» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
پنج نكته خلاقانه براي راه اندازي يك كمپين موفق بازگشت به مدرسه


ام بي اي نيوز: در حال حاضر همزمان با تمركز برندها بر روي كمپين هاي بازگشت به مدرسه، نكات و نمونه هايي براي الهام بخشيدن به كسب و كارها در اين زمينه بيان مي شوند:

پنج نكته خلاقانه براي راه اندازي يك كمپين موفق بازگشت به مدرسه


1. از قبل برنامه ريزي كنيد

بيشتر كمپين هاي بازگشت به مدرسه از اوايل تير ماه راه اندازي مي شوند كه اين نكته خود بيانگر لزوم برنامه ريزي چند ماهه قبل از راه اندازي يك كمپين بزرگ است.
كمپين هاي بازگشت به مدرسه فقط اوايل شهريور كليد نمي خورند بلكه نرخ مشاركت اوايل تير دو برابر و به تدريج با رشدي روز افزون در شهريور در مقايسه با متوسط هر ماه به شش برابر مقدار اوليه مي رسد.
اين بدان معنا است كه هر كمپين با در نظر گرفتن چارچوب كامل زماني، بايد اميد به افزايش دسترسي و آمار فروش خود درچند ماه آينده داشته باشد.

پنج نكته خلاقانه براي راه اندازي يك كمپين موفق بازگشت به مدرسه


2. با انديشيدن به مخاطبان خود، يك هدف خاص را تعيين كنيد

يك كمپين بايد پس از تجزيه و تحليل دقيق جامعه هدف خود برگزار شود. جامعه هدف كمپين هاي بازگشت به مدرسه را معمولا پدر و مادراني تشكيل مي دهند كه در پي خريد لوازم مدرسه نو براي فرزندان خويش هستند. بچه ها نيز شايد بخشي از جامعه هدف به شمار روند، به خصوص در حوزه بازاريابي سنتي كه توجه بيشتر به جامعه هدف يك كمپين نيازي ضروري به نظر مي رسد.

در ادامه لزوم تنظيم يك سري اهداف خاص مطابق با ماهيت جامعه هدف از اهميت فراواني برخوردار است. اين كار به منظور ايجاد امكان راه اندازي يك كمپين موثر تر همگام با انتظارات اوليه انجام مي شود.

با توجه به اطلاعات دريافتي از شركت تبليغاتي "Millennial Media"، 64% از كمپين هاي بازگشت به مدرسه با هدف افزايش ميزان مراجعه مردم به فروشگاه ها و در نتيجه تاثير گذاري بر روي تصميمات خريد مخاطبان و در نهايت آمار فروش شركت راه اندازي مي شوند. فقط هدف 19% از كمپين ها رشد ميزان آگاهي از برند و نرخ مشاركت و هدف 17% از آن ها تمركز بر روي ميزان مراجعه به سايت شركت و استفاده از موبايل است.
بنابراين، كمپين هاي بازگشت به مدرسه تمايل به تعيين يك هدف بسيار واضح و آشكار دارند كه معمولا با هدف تاثيرگذاري بر روي تصميمات خريد مخاطبان به خلاقانه ترين شكل ممكن صورت مي گيرد.

3. خلاقانه رفتار كنيد

براي مشترياني كه از بازاريابي سنتي و تبليغ بيش از حد محصولات مختلف خسته مي شوند، خلاقيت هديه اي گرانبها است.
كمپين هاي بازگشت به مدرسه شايد زياده از حد قابل پيش بيني باشند كه البته اين موضوع به شركت ها در راستاي دسترسي يافتن به مخاطبان جديد كمك نمي كند يا موفق به متقاعد ساختن مصرف كنندگان متقاضي (پدر ومادر ها) و جلب اعتماد آن ها نخواهد شد.
خلاقانه انديشيدن در قالب يك برند ايده بدي نيست. در ادامه راه اندازي يك كمپين برجسته و ممتاز براي بچه ها و نيز پدر و مادرها جذاب خواهد بود.

