» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ام بی ای نیوز: در ابتدای ظهور توییتر، این شبکه اجتماعی برای استفاده افراد و اشخاص حقیقی طراحی شده بود. مکانی بود برای مردم تا بتوانند افکار و ایده های خود را به صورت مختصر و کوتاه برای جهانیان بیان کنند و با آنها به اشتراک بگذارند.

با افزایش محبوبیت این شبکه اجتماعی، توجه برندها به آن جلب شد و آنها سعی در استفاده از این پلتفرم برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان خود، خواه بالقوه خواه بالفعل کردند. در دهه گذشته، این شبکه اجتماعی به محل مناسبی برای درگیر کردن مخاطب و در معرض دید عام قرار گرفتن نام تجاری تبدیل شده است.

برندهایی که محتوای با کیفیتی در توییتر تولید میکنند موفقیت خوبی را در این شبکه اجتماعی تجربه کرده اند، اما سوال اصلی اینجاست که این معیارهای با کیفیت بودن محتوا در این شبکه اجتماعی چگونه تعیین می شوند؟
در اینجا برای شما 10 برند موفق در توییتر را، علی رغم کسل کننده بودن بعضی از صنعتهای آنها، برایتان بررسی کرده ایم.

1- JetBlue

10 برند برتر توییتر و دلیل موفقیتشان (قسمت اول)


جت بلو تمام آنچه را که برای داشتن یک توییتر خوب لازم است، داراست. در بخش توضیحات صفحه جت بلو با این جمله روبرو می شوید:
"سلام، از اینکه برای شما توییت میکنیم، خوشحالیم. با ما به بیش از 90 نقطه دنیا سفر کنید و خدمات ما را تجربه کنید. برای مشکلات یا سوالاتی که نیازمند پاسخ هستند، تماس بگیرید و یا ایمیل ارسال کنید."

آنها تیم خود را وقف ارائه حرفه ای خدمت به مشتریان کرده اند به گونه ای که به همه توییت ها و سوالات مشریان جواب می دهند.

مدیر واحد ارتباط با مشتریان این هواپیمایی، لاری میچام، در سال 2014 در مورد شبکه های اجتماعی اینگونه گفته بود که:
"ما همواره در ارتباط با مردم هستیم و حضور در شبکه های اجتماعی فقط گسترش طبیعی این ارتباط است که هیچگونه فرقی با بخش های دیگر یک شرکت هواپیمایی ندارد و به همان اندازه اهمیت دارد."
به عنوان یک مشتری، هنگامی که از جت بلو که دارای بیش از 16 هزار کارمند است، سوالی در توییتر می پرسید، انتظار پاسخ سریعی را ندارید اما جالب است بدانید که آنها با پاسخ دادن سریع و مفید و مودبانه خود راهی زیرکانه برای برآورده کردن انتظارات مخاطبان خود پیدا کرده اند.
به پاسخ هایی که آنها به توییت های مردم داده اند دقت کنید تا متوجه منظور من شوید:

10 برند برتر توییتر و دلیل موفقیتشان (قسمت اول)


2- Innocent Drinks

10 برند برتر توییتر و دلیل موفقیتشان (قسمت اول)


کار بدون وقفه Innocent Drinks در برندیگ قابل ستایش است. این برند نوشیدنی و آب میوه در توییتر خود به برندیگ اهمیت بسیاری می دهد. در واقع بسیاری از پستهای آنها در مورد نوشیدنی و یا آب میوه نیست. در عوض آنها از شبکه اجتماعی برای هویت دادن به برند خود استفاده می کنند و سعی در پرورش دادن پرهیجان بودن، شیطنت و خلاقیت هویت برند خود دارند.

مدیر روابط عمومی این شرکت، هلنا لانگدن در مصاحبه ای ایگونه بیان کرده بود: "ما دوست داریم به مردم از خودمان بگوییم به بهترین شیوه تعاملی. هدف ما این است که صفحه توییتر ما به گونه ای باشد که مردم از دیدن آن بر روی تایم لاین خود لذت ببرند و در نتیجه این حس خوب تعامل در زمانی که می خواهیم به آنها نوشیدنی بفروشیم به یاری ما بیاید."

به عنوان مثال آنها در صفحه خود اخبار مربوط به آب و هوای هر روز را قرار می دهند.
جو مک ایوان، مدیر بخش بازاریابی دیجیتال این برند دلیل ارتباط گرفتن مردم با برندشان را در این می بینید که آنها به زبان مردم معمولی توییت میکنند و از اصطلاحات خاص صنف خود استفاده نمی کنند." این شیوه توییت کردن باعث شده است تا برند ما از سایر برندها متمایز شود، تبلیغات کلامی مثبت مردم برای ما بیشتر شود. ما از هرفرصت و از هرمکانی برای تعامل با مردم استفاده خواهیم کرد."

10 برند برتر توییتر و دلیل موفقیتشان (قسمت اول)

blog.hubspot.com
محمد طبیب زاده
شنبه 17 مهر 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • ده برند برتر توییتر و دلیل موفقیتشان (قسم ...
  • 10 برند برتر توییتر و دلیل موفقیتشان (قسمت ...
  • توییتر به استقبال رمضان رفت
  • خلاقیت برندها با پروفایل‌های جدید توییت ...
  • محدودیت 140 کاراکتری توییتر برداشته شد
  • بهترین عکس‌های کاور توییتر از برندهای وا ...
  • ایرانسل هم رسما به توییتر پیوست
  • رسانه ظریف در شبکه‌های اجتماعی
  • توییتر مُرد
  • ارتقای سطح تبلیغات، پیشنهاد جدید فیس‌بو ...
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: سمیرا | [ايميل] | تاريخ ارسال: 20/07/1395 - 19:13
     
    ده برند... پس بقیه‌ش کو؟
    عالی بود اما چرا ناقص؟
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0