» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
شماره 50 توسعه‌ی مهندسی بازار منتشر شد


ام بي اي نيوز:نگاهی به شماره پنجاهم مجله توسعه مهندسی بازار

دوماه نامه توسعه مهندسی بازار در مرداد امسال پنجاهمین شماره خود را منتشر کرده است. این موفقیت به تعبیر پرویز درگی، مدیر مسئول این مجله، معادل چاپ 16 جلد کتاب بازاریابی می باشد. تاکنون 50 شماره توسعه مهندسی بازار چاپ و منتشر شده است که هرکدام از آنها 64 صفحه داشته و مجموعا 3200 صفحه می شود. شایسته عنوان است که عکس روی جلد این شماره نیز برخی از افراد و صاحب نظرانی است که در طول این مدت با این مجله همکاری کرده اند.

سرمقاله این شماره به قلم دکتر دیوید لوئیس هادسون، پدر علم نورومارکتینگ، است که به سفارش مجله توسعه مهندسی بازار نوشته شده است و در صفحات پایانی این مجله اصل متن انگلیسی آن موجود است. دیوید اگیلوی در مورد مشکل تحقیقات بازار می گوید:" مشکل تحقیقات بازار این است که مردم آنگونه که احساس میکنند فکر نمی کنند. آن چیزی را که در موردش فکر میکنند بیان نمی کنند. و در نهایت به آن چیزی که بیان کرده اند عمل نمی کنند." شرطی شدن عامل مثالی از این صبحت اگیلوی می باشد. به عنوان مثال هنگامی که از شخصی در مورد کالایی سوال می شود و شخص می داند در صورت پاسخ مثبت دادن جایزه ای دریافت خواهد کرد، این مساله بر روی پاسخ های او تاثیر می گذارد و بین حرف و عمل او تفاوت فاحشی ایجاد میکند.

نورومارکتینگ با همه نتایج درخشانی که داشته از سوی پژوهشگران با انتقاداتی روبرو شده است. پژوهشگران از 5 محدودیت نورومارکتینگ نام می برند. این پژوهشگران معتقدند که نانومارکتینگ فراتر از این 5 محدودیت می تواند در خدمت بازاریابی بویژه شناسایی رفتار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

از جمله گفت و گوهای جالب و جذاب این شماره از توسعه مهندسی بازار، گفت و گو با سه تن از مدیران آژانس تبلیغاتی بین الملل بی بی دی او است. بی بی دی او (BBDO) در زمره بزرگترین آژانسهای تبلیغاتی جهان است. شعار اصلی این آژانس عبارت است از "کار،کار،کار".
اندرو رابرتسون،رئیس جهانی و مدیر ارشد اجرایی این آژانس اینگونه بیان میکند که بزرگ و مشهور بودن به دو دلیل می تواند مزیت رقابتی خیلی بزرگی به ما بدهد، اول اینکه دسترسی بیشتری به مشتریان در سراسر جهان داریم می توانیم مشتریان بین المللی خود را گسترش دهیم، دوم اینکه می توان با دانش، تجربه، ایده، اشتباهات و ارتباطات در شبکه نفوذ پیدا کرد تا کسب و کار بتواند در همه جای دنیا عملکرد خوبی داشته باشد.

دیوید لوبراس، مدیر ارشد خلاقیت بی بی دی او در امریکا شمالی این گونه بیان می کند که: "ما معتقدیم خلاقیت برای ما یک تقویت کننده اقتصادی است و به مشتریان و هم چنین به خودمان ارزش می دهد. بنای آژانس از گذشته بر پایه خلاقیت استوار بوده، هست و خواهد بود."

در بخش دیگری از این مجله ، گفت وگو با هرب سورنسن، مولف کتاب پرفروش "درون ذهن خریدار" را مشاهده میکنید. این گفت وگو اطلاعات ارزشمندی برای خرده فروشی ها، فروشگاهها و سوپرمارکتها دارد. سورنسون سالها رفتار خریداران را درون سوپرمارکتها و فروشگاههای بزرگ تجزیه و تحلیل کرده است و نتایج را در قالب نقشه راهی برای علاقه مندان و فعالان این حوزه ارائه کرده است.

اگر به دنبال ایجاد روابط تجاری با آفریقای جنوبی هستید این شماره را از دست ندهید. آفریقای جنوبی ثروتمندترین کشور آفریقا است و بهترین زیرساخت را دارد. مواد معدنی و فلزات بیش از نیمی از درآمد حاصل از صادرات آفریقای جنوبی را تشکیل می دهند. در این شماره علاوه بر بیان ویژگی های اقتصادی این کشور در مورد ویژگی های نظام سیاسی پارلمانی آفریقای جنوبی، ویژگی های بازرگانان این کشور، سبک رفتاری مناسب برای مذاکره با آنها و ... صحبت میکند.

در هر شماره از توسعه مهندسی بازار یک فیلم آموزش بازاریابی از دانشگاه هاوارد ضمیمه است که زیرنویس فارسی شده و قابل خریداری است. فیلم هاروارد این شماره از کریشنا پالپو است با عنوان "پیروزی در بازارهای نوظهور." پالپو در این فیلم در مورد بازارهای نوظهور، ویژگی های آنها ، نحوه ورود به آنها و شیوه موفقیت در این بازارها صحبت میکند.

شماره 50 توسعه‌ی مهندسی بازار منتشر شد

mbanews.ir - محمد طبیب زاده
شنبه 3 مهر 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • معرفی مجله: دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
  • شماره 54 توسعه مهندسی بازار منتشر شد
  • شماره 46 توسعه‌ی مهندسی بازار منتشر شد
  • معرفی نشریه‌: توسعه‌ی مهندسی بازار 44
  • کتاب: توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاری ...
  • معرفی مجله: شماره 57 مجله ی توسعه ی مهندسی ...
  • شماره جدید توسعه مهندسی بازار منتشر شد
  • شماره جدید نشریه توسعه مهندسی بازار منتش ...
  • شماره 40 نشریه توسعه مهندسی بازار منتشر شد
  • شماره ی 52 توسعه مهندسی بازار منتشر شد
  •