» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ریشه‌ی نام‌های بزرگ‌ترین برندهای دنیا


ام بي اي نيوز:آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که نام برندهای معروفی چون پپسی، گوگل و یا آیکیا چگونه به وجود آمده‌است؟

این‌ نام‌ها به واسطه‌ی موفقیتشان به چشم ما آشنایند، اما غالبا معنی پنهانی نیز دارند. برای مثال، LEGO از ترکیب دو واژه‌ی دانمارکی leg و got که "خوب بازی کن" ترجمه می‌شوند، ساخته شده‌است.
اسکای گولد، طراح گرافیک ارشد در Business insider، ریشه‌ی نام تعدادی از معروف‌ترین برندها را تعقیب کرده‌است.

IKEA: موسس این کمپانی، Ingvar Kamprad، از ترکیب حروف آغازین نام و نام‌ خانوادگی خود، I و K و مزرعه و روستایی که در آن بزرگ شده‌بود، Elmtaryd و Agunnaryd ، E و A بهره گرفته‌است.

Pepsi: این محصول ابتدا Brad’d Drink نام‌گذاری شد، چرا که مخترع آن Caleb Bradham نام داشت. اما پس از آن، از کلمه‌ی dyspepsia به معنی سوءهاضمه است، بهره گرفت تا از این طریق بتواند باور بردهام را مبنی بر خاصیت کمک‌کنندگی پپسی به هضم غذا، بازنمایی کند.

Reebok:یک واژه‌ی تغییر‌یافته از rheebok است؛ واژه‌ای آفریقایی-آلمانی که برای گونه‌ای از بز کوهی به کار می‌رود و ظرافت و سرعت را تداعی می‌کند.

Skype: برگرفته از sky peer-to-peer است که پس از تبدیل به skyper، حرف r از آن حذف شده‌است.

Sony: نام این برند از واژه ی لاتین “sonus”، به معنی صدا و اصطلاح عامیانه‌ی “sony boy” که در دهه‌ی 1950 ژاپن رایج بود و "مرد جوان و موقر و باهوش" ترجمه می‌شود، گرفته شده‌است.

Spotify: موسسان این کمپانی توفان ذهنی که برای انتخاب نام آن راه انداخته بودند که یکی از آن‌ها به اشتباه واژه‌ی Spotify را شنید. طبعا آن‌ها از تصادفی انتخاب شدن نام برند خود خوشحال نیستند، اما حالا می‌گویند که Spotify ترکیبی‌ست از دو واژه‌ی spot و identify.

Amazon: جف بزوس به دنبال نامی بود که با حرف a شروع شود و در ابتدای لیست الفبا قرار گیرد. درنهایت فکر کرد که نام بزرگ‌ترین رودخانه‌ی جهان می‌تواند برای چیزی که آرزو داشت به بزرگ‌ترین بیزینس تبدیل شود، انتخاب مناسبی باشد.

Blackberry: این نام در سال 1999 انتخاب شد، چراکه دکمه‌های روی دستگاه، میوه‌های آلو مانند را تداعی می‌کرد.

Canon: نام اولیه‌ی این کمپانی Kwanon بود، نامی که به یکی از خدایان زن بودایی اختصاص داشت. اما در سال 1935 بنا شد تا نام آن را تغییر دهند تا برای مخاطبان بین‌المللی نیز جذاب باشد.

Google: نام این غول اینترنت نیز از googol، اصطلاح ریاضی که برای عدد یک، که جلوی آن 100 تا صفر قرار دارد، به کار می‌رود.

ریشه‌ی نام‌های بزرگ‌ترین برندهای دنیا

مترجم: افروز مصلایی پور
www.designtaxi.com
جمعه 16 مهر 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • «واژه‌نامه برند» به بازار آمد
  • نوآورترین کمپانی‌های 2016: Spotify
  • آشنایی با ریشه 6 نماد معروف جهان
  • جشن تولد 12 سالگی گوگل!
  • تغییرات در سیاست گوگل برای نمایش کلید واژ ...
  • بزرگ‌ترین کتابفروشی آنلاین دنیا و فروشگ ...
  • نمایش هفت دهه محصولات مقرون‌به‌صرفه‌ی ...
  • چرا لوگوی گوگل این گونه رنگ‌آمیزی شده اس ...
  • LEGO هشتاد ساله می شود
  • چرا اغلب تلاش های خلق برند با شکست مواجه م ...
  •