» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
برقراری ارتباط با مشتری: چیزهایی که از برندینگ باید بدانیم


ام بي اي نيوز: شما بیزینس کوچک خود را راه‌اندازی کرده‌اید و به عنوان یکی از صاحبان مشاغل، قصد دارید پیام برند خود را گسترش دهید و کاری کنید که مشتریان درباره‌ی شما اطلاعاتی داشته‌باشند. کلید یک بیزینش موفق، دانستن درباره‌ی هویت برند و نحوه‌ی برقراری ارتباط با مشتری است. نکات زیر شما را برای رسیدن به موفقیت راهنمایی می‌کند.

بازار هدف خود را بشناسید

همان‌طور که در حال بنا نهادن بیزینس خود هستید، باید آمار و اطلاعات دقیقی از افراد داشته باشید و بدانید که بیزینس شما قرار است به چه کسانی خدمات ارائه دهد؛ چیزی که بازار هدف نامیده می‌شود. داشتن اطلاعات دقیق از بازاری که شما می‌خواهید در آن فعالیت کنید، احتمال بازگشت مشتریان را افزایش می‌دهد.

نیازهای مشتریان را نشان دهید

کارکرد بیزینس این است که خدمات و محصولات معینی را فراهم کند. هنگامی که کمپانی شما با مشتریان در ارتباط است، چگونگی نشان دادن نیاز آن‌ها توسط کمپانی اهمیت پیدا می‌کند. برای مثال، نگاهی می‌اندازیم به دو شرکت که از لحاظ ساختاری با هم تفاوت دارند. کمپانی‌های A و B، هر دو ساختار ویژگی‌های تجاری را معرفی می‌کنند. کمپانی a خود را به عنوان یک شرکت چند‌منظوره معرفی می‌کند و از خدمات خود یک لیست ارائه می‌دهد. کمپانی B نیز علاوه بر لیست خدمات خود، لیستی از مشتریان سابق و نظرات آن‌ها را نیز ارائه می‌دهد. حالا به نظر شما کدام کمپانی قابل اعتمادتر است؟ اگر پاسخ شما کمپانی B است، به زودی یک داستان برند بهتر خواهید ساخت.

از proof pointها استفاده کنید

استفاده از proof point مدرکی‌ست برای نشان دادن تجربه‌ی مثبت یک مشتری. درحالی که بعضی از کمپانی‌ها قادرند یک طرح شفاف و مختصر بنویسند، این برای مشتریان مهم است که مطمئن باشند فریبشان نمی‌دهید. از نظرات و صحبت‌های مشتریان استفاده کنید تا نحوه‌ی پاسخگویی بیزینس شما به نیاز‌های آن‌ها و چگونگی ارائه‌ی راه‌حلشان را نشان دهید. این یک راه تاثیرگذار است که به مشتری نشان دهید با انتخاب کمپانی شما چه چیزی به دست می‌آورد.

از المان‌های بصری استفاده کنید

در لوگو، نام برند و یا وب‌سایت برای بازنمایی و ایجاد راحتی در به یاد آوردن کمپانی‌تان، از المان‌های بصری استفاده کنید. این المان‌ها باید برای شما و کمپانی شما گیرا، متفاوت و خاص باشد.

از نکاتی که مطرح شد برای ساختن بهترین تجربه‌ی ارتباط با مشتری استفاده کنید. هنگام بنا نهادن بیزینس خود، برند را به چشم یک وسیله در جعبه‌ابزار خود نگاه کنید و مشتری را به عنوان یک محصول نهایی ببینید. مانند هر پروژه‌ی دیگری، این نکته اهمیت دارد که بدانیم هر وسیله‌ای چه کاربردی دارد و برای رسیدن به چه هدفی به ما کمک می‌کند و در نهایت همه‌ی این‌ها در کنار هم بیزینس شما را می‌سازند.

برقراری ارتباط با مشتری: چیزهایی که از برندینگ باید بدانیم

مترجم: افروز مصلایی پور
www. creativeguerrillamarketing.com
یکشنبه 21 شهریور 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • 9 روش برای خوشحال کردن مشتریان
  • نقش انتخاب برند، نام و علائم در موفقیت تج ...
  • 10 پیشنهاد برای برگزاری یک حراج موفق
  • چگونه با مشتریان ناراضی برخورد کنیم؟
  • Pampers در زمینه‌ی تجربه‌ شدن برند، اول شد
  • مقاله: روش درست تخفیف دادن به مشتریان
  • مدیرعامل WPP از موفقیت این کمپانی می‌گوید ...
  • پنج راه برای مدیریت انتظارات مشتری
  • توییتر؛ هنگامی که کمپانی شما مشهور است، ا ...
  • چهار راز برای داشتن مشتری وفادار
  •