» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
جام "جَم" یا "جِم" در شماره جدید تبلیغات بازرگانی


ام بي اي نيوز: در این شماره نشریه ی تبلیغات بازرگانی، مهمترین موضوعاتی که میخوانیم مربوط به تبلیغات درشبکه های ماهواره ای، رویکرد بیلبوردهای شهر، تبلیغات تورهای گردشگری ترکیه است.

در صفحه نخست مطلبی با عنوان "تیز رروی لبه ی تیغ دارد" که به موضوع تبلیغات کالا و فیلم های سینمایی ایرانی در شبکه های ماهواره ای پرداخته است. در واقع این مطلب به معضل همیشگی تبلیغات فیلم های سینمایی در شبکه های داخلی میپردازد و اینکه با وجود ممنوعیت قانونی و تذکر وزارت ارشاد فیلم سازان ترجیح میدهند با هزینه هایی به مراتب پایین تر در شبکه های ماهواره ای نظیر جم تبلیغات داشته باشند، البته قدرت نفوذ و تاثیر گذاری این رسانه ها نیز موضوعی است که اهمیت دارد.

در بخش اخبار کوتاه نیزمطلبی با عنوان "استخوانی که سخن میگوید" درج شده مبنی براینکه یک موسسه بین المللی در دانمارک تحقیقاتی در مورد خشونت سیاسی در این کشور انجام داده که در آن صدای شکنجه شدگان بر روی اشعه ایکس ضبط شده کرده و بعد با قرار دادن آن ها برروی دستگاه پخش صدا، استخوان ها سخن می گویند.

خبر دیگر در مورد دیدگاه شرکت های خارجی به بازار ایران به عنوان بازاری بکر برای سرمایه گذاری است و اینکه رقابت این شرکت ها و برندها برای حضور در بازار ایران در شرایط فعلی کاملاً مشهود است.

اما مطلبی جنجالی که این روزها بسیاری از مشترکین تلفن های همراه اعتباری را مشغول ساخته بود، در رابطه با افشای اطلاعات 20 میلیون مشترک اپراتور تلفن همراه یعنی ایرانس توسط یک هکر جوان است. در این مطلب رویکرد روابط عموی ایرانسل و سازمان هایی نظیر وزارت ارتباطات و صدا و سیما مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

در بخش دیگری، پردرآمدترین سایت های جهان معرفی می شود که همچنان گوگل و یاهو درصدرآنها قرار گرفته است. رازهای تبلیغات درعصر طلایی تلگرام عنوان مطلب خواندنی و جالبی است که به قلم آسیه فروردین و سعید میر شاهی نوشته شده است.

دربخشی از این مطلب با اشاره به اینکه فقط حدود سه سال از عمر تلگرام میگذارد، میگوید: اکنون این رسانه با بیش از 100 میلیون کاربرفعال، ثبت نام بیش از ده ها کاربر جدید در ماه و جابجایی روزانه بیش از 15 بیلیون پیام، قطعا یکی از ابزارهای تبلیغاتی چشمگیر و موثر، خصوصا بین قشر جوان و نوجوان محسوب میشود و البته به دلیل فراگیر شدن گوشی های اندروید و امکان به اشتراک گذاری عکس، فیلم و متن، افراد سنین بالا را هم به خود جذب کرده است.

او در این مطلب اشاره می کند که عصر تبلیغات با ظهور تلگرام آغاز شده و تا زمانی که فیلترینگ نباشد و شبکه های اجتماعی و موبایلی جدیدی به منصه ظهور نرسد و قابلیت های تلگرام همچنان فزاینده باشد، آن را باید به عنوان یک رسانه تبلیغاتی با نفوذ پذیرفت.

رویکرد تازه بیلبوردهای سطح شهر و درج پیامهای سیاسی و هنری و انعکاس این اقدام در سطح جامعه موضوع جالب دیگری است که در این شماره به چشم می خورد.

ناامنی و انفجارهای اخیر در کشور ترکیه به عنوان یک قطب گردشگری مطرح برای ایرانیان و ازسویی تبلیغات تورهای گردشگری و استقبال مخاطبان نیز درمطلبی با عنوان "تاثیر انفجارهای ترکیه بر تبلیغات تورهای گردشگری" مورد بحث قرار گرفته است.

جام "جَم" یا "جِم" در شماره جدید تبلیغات بازرگانی

mbanews.ir - مریم غضنفری
چهارشنبه 3 شهریور 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • "شگردهای تبلیغاتی کنسرت ها" در شماره جدی ...
  • شماره هشتاد و سه ماهنامه تبلیغات بازرگان ...
  • تبلیغ تور گردشگری با پکیج کنسرتهای خوانن ...
  • تبلیغ تورهای گردشگری مصر وارد نشریات شد
  • شماره هشتاد و چهار ماهنامه تبلیغات بازرگ ...
  • ارتباطات و تبلیغات منتشر شد
  • شماره هشتاد و پنجم نشریه تبلیغات بازرگان ...
  • تبلیغات بازرگانی منتشر شد
  • معرفی مجله: هشتاد و ششمین شماره ماهنامه ت ...
  • لایحه ممنوعیت تبلیغ کالا در شبکه های ماهو ...
  •