» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
سفر يك بادكنك قرمز در جديدترين آگهي آيفون 7


ام بی ای نیوز: در ميان اسباب بازي هاي جديد و جذاب سيستم عامل iOS 10، يك قابليت ارسال پيام تازه به شما اجازه افزودن افكت به پيام هاي ارسالي، فرستادن انيميشن هاي full-screen همراه با پيغام و اضافه كردن متن هاي دست نوشته و غيره را مي دهد. Apple اين قابليت ها را در قالب يك آگهي جديد و زيبا تبليغ مي كند كه بر روي انيمشين full-screen به طور خاص متمركز است.

آگهي 60 ثانيه اي فوق با به هوا فرستادن بادكنكي قرمز از پنجره يك خانه و آغاز سفر به جاهاي زيبا شروع مي شود. اين در حالي است كه رنگ قرمز بادكنك در مقابل رنگ هاي سبز، آبي و خاكستري جنگل ها، اقيانوس ها و شهر ها به زيبايي جلب توجه مي كند.

در نهايت دوستان جديد اين بادكنك راه به خانه ديگري مي يابند كه سفر فيزيكي چند هزارم ثانيه اي تبديل آيفون به ابزاري ديگر را به تصوير مي كشد.
اين آگهي از سري آگهي هاي "Practically Magic" شركت Apple به تبليغ آيفون 7 مي پردازد. در حقيقت افزودن جلوه هايي از رنگ و انيميشن و ايجاد بار احساسي شايد كاملا جادويي نباشد اما ضمن رقم زدن لحظاتي شاد و البته زودگذر، مقاومت گوشي در برابر آب و كيفيت بهتر دوربين آن نسبت به مدل قبلي براي عكسبرداري در نور كم را به تصوير مي كشد.

نخستين لحظات اين آگهي تبليغاتي تداعي گر فيلم كوتاه كلاسيك "The Red Balloon" براي همگان است. اين فيلم برنده جايزه اسكار در دهه 50 همراهي يك بادكنك قرمز با پسري كم سن وسال در سطح شهر پاريس را نشان مي دهد. اين فيلم مثل آگهي تبليغاتي جديد Apple با طوفاني از بادكنك هاي رنگارنگ پايان مي يابد.

البته رد پاي كمرنگي از آگهي تبليغاتي مشهور Sony Bravia موسوم به "Balls" نيز با رويكردي احساسي تر در آگهي Apple ديده مي شود. در ادامه بار احساسي اين آگهي تا حدي مرهون ترانه "I Will Follow You" محصول گروه موسيقي "Toulouse" است كه نسخه بازسازي شده ترانه ريكي نلسون در سال 1963 ميلادي به شمار مي رود.



سفر يك بادكنك قرمز در جديدترين آگهي آيفون 7

مترجم: مرضيه فروتن
www.adweek.com
سه شنبه 13 مهر 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • آگهي جديد iPhone 5S ؛ Metal Mastered
  • دعوت Apple از شما براي شخصي كردن آگهي تبليغا ...
  • چند آگهي تبليغاتي خلاق از غول‌هاي تكنولو ...
  • آگهي كريسمس Apple اشكتان را در مي‌آورد
  • آگهي 5 ساعته، طولاني ترين آگهي تبليغاتي ج ...
  • فقط نيمي از آگهي هاي تبليغاتي ويدئويي ديد ...
  • تصويري از يك مرده متحرك نتيجه عكاسي با گو ...
  • واكنش عالي Ikea به مداد Apple
  • هشت ميليون گلبرگ، تلويزيون سوني را تبليغ ...
  • فلسفه ديزاين Apple در آگهي‌هاي جهاني برند
  •