» شیر ESL رامک؛ تازه‌تر برای روزهای بیشتر
» حرکت چراغ خاموش فونت در هویت بصری برند
» انگیزه‌ات هر چه باشد، همه با هم هستیم
» ملک‌مطیعی؛ پرسنال‌برندی که که خودش را بازی کرد
» ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت چهارم)
» غایبان بزرگ عروسی سلطنتی در کمپینی که اجرا نشد
» امن‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی کدام‌ها هستند؟ (قسمت دوم)
» نیوتن نمی‌تواند نفس بکشد؛ کمپین چریکی محیط زیست
» ارواح سربازان جنگ جهانی اول در خیابان‌های انگلستان
» فیلترینگ، کسب و کارهای تلگرامی را خانه نشین کرد

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
بررسی کمپین دیجیتال #تولدبارلی


ام بی ای نیوز: این روزها دنیای مارکتینگ دستخوش تغییرات زیادی شده است، اضافه شدن واژه دیجیتال مارکتینگ به ادبیات بازاریابی نشان دهنده تغییر روند این حوزه به سمت فضای دیجیتال است. شبکه‌های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است و بسیاری از شرکت‌ها و برندهای داخلی و خارجی در حال بررسی و حضور در این شبکه‌ها و استفاده از ابزار بازاریابی الکترونیک هستند.

بارلی یکی از برندهای شرکت ماریناسان و گروه صنعتی گلرنگ است که محصول پوشک را عرضه می‌کند. بارلی تصمیم گرفته بود تا تغییر نگرشی به فضای تبلیغات داشته باشد و از این رو در یک تصمیم‌گیری هوشمندانه دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing را انتخاب کرد.
بارلی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی تلاش کرد تا نگاهی متفاوت به مخاطبین و مصرف‌کنندگان محصولات خود داشته باشد، ازاین‌رو آژانس مارکتینگ لاوان به‌عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ بارلی به ارائه ایده خانواده عالی و تولد بارلی پرداخت.

بررسی کمپین دیجیتال #تولدبارلی


به گفته سعید ناظم‌زاده ایده پرداز کمپین، خانواده عالی در اصل سناریوی چند اپیزودی است؛ این خانواده متشکل از پدر و مادر به همراه فرزند کوچک خود است که در زندگی روزمره درگیری‌های مختلفی در مورد سلامت و تربیت کودک برایشان پیش می‌آید و با کمک هم و دیگران به دنبال یافتن راه‌حل‌های مختلف برای برطرف کردن آن‌ها می‌پردازند. این داستان‌سرایی موضوع اصلی تولید محتوا برای برند بارلی در شبکه‌های اجتماعی شد.
تولید محتوای موردنیاز هر دو طیف مصرف‌کننده کالا (کودک) و مخاطب برند (والدین) سبب شد در زمان کوتاهی سناریوی خانواده عالی در فضای دیجیتال و شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد استقبال قرار بگیرد.

ناظم زاده اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از برندها، شبکه‌های اجتماعی را صرفاً کانالی برای فروش محصولات خود در نظر می‌گیرند و تنها به فکر فروش و تبلیغ آن‌ها هستند و نتیجه این امر چیزی جز فرار مخاطب از صفحه برندها نیست. اما در بارلی از این طرز فکر دوری شد و در عوض تلاش شد تا با ارائه اطلاعات، آمار و آموزش‌هایی در مورد سلامت، بهداشت و تغذیه کودک به بالا بردن سطح آگاهی برندBrand Awareness در فضای مجازی کمک کند؛ موضوعی که در دیجیتال مارکتینگ به آن بازاریابی محتوا Content Marketing گفته می‌شود.

بررسی کمپین دیجیتال #تولدبارلی


کمپین تولدبارلی در ادامه معرفی خانواده عالی و در راستای سالروز تولد برند بارلی ایده پردازی شد. داستان تولدبارلی اینگونه شکل گرفت که بسیاری از کودکان با یک شخصیت خیالی بزرگ می‌شوند و با وی صحبت می‌کنند و در خانواده عالی نام این شخصیت خیالی عمو بارلی بود.
در سناریوی این کمپین آمده است که پسر کوچک خانواده از والدین خود می‌خواهد تا برای بارلی جشن تولدی بگیرند و از همه دوستان خود برای این تولد دعوت کنند که هم‌زمان می‌شود با تولد برند بارلی و این موضوع دستمایه کمپین بازاریابی و تبلیغاتی می‌شود به نام #تولدبارلی.