4. پلتفرم جديد را امتحان كنيد

يك كمپين بازگشت به مدرسه آنلاين شايد بر اساس اهداف و انتظارات گوناگون خود بر روي پلتفرم هاي مختلف تمركز كند.
براي مثال، فيسبوك در حالي مكاني خوب و مناسب براي آغاز كمپين به نظر مي رسد كه از احتمال كمك آن به شما در مسير دستيابي به جامعه بزرگ مخاطبان و استفاده از گزينه هاي هدفمند به منظور تمركز بر روي پدر و مادر ها (در قالب خريداران آنلاين) نمي توان گذشت.

اينستاگرام نيز در كنار فيسبوك يك ابزار چند پلت فرمي براي استفاده در دنياي تبليغات را ارائه مي دهد اما قابليت بصري آن شايد بيشتر از فيسبوك باشد. اين شبكه فرصتي براي نمايش جذابيت بصري با محتواي خلاقانه، تبليغاتي و از همه مهم تر مرتبط و جالب به حساب مي آيد.

پنج نكته خلاقانه براي راه اندازي يك كمپين موفق بازگشت به مدرسه


Pinterest پلتفرم ديگري است كه با توجه به جامعه هدف آن، مناسب براي راه اندازي يك كمپين بازگشت به مدرسه، نبايد از اين شبكه غافل شد. با توجه به گزارش يه سرمايه گذار آمريكايي و تحليلگر سابق اوراق بهادار وال استريت به نام "مري ميكر"، 55% از كاربران Pinterest از اين پلتفرم براي كشف و خريداري محصولات مورد علاقه خود بازديد مي كنند.

انجام اين كار شايد نيازمند برنامه ريزي پيش از موعد با هيات هاي مرتبط و تضمين راه اندازي يك كمپين چند ماه قبل از زمان برگزاري آن باشد اما در صورت استفاده صحيح از آن در قالب يك كمپين، احتمالا نتيجه اي جز بازگشت تعداد زيادي از كاربران به صفحات مورد نظر سايت شما در پي نخواهد داشت.
به عنوان نمونه، شما مي توانيد از پين هاي خريدني، افزودن سبد خريد و جستجوي بصري ارتقا يافته براي كشف راه هاي جديد راه اندازي كمپين استفاده كنيد.

فراتر از پلتفرم هاي اجتماعي، بازاريابي از طريق افراد تاثيرگذار (influencer marketing) شايد فرصتي را براي دسترسي بيشتر به كمپين هاي بازگشت به مدرسه برايمان فراهم كند. در همين حين به وجود آمدن يك نوع همكاري با وبلاگ نويسان مرتبط نيز احتمالا ايده خوبي است.

در نهايت همه اين راه ها به كشف روش هاي جديد براي دسترسي به مخاطبان درست و واقعي و هدف قرار دادن آن دسته از مصرف كنندگان احتمالا ناآگاه از محصولات شما منجر مي شوند اما البته بايد كساني را بيابيد كه هنوز آن ها را جذاب بدانند.

پنج نكته خلاقانه براي راه اندازي يك كمپين موفق بازگشت به مدرسه


5. محتوايي غير قابل چشم پوشي را بيافرينيد

نوآوري و بي همتايي موفقيت يك كمپين را تضمين مي كند. در ادامه با افزايش ميزان اثربخشي، مصرف كنندگان نيز ديگر قادر به ناديده گرفتن محتواي آن نخواهند بود.
با جلب توجه يك كمپين، شانس هاي خريد محصول نيز بالا مي روند. بسياري از برندها با هدف راه اندازي يك كمپين به ياد ماندني در حالي به رسانه ها و ويديو هاي سودمند گرايش پيدا مي كنند كه حجم محتواي ويديويي روز به روز در رسانه هاي اجتماعي رو به افزايش بوده و شانس موفقيت همچنان رو به رشد است.
اين اقدام لزوما تضميني بر افزايش ميزان فروش به حساب نمي آيد اما حداقل شروعي عالي براي ايده پردازي درباره كمپين هاي بازگشت به مدرسه محسوب خواهد شد.

