» گلرنگ از تولید به اشتغال گسترده رسیده است
» محبوب ترین عکس اینستاگرام با 18 میلیون لایک
» بیلبوردی که دزدها را به خانه خالی راهنمایی می کند
» ششمین نشست تدوین بودجه شرکت های dnaunion کلید خورد
» مزیت رقابتی پایدار از هم افزایی ارکان مختلف سازمان حاصل می شود
» تلاقی لذت و کیفیت در بسته بندی جدید سن ایچ
» گلستان؛ ماندن یا نماندن در تبلیغات، مسئله این است؟
» Baby Dove: زندگی واقعی، زندگی زیبا
» تولید 1100 محصول داخلی توسط شرکت آریان کیمیا تک
» با Subway سر میزغذا عاشق شوید

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ابرقهرمان سلامتی "کوریزان" برای کودکان


ام بي اي نيوز: «چند وقت پیش در تلگرام خبری را دیدم که نظرم را جلب کرد، شرکت داروسازی دکتر عبیدی، برای ساختن کاراکتری از برند کوریزان برای داروی سرماخوردگی، از بچه ها خواسته بود تا قهرمان‌های کارتونی‌شان را معرفی کنند، من هم باب اسفنجی را به عنوان قهرمان پسرم معرفی کردم و مطمئنم پسرم، امروز را که در این جشن با قهرمان کارتونی مورد علاقه‌اش عکس می‌گیرد، هیچوقت فراموش نخواهد کرد.»

ابرقهرمان سلامتی "کوریزان" برای کودکان


آنچه خواندید صحبت‌های یکی از مادرانی است که در جشن پایانی کمپین دیجیتال برند کوریزان به همراه پسرش شرکت کرده است، صحبت های او در واقع نشانه‌ای از موفقیت یک کمپین دیجیتال است که توانسته با ساختن قهرمانی شبیه قهرمان‌های کارتونی مورد علاقه‌ی بچه‌ها، در ذهن آن‌ها خاطره‌ای شیرین و ماندگار شود و راهی برای کنار آمدن کودکان با داروهای سرماخوردگی که دغدغه‌ی پدر و مادرهاست، پیدا کند.

چندی پیش، شرکت داروسازی دکتر عبیدی با کمک آژانس تبلیغاتی مگنولیا، برای معرفی محصول شربت استامینوفن کوریزان و ایجاد ارتباط بهتر مخاطبانش با این محصول، کمپینی را در فضای دیجیتال راه‌اندازی کرد و در 22 مردادماه در جشن پایانی آن، از شرکت‏ کنندگان این مسابقه خواست تا در کنار هم شاهد دریافت جایزه نهایی برندگان یعنی سه بلیط سفر به واندرلند دوبی، باشند.

ابرقهرمان سلامتی "کوریزان" برای کودکان


در ادامه، گفتگویی را با نازنین رضایی، مدیرمحصولات سرماخوردگی شرکت داروسازی دکتر عبیدی و دو تن از برگزارکنندگان این کمپین تبلیغاتی از شرکت مگنولیا می خوانیم:

یک راهکار خلاقانه برای ارتباط با مخاطب
نازنین رضایی مدیرمحصولات سرماخوردگی شرکت دکتر عبیدی، هدف اصلی این کمپین را معرفی محصول "کوریزان کودکان" (شربت استامینوفن اطفال) می داند و می گوید: گروه مخاطبان این محصول به خاطر سن و سال‌شان ارتباط خوبی با دارو ندارند و باید برای ایجاد یک رابطه خوب راهکاری خلاقانه و متفاوت را اجرا می‌کردیم.

