمرکز بر قدرت های روابط عمومی توانستند از روش های تبلیغ با بنر فاصله بگیرند.

بررسی فعالیت های تجارت الکترونیک در سال 94

بررسی فعالیت های تجارت الکترونیک در سال 94


بررسی فعالیت های تجارت الکترونیک در سال 94

mbanews.ir - گیتی عاصمی
دوشنبه 13 اردیبهشت 1395

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • همکاری بامیلو و ایرانسل برای اثرگذاری بی ...
  • بررسی یک کمپین تبلیغات کلیکی سه ماهه برای ...
  • بلیت پرواز رایگان هدیه ویژه کمپین بازاری ...
  • چرا ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی مهم هستن ...
  • انواع کمپین‌های ارتباطی برند
  • کمپین جدید تبلیغاتی ریموند
  • بررسی یک کمپین تبلیغاتی که توسط لوفت‌هان ...
  • در کمپین‌های ایرانی پرسش هست اما پاسخ نی ...
  • نسکافه «الهام‌بخش» جشنواره‌ها شد
  • سفری به معرکه با کمپین انگار وسط جشنواره ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر