» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
معرفی کتاب: نبایدهای کسب و کارهای کوچک و کار آفرینانه


ام بي اي نيوز: اولین باری که اسم این کتاب را شنیدم یاد این جمله از بنیامین فرانکلین افتاد: "تجربه مدرسه بسیار ارزشمندی است. اما تنها یک احمق خود را به این مدرسه محدود میکند."
تجربه چه خوب و چه بد میتواند آموزنده باشد و آدم نباید فقط خودش را به تجربه هایی که میکند محدود کند و میتواند از تجربیات دیگران هم استفاده کند. این کتاب این فرصت را در اختیار شما قرار میدهد و بنظرم اگر میخواهید کسب و کار خودتان را شروع کنید، میتواند مفید باشد. بر خلاف بسیاری از کتاب های معمول در حوزه مدیریت، این کتاب شما را با نبایدهای کسب و کار آشنا میکند. نبایدهایی که می گویند از چه کارهایی باید پرهیز کنیم و چه تصمیماتی را به چه شکلی نگیریم.
در این کتاب دو کسب و کار رویایی معرفی شده اند و در ادامه توضیحاتی داده شده است که این کسب و کارهایی که پتانسیل رویایی شدن را داشته اند چرا شکست خورده اند.

در اینجا برایتان قسمتهایی از کتاب را می آورم:
"ممکن است کارآفرینان ادعا کنند که تولید محصولات جدید و یا راه اندازی یک کسب و کار همواره دارای ریسک است. این گفته پذیرفته است،اما باید توجه کرد که ریسک کردن به معنای بی محابا عمل کردن و بی حساب کار کردن نیست. این اعداد و ارقام زمانی می توانند مفید باشند که برآورد حساب شده ای پشت سر آنها باشد. برآوردی که عملا از دل بازار آمده باشد و نه صرفا روی کاغذ و با نشستن در دفترکار. ریسک حساب شده زمانی حاصل می شود که ایده جدید آزمون شود و اگر آزمون ایده رضایت بخش بود بر اساس آن عمل شود. "

"نکته ای که باید توجه کرد این است که بسیاری از کارآفرینان صرف هزینه هایی برای بسته بندی و یا هزینه هایی برای ارائه و یا ارسال نمونه برای مشتریان را به عنوان هزینه های زائد می دانند حال آنکه این خود نوعی سرمایه گذاری است و به نوعی تبلیغ برای محصول و شرکت است. به عنوان مثال شرکتهای کوچک زیادی هستند که مثلا برای ارسال یک نمونه محصول برای مشتریان از آنها هزینه هایی مثل هزینه پیک و آژانس و ... را دریافت می کنند، غافل از اینکه این نوع برخورد با مشتریان بالقوه می تواند به زیان شرکت تمام شود."

"از دست دادن تمرکز در کار به معنای نزدیک شدن به شکست است. اگر شما یک شرکت تولیدی هستید، بر تولید و فروش محصولاتان تمرکز کنید تا در بازار جا بیفتید. پس از ثبات در بازار به فکر کسب و کار دیگری باشید نه پیش از آن. پیش از آن کسب و کار شما به مثابه کودکی است که قادر به مراقبت از خودش نیست و این شما هستید که باید تمام وقت در خدمت او باشید. "

این کتاب توسط انتشارات بازاریابی چاپ شده است.

پی نوشت: به عنوان کسی که این کتاب را خواندم حتما توصیه میکنم که آن را بخوانید. البته یک پیشنهاد هم به نویسنده دارم و آن این هست که خیلی بهتر بود که تصمیم را از نتیجه تصمیم جدا کنیم، خیلی وقتها پیش میاید که ما تصمیم خوبی میگیریم ولی نتیجه آن خوب از کار در نمیاید و این دلیل کافی نیست برای اینکه دیگه آن تصمیم را نگیریم و البته بالعکس. امیدوارم این پیشنهاد در چاپ های بعدی کتاب بتواند تاثیر بگذارد.

معرفی کتاب: نبایدهای کسب و کارهای کوچک و کار آفرینانه

mbanews.ir - محمد طبیب زاده
یکشنبه 21 شهریور 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • معرفی کتاب: 100 ایده برتر بازاریابی‎
  • معرفی کتاب: نبرد در اتاق فرمان
  • معرفی کتاب: طراحی ارزش پیشنهادی
  • معرفی کتاب: برندسازی در هفت گام
  • معرفی کتاب: تبلیغات بیمه
  • مقاله: روش هایی برای بازاریابی کتاب برای ...
  • نمی‌توان با تبلیغ، کتاب فروخت
  • معرفی کتاب: اصول بازاریابی داده محور
  • لابی و رابطه در تبلیغ تلویزیونی کتاب
  • مؤثرترین تبلیغ برای کتاب چیست؟
  •