» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
آگهي هفت ساعته براي تماشاي رشد علف ها


ام بی ای نیوز: اپراتور U.S. Cellular، متخصص در زمينه تلكام، با ساخت يك آگهي تبليغاتي پيش از پخش (preroll) هفت ساعته استاندارد جديدي را براي يكنواختي و ملالت تعيين مي كند.
هيجان آن معادل رشد چمن است. در حقيقت، اتفاق غالب اين آگهي تبليغاتي 420 دقيقه اي رشد بسيار آهسته چمن است.
آگهي تبليغاتي فوق با صحنه كار با ماشين چمن زني توسط سخنگوي برند، دارين، در زمين چمني بزرگ شروع مي شود. در ادامه به گفته او فقط با پرداخت 49 دلار در ماه مي توان هفت گيگ اينترنت دريافت كرد. با برخورداري ازچنين حجم بالايي از داده هاي اطلاعاتي شما مي توانيد تقريبا هر فيلمي را ببينيد حتي اگر اين فيلم شامل ساعت ها صحنه رشد چمن باشد. از اين هفت گيگ لذت ببريد.

مدت زمان عمليات چمن زني 15 ثانيه است. سپس با پياده شدن او از ماشين، در حالي چمن ها دوباره رشد مي كنند كه خورشيد مسير تسليم نشدني خود را در آسمان مي پيمايد. اين تبليغات قوي به حفظ نگاه و توجه شما تا پايان آگهي فكر نمي كند.
به اعتقاد جان كيرس، مدير خلاقيت آژانس تبليغاتي MullenLowe بوستون، قبل از نهايي شدن روند ساخت آگهي، كارمندان ايده هاي ديگري نظير تماشاي خشك شدن رنگ، يك قابلمه پر از آب تا رسيدن به نقطه جوش و آمدن گاوها به داخل خانه را در ذهن داشتند اما رشد چمن هميشه گزينه اول آژانس بود.

ايده نمايش تخم مرغ هاي عيد پاك در چمنزار عالي است. صحنه هاي آگهي شامل بازي كريكت دارين (حدود 1:29 ثانيه)، به پرواز درآوردن يك بادبادك (3:09ثانيه)، دفع حملات زنبور هاي عسل (3:36 ثانيه) و ثبت سفارش يك عدد پيتزا (4:13 ثانيه) مي شوند. در لحظات پاياني البته شاهد حركت يك بشقاب پرنده نيز هستيم.
قسمت 15 ثانيه اي ابتدايي اين آگهي تبليغاتي در قالب Preroll، در شبكه هاي AOL، CBS و Hulu پخش مي شود. فيلمبرداري آگهي فوق بدون كات فقط در قالب يك برداشت صورت گرفت.

با ارائه همه تمهيدات لازم و ضروري فيلمبرداري در طول يك روز انجام شد. در ادامه كادر توليد با رويكردي هدفمند دوربين را نزديك هيچ درختي قرار ندادند تا شكستن شاخه اي هرچند كوچك باعث اختلال در فيلمبرداري نشود.

در طول روز فواصل معيني براي اقدامات دارين در نظر گرفته شد. ضمن انجام اين حركات جلوي دوربين، دستورات كارگردان و افراد خلاق در آژانس MullenLowe از طريق يك هدست مخفي به او منتقل مي گرديد. هدف از انجام اين كار كسب نتيجه نهايي تصويري بدون هرگونه وقفه در فيلمبرداري بود.
در صورت تماشاي كل آگهي، شما شاهد لحظاتي كوتاه و ارگانيك مثل عبور يك پروانه از قاب دوربين و تغيير فضاي آسمان از روز به شب خواهيد بود. اين صحنه ها در ذهن كارمندان آژانس جالب تر از يك حلقه فيلم است.

دست اندركاران
آژانس تبليغاتي: MullenLowe، بوستون
مشتري: U.S. Cellular
مدير بازاريابي ديجيتال: رندي كلودز
مدير ارشد خلاقيت: مارك ونكر
مديران اجرايي خلاقيت: تيم واكارينو، ديويد ويست
مديران خلاقيت: راب كاتكمپ، جان كيرس
مدير ارشد هنري: پير مدونيا
نويسنده: مكي سولر-سالا
مدير امور مشتريان گروه: گيليان كيسي
مدير امور مشتريان: مايك كيسي
ناظر امور مشتريان: اليسا ادلر
دستيار مسئول اجرايي امور مشتريان: الويس او كانر
استراتژيست ارشد ديجيتال: لوسيا كورسو
مدير اجرايي فرايند كلي توليد: ليزا نير
مدير توليد و پخش: زيك بومن
تهيه كننده اجرايي: جاش ليتوايلر
دستيار تهيه كننده پخش: اشلي داناوان
مدير ارشد امور كسب و كار: وانسا فازيو
مدير پروژه: كارولين هولين
كارگردان: ديويد گري
تهيه كننده: راشل پركينز
تهيه كننده ابزار تدوين: مگي فلتلي
تدوين گر ابزار تدوين: چارلي كافو
تهيه كننده Brickyard: الن اشميت
دستيار تاييد آژانس هنرمندان Abrams: سوزي دانر

آگهي هفت ساعته براي تماشاي رشد علف ها

مترجم: مرضیه فروتن
www.adweek.com
شنبه 17 مهر 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • گرم كردن آب و پخت و پز با گاز طبيعي در يك آ ...
  • 0 تا 100: 5 ثانيه
  • نيسان و ماجراي چمدان
  • بدون تبليغ، محصولات اين طور به نظر مي‌رس ...
  • تخفيف يك ايرلاين به خاطر بچه هايي كه گريه ...
  • امتحان باتري ماشین در يك كاميون يخي
  • همه چيز در آگهي جنرال الكتريك برعكس مي شو ...
  • آگهي‌هایی از دنيای پس از مرگ
  • Crest و Oral-B، جالب‌ترين آگهي تبليغاتي هالوو ...
  • سيلوستر استالونه در آگهي تبليغاتي نان با ...
  •