» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
OPEL؛ اتومبيلي كه با ذهن شما كار مي كند


ام بی ای نیوز: نمايشگاه خودروي پاريس از اول تا شانزدهم اكتبر برگزار شد. Opel در اين نمايشگاه بازديد كنندگان را با مدل خودرويي به اسم "Opel Astra" شگفت زده خواهد كرد كه كه امكان رانندگي با استفاده از قدرت ذهن و تفكر شما را دارا است.
از مهمانان دعوت مي شود تا با آرامش كامل بر روي يك صندلي جلوي خودرو بنشينند. در ادامه يك هدست منجر به دريافت بازخورد ذهني شما و در نتيجه هدايت موتور خواهد شد. اين تجربه را به راحتي "Opel Mind" ناميده اند.

به گفته يكي از طراحان اين تجربه، ژان باپتيست هرمان، با همكاري "Reinsdyr"، آژانس مشاوره و ارتباطات در حوزه تبليغات، كلاه ايمني خاص بازديد كنندگان با ويژگي اتصال به اينترنت ضمن اندازه گيري فعاليت مغز، اطلاعات مربوط به آن را از طريق بلوتوس به خودرو ارسال مي كند. اين خودرو به ابزاري با طراحي ويژه مجهز است. با افزايش توليد امواج خاص مغزي، كلاه ايمني در پي انتقال آن ها به خودرو، موتور را روشن مي كند.

مشاركت با مهندسان Opel منجر به تحقق اين ايده با هدف تاكيد بر روي تعهد برند جنرال موتورز به توليد خودروي متصل به اينترنت و كاربرد هاي بالقوه آن شد. مثل چترباز ها كه همواره درباره تجربه پرش خود از هواپيما حرف مي زنند، بازديد كنندگان موفق به كسب اين تجربه نيز امكان بردن يك فيلم ويديويي به خانه براي به اشتراك گذاري آن با ديگران را مي يابند.

امروزه، محققان در زمينه نوآوري و متخصصان مغز و اعصاب در پي كشف راهي براي تحقق ايده كنترل خودرو توسط ذهن انسان هستند. نمايشگاه خودروي پاريس فرصتي عالي براي رونمايي از اين تجربه و نمايش تاثيرگذاري آن به حساب مي آيد.
آينده صنعت خودرو پر از رقابت در حوزه تخيل است. اوايل سال جاري ميلادي، بي ام دبليو يك خودروي مفهومي با انرژي هوش مصنوعي را عرضه كرد كه تصويري از درك ديدگاه و علايق راننده را ارائه مي دهد. در ادامه بدون نياز به هدست، خودروي مدل "Vision Next" بر اساس شرايط محيطي و يادآوري اوليت هاي قبلي پيشنهاداتي را مطرح مي كند.

نيسان نيز دو سال پيش نمونه اي اوليه از يك مدل خودرو خود تميز كننده را ارائه داد.
انتظار مشاهده خودروي "Opel Mind" در خيابان ها در آينده اي نزديك غير ممكن است. در نمايشگاه نيز فقط نسخه نمايشي آن عرضه مي شود.
روز 14 اكتبر، جايزه Grand Prix در حوزه نوآوري در نمايشگاه خودروي پاريس به "Opel Mind" تعلق گرفت.



OPEL؛ اتومبيلي كه با ذهن شما كار مي كند

مترجم: مرضیه فروتن
www.adweek.com
چهارشنبه 28 مهر 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نمايشگاه خودرو پاريس ‌٢٠١٠؛ هنر مشترك سي ...
  • رونمايي از خودروي جديد جگوار در نمايشگاه ...
  • رونمايي از 40 مدل خودروي جديد در نمايشگاه ...
  • بي.ام.و X3 جديد در راه است
  • ليف نيسان برنده جايزه خودروي سال اروپا شد
  • 4خودرو قديمي رونمايي شد
  • افتتاح نمايشگاه بين‌المللي خودروي تبريز ...
  • پژو 308 جديد در راه است
  • حضور فعال ايران در نمايشگاه خودروي سوريه
  • ايران و تركيه خودروي اسلامي مي‌سازند
  •