» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
چنگال الكترونيكي مخصوص عاشقان نمك


ام بي اي نيوز: آژانس تبليغاتي "J. Walter Thompson" ژاپن و كلينيك "ايشي" واقع در بخش كاناگاوا به بيماران با فشار خون بالا يك متن قرارداد براي سبك غذا خوردنشان موسوم به "No Salt Restaurant" مي دهد كه با يك منو شامل غذا هاي عاري از نمك و چنگال الكترونيكي مبتكرانه همراه است. اين چنگال به عنوان يك حسگر شوري عمل مي كند.

امروزه، مصرف بيش از حد نمك يك مساله جهاني در حوزه بهداشت و سلامت به شمار مي رود. به گزارش سازمان بهداشت جهاني (WHO)، از هر سه نفر بالاي 25 سال 1 نفر فشار خون بالا دارد كه آن ها را در معرض خطر حمله و سكته قلبي قرار مي دهد. هنوز، بسياري از افراد كاهش ميزان نمك را كاري سخت مي دانند و كساني كه از غذاي محبوب خود دست مي كشند همان طعم قبلي را هرگز احساس نخواهند كرد.

با توجه به سخنان دكتر تاكاشي ايشي، رييس كلينيك ايشي، به بيماران مبتلا به فشار خون بالا توصيه مي شود تا ميزان مصرف نمك روزانه خود را به 6 گرم محدود كنند اما عمل به اين نكته سخت است. بسياري از آن ها نمي توانند در مقابل طعم نمك مقاومت كنند و اگر در رستوران غذا بخورند درست يك وعده آن ها از محدود روزانه فراتر مي رود. در نتيجه، اغلب بيماران بر روي دارو تكيه مي كنند. در صورت تغيير اين شرايط، مي توان با كاهش كلي هزينه هاي مراقبت هاي بهداشتي و پزشكي در اين زمينه به صرفه جويي پرداخت.

چنگال الكترونيكي مخصوص عاشقان نمك


به منظور لذت بردن مجدد از غذا هاي خوشمزه بدون نگراني درباره مصرف نمك، آژانس تبليغاتي J. Walter Thompson ژاپن با يك محقق در آزمايشگاه دكتر ركيموتو دانشگاه توكيو مشاركت كرد. او در حال توسعه فناوري "چشيدن افزوده" است كه با استفاده از جريانات كاتدي طعم و مزه غذا را تغيير مي دهد. طعم اين كاتد ها ميتواند شور، ترش، تلخ يا فلزي باشد. با بكارگيري فناوري دكتر هاكامورا، J. Walter Thompson با تيمي از مهندسان به منظور طراحي يك مدل مفيد و كاربردي از چنگال الكترونيكي كار كرد كه در مسير اجراي پروژه رستوران پاپ آپ، با انتقال يك جريان خفيف به تحريك ذائقه و تقليد از طعم نمك مي پردازد.

J. Walter Thompson ژاپن از يك سرآشپز و متخصص غذا براي راه اندازي يك دوره آموزشي طرز تهيه غذا هاي بودن نمك كمك گرفت كه با هدف خدمت رساني به بيماران مبتلا به فشار خون از كلينيك ايشي در دو نقطه توكيو در طول دو شب برگزار شد. اين آژانس يك رستوران در بخش ستاگايا توكيو در روز 24 مارس و رستوران ديگري در منطقه هيگاشي-آزابو در روز 10 آوريل را براي راه اندازي رستوران پاپ آپ برگزيد. براي خوردن شام يك چنگال الكترونيكي در نظر گرفته شده بود. غذا ها نيز شامل رول گوشت، سالاد، برنج سرخ شده و كيك كم نمك مي شدند. به اين ترتيب بيماران مي توانستند طعم نمك را در غذاي خود حس كنند.

به اعتقاد كوهي كاواساكي، مدير ارشد خلاقيت در J. Walter Thompson ژاپن، رستوران عاري از نمك نشان داد كه چگونه مي توان از فناوري براي ارائه سبك غذايي بهتر در آينده بهره برد. اين پروژه همچنين به برقراري ارتباط با مردم جهت مدارا با فشار خون بالا و راهي براي لذت بردن از يك غذاي خوشمزه با وجود تلاش براي پيشگيري از بروز بيماري ها و ارتقا وضعيت سلامتي كمك كرد. اميد مي رود كه اقدام مبتكرانه فوق انگيزه توجه مجدد به عادات و فرهنگ غذايي را به وجود آورد و يك مشكل مهم جهاني را نيز حل كند.

چنگال الكترونيكي مخصوص عاشقان نمك

مترجم: مرضیه فروتن
www.campaignbriefasia.com
چهارشنبه 25 فروردین 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • KFC يكي از بزرگ ترين مشكلات صنعت فست فود را ...
  • روزي كه تبليغ هم استراحت مي كند
  • فناوري‌هاي جديد «مايكروسافت» در حوزه سل ...
  • چاپ داستان‌ کوتاه بر روي پاکت حمل غذاي رس ...
  • ارائه بشقاب غذاي محبوب شما بر اساس جستجو ...
  • فقط 16درصد جوانان به خوردن ساندویچ علاقه د ...
  • ترفندی جالب براي بكارگيري فضاي بدون استف ...
  • رزرو ميز در رستوران به گرسنگي در جهان پاي ...
  • با اهداي عكس دوران بچگي خود به بيماران آل ...
  • هشدار فائو نسبت به خطر بروز مجدد بحران غذ ...
  •