» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
معرفی کتاب: ارائه ی ناب به سبک استیو جابز


ام بي اي نيوز: این کتاب با ایجاد شباهت بین صحنه های نمایش و یک اجرای ناب و تاثیرگذار با مهارت هایی که درعلم مارکتینگ به کاربرده میشود، سعی دارد تکنیکهای ارئه ی مناسب و موثر در دنیای تبلیغات و بازاریابی را به شکلی تازه به تصویر بکشد. در هنگام مطالعه این کتاب به دلیل شباهت هایی که بین صحنه های یک نمایشنامه و صحنه های ارائه ی محصول و خدمات در تبلیغات، ایجاد شده است، مخاطب در فضایی متفاوت خاص قرار داده می شود که بیشتر شبیه خلق یک اثر هنری است.

مولف کتاب مذکور "کارلین کالو" است و توسط سعید مقدسی و مهدی معین ترجمه شده است، این کتاب با پیشگفتاری از پرویز درگی توسط انتشارات بازاریابی در 256 صفحه منتشر شده.

پیشگفتار کتاب با عبارتی از گریگوری برنز،آغاز شده که در واقع رویکرد سایر بخشها را مشخص میکند:
یک فرد ممکن است ایده ی بزرگ و متفاوتی داشته باشد، اما مادامی که نتواند آن را ارائه کند، هیچ ارزشی ندارد. درواقع در پیشگفتار کتاب سعی شده چگونگی بی نظیر بودن در مقابل هر مخاطب توضیح داده شود و در این راه ازروش ها و تکنیک های سخنرانی استیو جابز و قدرت جادویی او درخلق فرصت های ناب، نکات و مثالهایی ارائه می دهد.

این کتاب دربخش فهرست، تفاوتی با سایر کتاب ها دارد که آن در رابطه با بخش بندی و نام گذاری قسمت های مختلف است، در واقع سه بخش اصلی با عناوین حرکت اول و حرکت دوم و حرکت سوم شامل هجده صحنه است که همان فصل های کتاب به شمار می آیند و تداعی صحنه های نمایش هستند.

صحنه ی اول این کتاب "خلق یک داستان" نام دارد که با تاکید بر ایجاد انگیزه در مخاطب برای خرید محصول یا خدمت بر عوامل موفقیت یک سخنران تاکید میکند.
در این بخش با اشاره به اینکه باید آنالوگ برنامه ریزی کنید، میگوید که چگونه سخنرانان بزرگی همچون استیو جابز، قبل از به کارگیری نرم افزارهای ارائه مثل پاورپوینت و... به تصویرسازی، برنامه ریزی و خلق ایده ها اقدام میکنند.

صحنه دوم: به سوالی که از اهمیت بالایی برخوردار است پاسخ دهید، با این رویکرد نوشته شده که شنوندگان شما دائم ازخودشان یک سوال می پرسند و آن اینکه چرا باید به این موضوع اهمیت بدهم؟ در صورتی که برای این پرسش، پاسخی نداشته باشید شنوندگان از شما فاصله می گیرند.

صحنه ی سوم: اهداف بلند داشته باشید. در این بخش به داشتن بیانیه اشتیاق در انجام کارهایتان تاکید شده و اینکه به کاری که میکنید عشق بورزید تا اثر گذار باشید.

صحنه چهارم برخلق عناوین توییتری تاکید میکند و میگوید: سایتها و شبکه های اجتماعی، روش برقراری ارتباطات ما را تغییرداده اند، استفاده از سرتیترها و عناوینی که جملات آنها بیش از 140 کاراکتر نیستند، به شما کمک میکند تا ایده هایتان را متقاعد کننده تربفروشید.

صحنه ی پنجم: یک نقشه راه برای خودتان ترسیم کنید.

و صحنه ی ششم: دشمن خود را معرفی کنید نام دارد، در همه ارائه های بی نظیراستیو جابر یک دشمن مشترک به مخاطبین معرفی میشود، هنگامی که این دشمن شرور معرفی شد؛ صحنه ی نمایش برای پرده ی بعدی آماده میشود.

صحنه ی هفتم: همه ی ارائه های بی نظیر استیو جابر نام دارد، قهرمانی را که مخاطبین به دور آن جمع می شوند معرفی می کند، قهرمان راه بهتری را برای انجام اموربه مخاطبین توصیه میکند، وضع موجود را میشکند و الهام بخش مردم برای در آغوش گرفتن نوآوری است.

اما حرکت دوم: انتقال تجربه "نام دارد، صحنه هشتم: هدایت ذهن است که در ادامه این بخش بر ساده سازی که یکی از ویژگی های طراحی های اپل محسوب میشود، اشاره داشته و اینکه رویکرد جابز در طراحی اسلایدهایش کاملاً ساده اما بصری و جذاب است.

صحنه نهم برارائه ی با محتوای اعداد تاکید میکند، اینکه اعداد و ارقام ارائه شده باید به صورت قابل فهم و متناسب بازندگی روزمره ی مخاطبین انتخاب و ارائه شوند.

صحنه دهم: استفاده از کلمات موجز را با انرژی مثبت توصیه میکند و تاکید دارد که از به کارگیری کلمات زاید و تخصصی وفنی اجتناب شود.

صحنه یازدهم بر اشتراک گذاری تاکید دارد و اینکه قبل ازعرضه محصول یا خدمات به بازار، اجازه دهید بعضی ازمشتریان آن را آزمایش کنند تا پیشنهادهای آنها را نیز شنیده باشید.

صحنه دوازدهم: درارائه تان ازابزارهای کمکی بهره بگیرید. یعنی برای هر دسته از یادگیرندگان (دیداری-شنیداری- حرکتی) که مخاطب شما هستند، چیزی فراهم کنید که قابل توجه باشد.

صحنه سیزدهم بر برنامه ریزی برای آشکار ساختن و ایجاد لحظه های پرهیجان برای مخاطبان اشاره دارد و اینکه باید مثل یک نمایشنامه همه لحظه ها را یادداشت کرد و قبل ازارائه ی آن به آن فکرکرده و پرداخته شود.

بخشهای انتهایی کتاب نیز در راستای ارائه تکنیک هایی از نمایشنامه های موفق و مقایسه آن با مارکتینگ و بازاریابی، درس هایی را ارائه میکند که میتواند در ایجاد مهارت هایی برای ارتباط با مخاطب و تاثیرگذاری در او و سرانجام فروش موفق محصول نقش قابل ذکری داشته باشد. استیو جابز یک سخنران حرفه ای خلاق است که با به کارگیری روش های خاص مخاطباش را تحت تاثیر قرار میدهد، در این کتاب با الگو برداری از روش های ارائه ی او سعی شده تکنیک های بازاریابی، طراحی و شکل متفاوت تری داشته باشند.

معرفی کتاب: ارائه ی ناب به سبک استیو جابز

mbanews.ir - مریم غضنفری
پنجشنبه 28 مرداد 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • معرفی کتاب: طراحی کمپین تبلیغاتی در راستا ...
  • معرفی کتاب: پیروزی درفروش های پیچیده
  • معرفی کتاب: تبلیغات بیمه
  • کتاب مهارت های ارتباط با مشتریان شاکی منت ...
  • معرفی کتاب: استراتژی ترکیب رسانه ها در با ...
  • جسور باش ارائه کن
  • معرفی کتاب: اصول بازاریابی داده محور
  • معرفی کتاب: مدیریت فروش و فروش حضوری
  • معرفی کتاب: بازاریابی اسلامی
  • کتاب کمپین تبلیغاتی منتشر شد
  •