» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
معرفی کتاب: طراحی کمپین تبلیغاتی در راستای استراتژی بازاریابی


ام بی ای نیوز: طراحی کمپین تبلیغاتی- در راستای استراتژی بازاریابی به قلم جیم اوری و ترجمه ی شاهین ترکمن و آتنا مقدم است که سعی دارد به قلمی ساده وروان مراحل و چهار چوب های طراحی و اجرای کمپین را توضیح دهد.
شاهین ترکمن درمقدمه این کتاب با اشاره به این موضوع میگوید: دغدغه ی اصلی دراین اثر پاسخ دادن به دوسوال است؛ ازکجا باید شروع کرد؟ کدام مسیر را باید پیش گرفت؟
این کتاب در سه بخش و دوازده فصل به موضوعات مختلف و مراحل عملی و اجرایی کمپین نویسی تبلیغاتی میپردازد.
درفصل نخست که "نکته های برنامه ریزی" نام دارد، به اهمیت مواردی نظیر مخاطبان هدف، روند کاری، شیوه ی نگارش، ملاحظات کامپیوتری، طرح کلی و نقطه ی شروع ، اشاره شده است.

نکته ی حائزاهمیت که در این بخش در کنار سایر موضوعاتی که به آن پرداخته شده است، تاکید گروه مخاطبان کتاب فوق است، به این مفهوم که با شناسایی گروه مخاطبان که شامل کارآفرینان و دانشجویان میشود، آنچه بعد از مطالعه این کتاب برای خواننده به دست میآید را توضیح داده است.

"تحلیل وضعیت" عنوان فصل نخست کتاب است که چارچوب ارائه شده در آن به نویسنده ی برنامه ی بازاریابی کمک میکند تا افرادی را که قراراست محصول برند را بخرند یا ازآن استفاده کنند، بهتر بشناسند.
"تحقیق" عنوان فصل بعدی کتاب است که با این عبارت آغاز میشود، تحقیقات یعنی آنچه را دیگران دیده اند، ببینید اما آنطور فکر کنید که کسی قبلاً آنطور فکر نکرده باشد.

هدف از این بخش، طراحی چارچوبی است برای هرآنچه فکر می کنید به بازاریابی و برند ارتباط دارد و یافتن واقعیت هایی که به شما در بازاریابی اثر بخش برندتان کمک کند. در این فصل نویسنده معتقد است برای نوشتن استراتژی تبلیغات باید پاسخ سه دسته از پرسش ها بدانیم که شامل:
1- مخاطب هدف، چه کسی برند را خواهد خرید؟ یا چه محصولی ملموس داشته باشم و چه خدماتی ارائه کنیم؟ که این اطلاعات برای برنامه ی بازاریابی ضروری است.
2- عواملی که بر رفتار خرید تاثیر خواهد گذاشت. دومین دسته از اطلاعات مورد نیازاین است که مخاطب هدف چه معیارهایی را در تصمیم گیری برای خرید مد نظر قرار میدهد؟
3-ویژگی های منحصر به فرد برند. سومین مورد باید دید ویژگی های منحصر به فرد یا همان نقاط تمایزبرند یا کسب و کار کدام ها هستند.
وقتی پاسخ این پرسش ها مشخص شد، میتوانید نوشتن برنامه را شروع کنید.

مصاحبه کردن عنوان بخش دیگر این فصل است که که با تاکید براینکه نخست باید یاد گرفت تا مانند یک مصرف کننده فکر کرد آغازمی شود و در بخش بعدی روش طراحی یک پرسشنامه را شرح میدهد.
رفتن به فروشگاه و آشنایی با آنچه درقفسه ها موجود است و ارزیابی برندها و قیمت ها و سایر موضوعات از جمله اقداماتی است که در این مسیر اهمیت دارد.

فصل سوم کتاب بر موضوع "مشکلات و فرصت های" این مسیر تاکید دارد.

فصل چهارم کتاب با عنوان "اهداف بازاریابی" است که با این مقدمه که اهداف بازاریابی همان میزان فروش است آغاز شده و درادامه با تاکید بر این که هدف عمده ی بازاریابی باید توسط اعداد و ارقام قابل اندازه گیری باشد نسبت به کار بردن روش هایی که این میزان را افزایش دهند و رشد منفی نداشته باشد توصیه میکند.