گروه مارکتینگ شرکت تصمیم گرفت برای این ارتباط کاراکتری را برای محصول طراحی کند. وقتی کودکان با کاراکتر محصول روبرو می‏شوند، حس بهتری به دارو پیدا کرده و مانند یک دوست رابطه راحت‌تری با آن برقرار می‌کنند. بنابراین تصمیم به به اجرای یک کمپین تبلیغاتی گرفتیم؛ کمپینی که فرصت خوبی را برای معرفی محصولات دیگر برند نیز فراهم کرد. رضایی درباره کاراکتر محصول می‌گوید: شکل شربت در این کاراکتر شبیه به قهرمانی‌ با بازوان بزرگی‌ست که قرار است کودکان را نجات دهد. کاراکتر به بچه‌ها می‌گوید با قهرمان بودنش می‌تواند حال بچه‌ها را خوب کند.

ابرقهرمان سلامتی "کوریزان" برای کودکان


رضایی در مورد اطلاع رسانی درباره ی این کارکتر می گوید: قبل از اجرای کمپین، ماکت کاراکترها در داروخانه‌های مختلف کشور اکران شد تا مخاطبان کم کم با آن آشنا شوند. علاوه بر ماکت، استند و بروشور نیز از کاراکتر تهیه و برای داروخانه‌ها ارسال شد. بعد از اینکه مخاطبان تاحدودی با کاراکتر آشنا شدند مسابقه‌ای در شبکه‌های اجتماعی با حضور این کاراکتر برپاشد. پانزده هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند که میان آن‌ها قرعه‌کشی انجام شد و تعدادی از آن‌ها برای حضور در جشن پایان کمپین دعوت شدند. در جشن پایان قرعه‌کشی دوم صورت گرفت و به سه نفر جایزه ویژه مسابقه اهدا شد. افراد از طریق وبسایت شرکت و رسانه‌های چاپی و شبکه‌های اجتماعی در جریان مسابقه قرار گرفتند. کمپین در شبکه‌های اجتماعی برگزار شد و نتیجه خوبی را برای شرکت به همراه داشته است.

رضایی در پایان می‌گوید: شربت های سرما خوردگی دکتر عبیدی محصولات شناخته شده ای هستند ولی با هدف برندینگ، شرکت تصمیم گرفت که تبلیغات گسترده‌تری را برای آن اجرا کند.

ابرقهرمان سلامتی "کوریزان" برای کودکان


ابرقهرمان کوریزان به نجات کودکان می‌رود
بهزاد محمدرحیمی اسد، مدیرخلاقیت این پروژه در شرکت مگنولیا درباره کمپین اخیر برند کوریزان شرکت دکتر عیبدی می‌گوید: کودکان میانه خوبی با مصرف دارو ندارند و همین موضوع تبدیل به یکی از بزرگترین دغدغه‌های خانواده‌ها شده است. برای ایجاد ارتباط میان داروی استامینوفن کوریزان شرکت دکتر عیبدی با کودکان به دنبال راه‌کاری خلاقانه بودیم تا گروه مخاطبان مشتاقانه از داروی مورد نظر استفاده کنند.

ساختن یک قهرمان در ذهن کودکان یکی از بهترین راهکارهایی بود که می‌توانستیم از آن استفاده کنیم. تلاش کردیم داروی مورد نظر را در ذهن کودکان تبدیل به قهرمانی کنیم که هدفش نجات دادن آن‌ها است. برای اجرای این کار از خود کودکان کمک گرفتیم و از آن‌ها خواستیم که ابرقهرمان‌هایشان را به ما معرفی کنند. با مشخص شدن محبوب‏ترین ابرقهرمان‏ها، در مراسم پایانی آن‌ها را کنار ابرقهرمان کوریزان که به صورت یک کاراکتر قوی طراحی شده بود، قرار دادیم تا کودکان کنار آن‌ها قرار بگیرند و عکس بگیرند. با این کار کودکان با کاراکتر کوریزان آشنا شده و آن را به عنوان قهرمان نجات دهنده‌شان می‌شناسند.

