» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
شماره 48 توسعه‌ی مهندسی بازار منتشر شد


ام بي اي نيوز: شماره چهل و هشتم دوماهنامه توسعه مهندسی بازار همزمان با دهمین سال انتشار خود روانه بازارشد.
پرویز درگی مدیرمسول این نشریه دربخش یادداشت از فراز و نشیبهای انتشار مجله طی ده سال مداوم میگوید و دربخش سرمقاله که به قلم پروفسور نیل ام. برنز مدیر مرکز تحقیقات و استاد مدرسه ی روابط عمومی و تبلیغات در دانشگاه تگزارس نگارش شده، به تاثیر ارزش های اجتماعی و فرهنگی بر تبلیغات و شیوه هایی که تاثیر یک برند را بر روی مخاطبان افزایش داده می پردازد.

در بخش اخبار این شماره مطلبی با عنوان "رستوران های قدرتمند دهه ی آینده کدامند؟"درج شده است که با اشاره به این موضوع که با توجه به تغییرات به وجود آمده در رژیم غذایی غذایی مصرف کنندگان، صنعت رستوران داری در آینده دچارتغییرات بزرگی می شود که ارائه غذای سالم و تازه اهمیت بیشتری میابد.

"کوکاکولا بسته بندی های خود را متحول می کند"، عنوان مطلب دیگری است که در این بخش آمده است، این شرکت با هدف توجه به ذائقه ی طرفدارن کوکای رژیمی قصد دارد تا کاری کند تا آنها بیش از پیش احساس کنند یک کوکای واقعی می نوشند و براین اساس ضمن حفظ رنگ برند خود تغیراتی در بسته بندی های محصولات جدید ارائه کند، کوکای رژیمی نقره ای، کوکای صفر مشکی و کوکای لایف، سبز خواهد بود و تمامی بسته بندی ها صفحه ی قرمز که که یاد آور نوشابه ی معمولی کوکاکولا است را دارا می باشد.

خبر دیگر در رابطه با اقدام شرکت دومینو برای تعامل و ارتباط بیشتر و بهتر با مخاطبانش است که اقدام به تغییر رنگ جعبه های پیتزا نموده این شرکت جعبه های قهوه ای رنگ گذشته را تبدیل به جعبه های قرمز و آبی رنگ کرده است که به رنگ لوگوی پیتزا دومینو است.

در بخش ترجمه مطلب جالبی با موضوع اینکه برندها با ایجاد رایحه خوش در ذهن مخاطب اثر خوب برجای میگذارند با عنوان "بوی خوش افزایش فروش درج شده است"، دراین مطلب با اشاره به اینکه حس بویایی ارتباط زیادی با حافظه دارد و بهتر از صدا و تصویر در ذهن می ماند و خاطرات را به یادمان می آورد، میگوید برای کسب موفقیت بیشتر بهتر است برند خود را آغشته به بوی خاصی کنید مثل بوی چای سبز یا پرتقال.

در ادامه به اقدام شرکت های بزرگ نظیر نایک، ام اند ام و مک دونالد در این رابطه اشاره شده است، به عنوان نمونه نایک در فروشگاه هایش از عطر گلهایی استفاده می کند که مشتری را مستقیماً به سوی محصولات گرانقیمت هدایت میکند. در چنین محیط خوشبویی مشتری حاضر است پول بیشتری را هم بابت یک جفت کفش بپردازد.

"آژانس های تبلیغاتی کوچک چگونه می توانند تبلیغات برندهای بزگ را انجام دهند؟" عنوان گفتگویی است که با مایکل شارپ، بنیانگذار آژانس تبلیغاتی استاندارد تایم انجام شده؛ در بخشی از این مطلب وی میگوید: سعی کنید در هر زمینه ای که کار میکنید، بهترین باشید. مهم نیست که تجربه زیادی دراین صنعت دارید، اما تا می توانید از هر موضوع و هر زمان کوتاهی درس جدیدی یاد بگیرید.

مطلب دیگری با عنوان تشخیص و اجرای تکنیک های قیمت گذاری ترجمه شده توسط مرکز مطالعات بازاریابی ایران در این شماره کار شده است که به اهمیت ثبات و حفظ قیمت ها اشاره دارد و اینکه بسیاری از مدیران براین باورند تغییر مداوم قیمت ها مشتریان را آزرده خاطر میکند و لذا یکی از استراتژی هایی که در این شرایط میتواند کارگشا باشد، حفظ قیمت اما کاستن از میزان محصول است.

این شیوه به قیمت گذاری شکلاتی معروف است چرا که شرکت های شکلات سازی مدت ها قیمت شکلات های خود را ثابت نگه میدارند اما از میزان شکلات موجود در بسته ها کاستند، در کل قیمت منصفانه موضوعی است که مشتریان و صاحبان کالا نسبت به آن حس خوبی دارند و از آن سود می برند.

گفتگویی با مدیر یکی از شرکت های بهداشتی آرایشی گروه کوآد پک با عنوان "بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی"با ترجمه و تدوین بهاره راد، در بخش پایانی درج شده است، وی معتقد است بسته بندی لوازم آرایشی باید از نظر زیبایی شناسی، حفاظت و کاربرد به محصول ارزش افزوده بدهد و ایجاد تعادل بین این سه عامل مهم، کلید موفقیت در بسته بندی لوازم آرایشی به شمار می رود. او در اشاره به بسته بندی های خلاق و متفاوت در این حوزه به بسته بندی های چوبی در محصولات عطر و لوازم آرایش تاکید می کند که امروزه مورد نظر مصرف کنندگان قرار دارد.

سمینار علمی با سخنرانی پرویز درگی نیز مطلبی است به ارائه توصیه ها و پیش بینی های او برای سال 1395 که با حضور جمعی از صاحبان مشاغل و صنایع و مدیران و کارشناسان سازمانها و شرکتها برگزار شد.

در بخش تازه های نشر نیز تازه ترین کتاب های بازاریابی و تبلیغات و فروش معرفی شده است.

شماره 48 توسعه‌ی مهندسی بازار منتشر شد

mbanews.ir - مریم غضنفری
دوشنبه 24 خرداد 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • معرفی مجله: شماره 57 مجله ی توسعه ی مهندسی ...
  • معرفی نشریه‌: توسعه‌ی مهندسی بازار 44
  • شماره 49 توسعه‌ی مهندسی بازار منتشر شد
  • شماره 41 توسعه ی مهندسی بازار منتشر شد
  • شماره ی 52 توسعه مهندسی بازار منتشر شد
  • شماره جدید نشریه توسعه مهندسی بازار منتش ...
  • شماره 46 توسعه‌ی مهندسی بازار منتشر شد
  • خلاقیت و ماندگاری; ارمغان بسته بندی برای ...
  • رشد بسته بندی بیشتر در طراحی ظاهری است تا ...
  • معرفی مجله: بازاریاب بازارساز 25
  •