"استراتژی بازاریابی" یعنی چگونگی دست یابی به اهداف بازاریابی یا هدف گیری آن ها این بخش به استراتژی بازاریابی اختصاص دارد. استراتژی بازاریابی میگوید که برند چگونه قراراست آنقدر بفروشد تا درنهایت به هدف بازاریابی دست پیدا کند.
نویسنده کتاب معتقد است، بخش پیشبرد استراتژی بازاریابی دست کم به دو بند سنتی و غیرسنتی با شش بند قابل تقسیم است که این بندها شامل: تبلیغات، ترویج فروش، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم، بازاریابی ویروسی، بازاریابی رویدادی میشود.

"ایده ی تبلیغاتی" عنوان فصل هفتم است که به عنوان یک عنصراز برنامه های تبلیغاتی میتواند بزرگترین را بر فروش بگذارد. در واقع در دنیایی که در آن ساعات زیادی را سخت کارمیکنیم تا کارایی را چند درصد افزایش دهیم، تفاوت ارائه ی یک ایده ی اثر بخش و غیر اثر بخش گاهی بسیار چشم گیر است.

به همین دلیل نسبت به سایر عناصر بازاریابی، زمان بیشتری به ایجاد یک ایده ی خلاقانه ی تبیلغاتی اختصاص پیدا میکند و انرژی بیشتری صرف میشود تا یک تبلیغ نسبت به دیگر تبلیغ موجود بیشتر به چشم بیاید.
در ادامه این مطلب با اشاره به قدرات خلاقانه ی پیام تبلیغاتی ضمن ارائه ی مثال هایی از برندهایی که به این شیوه تبلیغات داشته اند راهکارها و عوامل موفقیت آنها را بیان میدارد.

در بخش دیگر این کتاب با عنوان "رسانه ی دیجیتال" تاکید میشود که انتخاب رسانه تاثیر مهمی در موضوع انتقال پیام دارد و ضمن تقسیم بندی رسانه های سنتی و دیجیتال مدرن به ذکر مثالهایی از انواع تبلیغات میپردازد.
به عنوان نمونه تبلیغات آنلاین شامل: بنرها، متن ها، ویدئوها و شبکه ها ی اجتماعی دانسته وبه توضیح کارکردهای هر یک میپردازد.

"ارزیابی" عنوان فصل دهم کتاب است که هدف سند ارزیابی را این میدانید که ارزیابی درعمل چگونه صورت میگیرد.
ارزیابی ممکن است کلی باشد و تنها تحقق اهداف را بررسی کند. اما به احتمال قوی معیارهایی دیگری نیز وجود دارند که اطلاعاتی پیرامون موفقیت با شکست تک تک عناصر برنامه ارائه میکنند.

فصول یازدهم و دوازدهم نیز با موضوعات "بازاریابی آزمایشی" و "ارائه" جمع بندی نسبتاً کاملی در رابطه با موضوع اصلی کتاب برای مخاطب ایجاد میکند که به شکل عملی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.
این کتاب در 300 صفحه ی وزیری و قیمت 26000 تومان در پاییز 1395 توسط انتشارات سیته به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب: طراحی کمپین تبلیغاتی در راستای استراتژی بازاریابی

mbanews.ir - مريم غضنفري
یکشنبه 16 آبان 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • معرفی کتاب: برنامه بازاریابی در یک روز
  • معرفی کتاب: اصول بازاریابی داده محور
  • کتاب کمپین تبلیغاتی منتشر شد
  • کتاب مدیریت استراتژیک بازاریابی منتشر شد
  • معرفی کتاب: تبلیغات بیمه
  • معرفی کتاب: ارائه ی ناب به سبک استیو جابز
  • کمپین تبلیغاتی بازرگانی؛ از ایده تا اجرا
  • معرفی کتاب: استراتژی ترکیب رسانه ها در با ...
  • کتاب: بازاریابی به مثابه‌ استراتژی منتشر ...
  • معرفی کتاب: بازاریابی اسلامی
  •