بررسی کمپین دیجیتال #تولدبارلی


سحورا اثباتی مدیریت کمپین #تولدبارلی در آژانس مارکتینگ لاوان گفت: در کمپین بازاریابی #تولدبارلی تمامی والدین می‌توانستند عکس کودکان صفر تا 3 سال خود را برای بارلی بفرستند تا در صورت مقبولیت در مسابقه عکاسی اینستاگرامی شرکت کرده و در صورت کسب محبوبیت لازم جزو کاندیداهای احتمالی جوایز جشن تولد بارلی باشند. خانم اثباتی اضافه کرد با توجه به اینکه اینستاگرام در حال حاضر بیش‌از 13 میلیون کاربر ایرانی دارد بهترین انتخاب و راه ارتباطی بین برند و مخاطبین بود.

این کمپین که برای مدت دو ماه برگزار شد بیش از 500 عکس توسط والدین از جشن تولد کودکانشان همراه بود که درمجموع چیزی بیش از 15 هزار نفر را به صفحه رسمی برند بارلی کشاند. نباید فراموش کرد که تولید محتوای مناسب با نیاز مخاطبین و مصرف‌کنندگان برند در وایرال شدن محتوا و جذب حداکثری آن‌ها بخصوص مادران کمک شایانی داشت.

بررسی کمپین دیجیتال #تولدبارلی


پایان کمپین با برگزاری یک جشن تولد در مجتمع تجاری کوروش همراه بود که در این مراسم از گروه عموفیتیله دعوت شده بود تا مراسمی شاد برای کودکان برگزار شود و در نهایت به برندگان مسابقه عکاسی #تولدبارلی هدایایی تقدیم شد.
شاید مهمترین نتیجه‌ای که از این کمپین می‌شود گرفت این است که نباید به کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزار فروش و تبلیغات مستقیم نگاه کرد و باید کاملاً دیدی اجتماعی و فرهنگی به این ابزار داشت. موفقیت کمپین‌های حوزه دیجیتال منوط به وایرال شدن در بین کاربران است و بی‌شک مخاطبین این شبکه‌ها نسبت به انتشار محتوای تجاری از خود گارد نشان می‌دهند. بنابراین توصیه می‌شود صاحبان کسب‌و‌کار برای حضور در شبکه‌های اجتماعی بیشتر به بعد اجتماعی آن نگاه کنند تا بعد تجاری.

بررسی کمپین دیجیتال #تولدبارلی


دست اندرکاران
شرکت: شرکت صنایع سلولوزی ماریناسان
برند: بارلی
مشاور: آژانس مارکتینگ لاوان
مدیریت کمپین: سحورا اثباتی
ایده پرداز: سعید ناظم زاده
تولید محتوا: مجتبی برزگر
گرافیست: آتنا کریمان، بیتا احمدی
توسعه وب: مهسا کیانی

mbanews.ir - سهیل قدری
سه شنبه 25 خرداد 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • دیجیتال مارکتینگ از ابتدا تا انتها
  • زندگی #بادیجیتال چه تغییری کرده است؟
  • نگاهی به کمپین معرفی اسمارت فون ذنفون؛ سل ...
  • مسابقه عکاسی بانک سامان با نام #شادهستیم
  • دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز چگونه کا ...
  • بازاریابی دیجیتال؛ از کجا باید شروع کرد؟ ...
  • پروژه‌ی جادوگر بلر؛ مشهورترین پروژه‌ي و ...
  • شبکه اجتماعی کودکان ایرانی آغاز به کار کر ...
  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • اینفلوئنسر مارکتینگ؛ قهرمان دنیای دیجیت ...
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: محسن | [ايميل] | تاريخ ارسال: 25/03/1395 - 20:23
     
    به نظرم اتفاقا زیاد موفق نبوده در مجموع ۴۰۰ هشتگ ایجاد شده که کلی از این مربوط به صفحه خود برند هست در واقع Rich بالایی نداشته کمپین
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    ارسال نظر