بهترين مثال هاي سال 2016

پنج نكته خلاقانه براي راه اندازي يك كمپين موفق بازگشت به مدرسه


فروشگاه Target از بچه ها مي خواهد تا كمپين مورد نظر خود را راه اندازي كنند.
Target با هدف تضمين دسترسي كودكان به كمپين بازگشت مدرسه خود امسال تصميم گرفت تا از بچه هاي مستعد 8 تا 17 ساله، يك سري برگزار كننده كمپين، سازنده ويديو، كارگردان و راوي بسازد. بر روي كانال يوتيوب Target به تماشاي خلاقيت بچه ها بنشينيد.

پنج نكته خلاقانه براي راه اندازي يك كمپين موفق بازگشت به مدرسه


فروشگاه Asda دكتر Seuss را وارد ماجرا مي كند

Asda با راه اندازي كمپيني آگهي تبليغاتي كريسمس با حضور جان لوييس را به يادمان مي آورد كه بيشتر با تمركز بر روي داستان و احساس، قصه بيدار شدن يك دختر از رختخواب در اولين روز مدرسه را روايت مي كرد. در همين حين دكتر Seuss اين كلمات را به زبان مي آورد: "اوه، جاهايي كه تو خواهي رفت! چه كسي گفت كه داستان هاي بازگشت به مدرسه نمي توانند دستور العمل هاي موفق بازاريابي ويژه كريسمس را دنبال كنند؟"

پنج نكته خلاقانه براي راه اندازي يك كمپين موفق بازگشت به مدرسه


مركز خريد Buttercrane بچه ها را براي ساخت ويديو استخدام مي كند

Buttercrane نيز با هدف شركت دادن بچه ها در كمپين جديد خود، پديده عكاسي با يك "نمايشگر سبز" را خلق مي كند كه نتيجه اي ساده، مطمئن و خلاقانه را در پي خواهد داشت.

پنج نكته خلاقانه براي راه اندازي يك كمپين موفق بازگشت به مدرسه


فروشگاه زنجيره اي Staples به تبليغ خريد آنلاين كاربردي مي پردازد

Staples تصميم گرفت تا بر روي آن گروه از پدر و مادرهاي پر مشغله اي تمركز كند كه قصد خريد وسايل مدرسه جديد با حد اكثر سرعت ممكن را دارند. به همين دليل اين فروشگاه در قالب يك ويديو به تبليغ خريد آنلاين آسان احتمالي پرداخت كه با گردآوري مجموعه اي در دو ساعت آينده امكان ارسال سفارش به طور آنلاين و جلوگيري از صرف وقت در فروشگاه را فراهم مي كرد.

اين ويديوي توصيفي روشي عالي و مناسب براي اثبات درك فروشگاه از سبك زندگي پدر و مادر هاي مدرن امروزي به شمار مي رود.

پنج نكته خلاقانه براي راه اندازي يك كمپين موفق بازگشت به مدرسه

مترجم: مرضیه فروتن
www.clickz.com
چهارشنبه 31 شهریور 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • كمپين هاي تعاملي برندها در فيسبوك و اينست ...
  • بازگشت به مدرسه از زبان مك دونالد
  • پنج نكته بازاريابي براي برندها در ماه رمض ...
  • كمپين جديد Guinness، خود ركورد شكن است
  • بازاريابي چريكي كمكي براي كسب و كارهاي كو ...
  • كمپين اجتماعي محرك با پيام هاي رنگي در خي ...
  • سه عنصر مشترك بين به ياد ماندني ترين كمپي ...
  • همراهی Pringles و جنگ ستارگان در یک كمپين
  • كمپين جديد اكونوميست، سيب زميني داغ به خو ...
  • آديداس در رقابت با نايك، بزرگ ترين كمپين ...
  •