» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
بیست و ششمین شماره ماهنامه "بازاریاب بازارساز" منتشر شد


ام بي اي نيوز: در این شماره از نشریه موضوعاتی نظیر: تاثیرهوش قدرشناسی در محیط کسب و کار، اهمیت منابع انسانی در سازمان های فروش، نقش ظاهر درفروشندگی و خجالت آورترین اشتباهات فروش درج شده است و پرویز درگی دربخش یادداشت مدیر مسول این شماره به تشریح مهمترین موضوعات آن میپردازد.

همچنین در سرمقاله که به قلم دکتر مسعود نصرت آبادی نوشته شده، بحث فعال سازی نورون های آینه ای سبک فروش را با تکیه بر اصول روانشناسی تبلیغ مطرح میکند. به این مفهوم که اگر بخواهیم از منظر فروش و بازرایابی به این موضوع نگاه کنیم، این تحقیق بر اساس یافته های علوم اعصاب پیشنهاد می کند که: به محصولتان باورداشته باشید، چرا که تازمانی که فردی پیام خرید را می شنود، طرز بیان فروشنده و هیجان و رفتار و حالت های وی، مناطقی مشابه در مغز شنونده فعال می کند. اگر بین معنای کلمات شنیده شده توسط مشتری و هیجاناتی که ادراک کرده تفاوتی وجود داشته باشد، تاثیر پیام کمتر می شود.
او در این بخش به روش های فعال سازی نورون های آینه ای مشتری اشاره می کند.

در بخش اخبار این شماره به موضوع برگزاری همایش راهکارهای بازاریابی نوین اشاره می شود. این همایش توسط کنسرسیوم کسب و کارهای اینترنتی ایران با هدف آشنایی مدیران با تکنینک های نوین و جهانی افزایش فروش، توسعه سهم بازار، ازتقای مهارتهای آنها و کمک به اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

افزایش سهم فروشگاه های زنجیره ای در بازار خرده فروشی خبر دیگری است که دراین بخش درج شده و ضمن ارئه ی گزارشی به ضرورت توسعه این فروشگاه ها در بازار داخل می پردازد.

مطلبی با عنوان هوش قدرشناسی به قلم دکتر سیما مهذب نگاشته شده است که با دیدگاه روانشناختی به اهمیت قدردانی در روابط کار و بازاریابی اشاره می کند. در بخشی از این مطلب می خوانیم: هوش قدرشناسی نوعی توانایی ذهنی برای فرادی است که استعداد نوسازی شرایط را دارند، با همان دیدن نیمه ی پر لیوان. در واقع چشم تیزبین برای کشف جنبه های مثبت افراد دیگر.

میزگرد این شماره با موضوع: نقش و اهمیت منابع انسانی در سازمان های فروش نام دارد که با حضور مدیران شرکت های تولیدی و پرویز درگی برگزار شده است.

نقش ظاهر در فروشندگی، عنوان مطلبی است که به قلم علی ثابت توسلی مدیر بازاریابی شرکت کار و پیشرو نوشته شده است. او با ذکر این موضوع که فروشندگی هنری است تلفیق شده از چندین مهارت که شاید کمتر فروشنده ای این مهارت را به نام بشناسد، به بیان ویژگی های این مهارت ها و کاربرد آن برای یک فروشنده میپردازد. همچنین با توجه به این مساله که چهارثانیه نخست برخورد با مشتری از اهمیت بالای برخوردار است لذا پوشش و حتی نحوه آرایش مو رنگ لباس و نحوه ی ایستادن و برخورد، تاثیر بسیار مهمی بر روند ارتباط و کارفروش بر جای میگذارد.

دربخش بعدی این شماره، مطلب جالبی با عنوان: سازمانها چه رنگی باشند درج شده است که نویسنده آن سید سلمان شرافت است. انسانها واکنش های متفاوتی نسبت به رنگ ها از خود نشان میدهند. مثلاً رنگ آبی احساس آرامش و خونسردی و نشاط را در ذهن شما متبادر می کند، درحالی که رنگ قرمز حس نیرومندی و ایجاد اشتها را به شما منتقل میسازد. با استفاده از این ویژگی ها، انتخاب رنگ مناسب برای یک برند و انتقال پیام آن به مخاطبانش اهمیت میابد. نویسنده در ادامه این مطلب به مواردی برای تبدیل شدن به یک برند قدرتمند اشاره میکند که عبارتند از: مخاطب خود را زیر نظر بگیرید، خصوصیات فرهنگی را در نظرداشته باشید، همیشته متفاوت باشید، جسورباشید، نه تنها به یک رنگ بلکه به یک جعبه مداد رنگی فکر کنید.

بیست و ششمین شماره ماهنامه "بازاریاب بازارساز" منتشر شد

mbanews.ir - مریم غضنفری
چهارشنبه 10 شهریور 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • شماره 8 ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر ش ...
  • بیست و چهارمین شماره ماهنامه "بازاریاب ب ...
  • معرفی مجله: بازاریاب بازارساز 25
  • شماره سوم نشریه بازاریاب بازارساز منتشر ...
  • شماره 5 ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر ش ...
  • معرفی مجله: بازاریاب بازارساز 19
  • شماره سی و پنجم نشریه بازاریاب بازارساز م ...
  • معرفی مجله: بازاریاب بازارساز 13
  • شماره 48 توسعه‌ی مهندسی بازار منتشر شد
  • شماره 31 ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر ...
  •