» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
معرفی کتاب: نسل سوم بازاریابی


ام بي اي نيوز: یکی از مهم ترین بخش های هر سازمان، بخش بازاریابی آن می باشد. رشد و توسعه تکنولوژی دیجیتال تاثیرهای زیادی بر روی فضای کسب و کار و هم چنین زندگی افراد داشته است. تکنولوژی دیجیتال فرایند دسترسی به محتوا را برای مخاطب آسان کرده است، به عنوان مثال اگر در گذشته افراد مجبور بودند برای پیدا کردن یک مشخصه خاص یک دستگاه، کل کاتالوگ آن را بررسی کنند، امروزه به راحتی می توانند با جست و جو در اینترنت به سرعت به همان چیزی که میخواهند دست پیدا کنند.

همچنین به دلیل ارزان شدن وسایل دسترسی به محتوا تقریبا امروزه همه افراد دارای گوشی هوشمند هستند و از انجایی که فضای کسب و کار تعاملی شده، افراد به راحتی می توانند رضایت و نارضایتی خود از محصولات یک برند خاص را در فضای مجازی ابراز کنند که گاهی باعث بوجود آمدن دردسرها و یا فرصت های بزرگ می شود. آخرین نمونه این تعامل در فضای مجازی مربوط به لباس های کاروان المپیک بود که اگر مطلب آن را نخوانده اید می توانید در ام بی ای نیوز آن را بخوانید.

تغییراتی که در فضای کسب و کار به واسطه موج جدید فناوری ایجاد شده، باعث شده که بازاریابی قدرت خود را از دست بدهد. در کتاب نسل سوم بازاریابی، با معرفی نسل جدیدی از بازاریابی راه کارهایی ارائه میکند که بوسیله آنها میتوان دوباره جلب اعتماد کرد و بر درون و بیرون سازمان تاثیر گذاشت.

معرفی کتاب: نسل سوم بازاریابی


در این کتاب سه نسل برای بازاریابی بیان می شود: نسل اول همزمان با انقلاب صنعتی بود. نسل دوم در عصر اطلاعات پدید آمد و اکنون شاهد ظهور نسل سول بازاریابی هستیم که به دلیل موج جدید فناوری ایجاد شده است.

در بازاریابی نسل اول شرکتها به دنبال فروش محصولات خود بودند و به همین دلیل این نوع بازاریابی را بازاریابی محصول محور نیز می نامند. بازاریابی نسل دوم با شعار "مشتری پادشاه است" آغاز شد و مشکلی که این نوع بازاریابی داشت این بود که فقط به مشتری به چشم مصرف کننده نگاه میکرد. در نسل سوم بازاریابی، به انسان نه به عنوان مصرف کننده، بلکه به عنوان یک انسان کامل که ذهن و قلب و روح دارد نگاه می شود. با این طرز نگرش، شرکتها افق دید خود را افزایش می دهند و به فکر ایجاد رفاه نه تنها برای مشتریان خود، بلکه برای جامعه هستند و سعی می کنند بین مسئولیت های اجتماعی و سود آوری شرکت تعادل بر قرار کنند. در واقع بازاریابی نسل سوم، بازاریابی عاطفی را با بازاریابی معنوی تکمیل میکند.

ویژگی هر کدام از این سه نسل به اختصار در جدول زیر بیان شده اند:

معرفی کتاب: نسل سوم بازاریابی


یکی از جذابیت های این کتاب، بیان پارادوکس هایی است که بخاطر موج جدید فناوری بوجود آمده اند. یکی از این موارد "پارادوکس جهانی شدن" است. در مورد پدیده جهانی شدن دو نظریه کاملا متناقض وجود دارد، در نظریه اول که "جهان مسطح است" نام دارد، بیان میکند که جهان بدون مرز شده است. جریان کالاها، خدمات و انسانها به علت هزینه های پایین حمل و نقل و همچنین فناوری اطلاعات یکپارچه شده است.

"جهان هنوز گرد است" عنوان نظریه دوم در این مورد است و بیان میکند که مرزهای ملی هم چنان باقی خواهند ماند، زیرا آنها با سیاست و روان شناسی پیش می روند. جهانی شدن صحنه را برای کشورهای سراسر جهان همتراز کرده است اما در عین حال آنها را نیز تهدید میکند. در نتیجه کشورها از بازارهای ملی خود در مقابل جهانی شدن دفاع خواهند کرد. به بیانی دیگر جهانی شدن به ملی گرایی دامن می زند.
در اقتصاد حال حاضر دنیا تاثیر هر دو نظریه را مشاهده میکنیم و نمی توانیم یکی را بر دیگری ترجیح دهیم.

این کتاب در ده فصل تهیه شده است که در آن 10 اصل خلاقانه بازاریابی را با ارزشهای انسانی و اجتماعی پیوند می دهد و می تواند برای مدیران ارشد سازمانها و افراد مشغول به فعالیت در حوزه بازاریابی و علاقه مندان مفید باشد.
جالب است بدانید که این کتاب، اولین کتاب فیلیپ کاتلر می باشد که دارای مجوز رسمی نویسنده و ناشر است. این کتاب به همت انتشارات آریانا قلم توسط حمیدرضا ایرانی و اصغر رحمتی ترجمه شده است. در زیر نامه فیلیپ کاتلر به مردم ایران را مشاهده میکنید:

معرفی کتاب: نسل سوم بازاریابی


معرفی کتاب: نسل سوم بازاریابی

mbanews.ir - محمد طبیب زاده
جمعه 22 مرداد 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • کتاب: نسخه‌ سوم بازاریابی
  • کتاب: بازاریابی به مثابه‌ استراتژی منتشر ...
  • کتاب مدیریت استراتژیک بازاریابی منتشر شد
  • معرفی کتاب: بازاریابی فیلم
  • ارئه آخرین نظریات پدرعلم بازاریابی جهان
  • کتاب: کتاب بازاریابی یورشی منتشر شد
  • کتاب: انتشار چهار کتاب جدید بازاریابی
  • کتاب: توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاری ...
  • معرفی کتاب: اصول و مبانی مدیریت بازاریابی
  • کتاب بازاریابی و زندگی با خاطره منتشر شد
  •