ابرقهرمان سلامتی "کوریزان" برای کودکان


رحیمی می‌گوید: کاراکتر کوریزان قبل از اجرای کمپین دیجیتال طراحی شده بود و هدف آن نیز ارتباط راحت و ایجاد حس قهرمانی در کودکان است. کاراکتر کوریزان دقیقا شبیه خود شربت استامینوفن است و کودکان با دیدن آن به راحتی می‌توانند این شباهت را حس کنند. برای اجرای این کمپین از رسانه‌هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و پیامک استفاده کردیم. مخاطبان این کمپین از طریق آگهی‌هایی که در رسانه‌های مختلف منتشر شد درجریان رویدادی که قرار بود در انتهای کمپین برگزار کنیم، قرار گرفتند و شروع به شرکت در کمپین کردند. استقبال از این کمپین بسیار زیاد بود و مطمئنا برروی فروش نیز تاثیرخواهد گذاشت.

رحیمی درباره علت انتخاب رسانه‌های دیجیتال برای اجرای کمپین کوریزال می‌گوید: مخاطبان و یا خریداران اصلی داروی استامینوفن کوریزان یعنی مادران این روزها حضور فعالی در فضای دیجیتال دارند و زمان زیادی را با گوشی‌های همراه خود سپری می‌کنند. علاوه براین هزینه این رسانه به نسبت رسانه‌های تبلیغاتی دیگر مناسب‌تر هستند.

ابرقهرمان سلامتی "کوریزان" برای کودکان


کمپینی با حضور ۱۵ هزار شرکت کننده
پویا صباغ مسئول اجرایی پروژه در شرکت مگنولیا درباره این رویداد می‌گوید: در این کمپین بر روی محصول استامینوفن کوریزان شرکت دکتر عبیدی تمرکز داشته‌ایم و از طریق رسانه‌های دیجیتال مسابقه‌ای را برگزار کردیم. در این مسابقه از مادران خواستیم که به شیوه‌های مختلف بگویند که ابرقهرمان کودکانشان چه کسانی هستند. در این کمپین ۱۵ هزار نفر شرکت کردند. در انتهای این مسابقه قرعه‌کشی انجام شد و از میان تمامی شرکت‌کنندگان ۵۰ کودک انتخاب و به همراه والدینشان در جشن پایانی حاضر شدند. در جشن پایانی فضای شادی با حضور قهرمانان کودکان برگزار شد. در نهایت قرعه‌کشی دیگری انجام شد و از میان ۵۰ کودک، سه نفر برنده نهایی مسابقه کوریزان کودکان شدند. جایزه نهایی مسابقه کوریزان بلیط سفر به واندرلند دوبی بود.

صباغ می‌گوید: محور اصلی این کمپین دیجیتال بود، چون مطمئن بودیم که مادران را می‌توان در این فضا پیدا و نظرشان را به آگهی‌ مسابقه جلب کنیم. ارتباط از طریق این رسانه‌ها نیز راحت بود چون با مخاطبان به طور مستقیم ارتباط برقرار می‌کردیم. صباغ درباره کاراکتر کوریزان می‌گوید: کاراکتر کوریزان کودکان قبلا طراحی شده بود و گروه مگنولیا این کمپین را براساس آن طراحی و اجرا کرد.

ابرقهرمان سلامتی "کوریزان" برای کودکان

mbanews.ir - نرگس کشاورز نيا
دوشنبه 15 شهریور 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • داروسازی دکتر عبیدی، تحولی در صنعت داروی ...
  • عبیدی: ۱۸باور نادرست در رابطه با دیابت چی ...
  • مسابقه‌ی سوژه‌های خنده‌دار، قهرمان می ...
  • کیفیت برای سلامت با داروسازی دکتر عبیدی
  • مثل بهار سرسبز باشید
  • آگهی های قلب دار، براساس کاراکتر تغییر یا ...
  • از پیرمردِ آشپزِ سبز رنگ، در شهر رونمایی ...
  • سفر ماجراجویانه گاو روزانه برای کشف بسته ...
  • دوازده‌ساعت پاکیزگی در ماه پاکی
  • بررسی کمپین دیجیتال #تولدبارلی
  •