» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 

ام بی ای نیوز- به زودی پس از سال 2014 میلادی منطقه آسیا و اقیانوسیه از بزرگترین بازار تبلیغات در سرتاسر جهان یعنی آمریکای شمالی عبور خواهد کرد.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت بلومبرگ ،رکود اقتصادی به روند تغییر ارزش دلار در حوزه رسانه های دیجتالی در چین، هند و برزیل سرعت بخشیده است. در سال جاری این روند ،رشدی 11 درصدی را در خاورمیانه و آفریقا ثبت کرده است.
افزایش شاخص اعتماد مصرف کننده در چین و هند گذر از رکود اقتصادی در منطقه آسیا و اقیانوسیه نسبت به دیگر نقاط جهان را بهبود بخشیده است. شرکت های مختلف در سرتاسر جهان پس از بحران اقتصادی با کاهش هزینه های جانبی خود مبلغ بیشتری را به سرمایه گذاری بر روی تبلیغ بر روی رسانه های دیجیتالی و ورود به بازارهای در حال رشد اختصاص داده‌اند.
پیش بینی های انجام شده حاکی از آن است که در سال 2014 کشور های آسیا اقیانوسیه 170 میلیارد دلار صرف تبلیغات خواهند کرد، بر این اساس در سال جاری اختصاص بودجه برای آگهی های اینترنتی با 12 درصد رشد به 62 میلیارد دلار می‌رسد.
سرعت رشد و توسعه رسانه های دیجیتالی همواره بیشتر از انواع سنتی مشابه است. در آینده میزان جذب تبلیغات اینترنتی از آگهی‌های تلویزیونی نیز فراتر خواهد رفت.
در سال 2014 اختصاص 22 میلیارد دلار بودجه به آگهی های اینترنتی در منطقه آسیا واقیانوسیه 20 درصد از کل هزینه های پرداختی برای این کار در سرتاسر جهان را تصاحب می‌کند. در مدت مشابه آمریکای شمالی با سرمایه گذاری 190 میلیارد دلاری بر روی رسانه های دیجیتالی 34 درصد از بازار را به خود اختصاص خواهد داد.
علی رغم کاهش بودجه تبلیغات در سال 2009 در پی رکود اقتصادی، مصرف کنندگان کالا در آمریکا و کانادا به استفاده بیشتر از اینترنت و موبایل روی آورده‌اند.
افت 12 درصدی میزان سرمایه گذاری در فاصله بین سال های 2008 و 2009 در اروپای غربی روندی نزولی در سال های آینده در پیش خواهد گرفت. این امر با کاهش ارزش سهام در بازار این منطقه همراه خواهد بود. در این میان اختصاص هزینه برای تبلیغات در اروپای شرقی و مرکزی در سال 2014 به بیست و سه میلیارد دلار می‌رسد. در مقایسه با اروپای غربی با وجود میزان مشابه نفوذ موبایل در این منطقه، مقدار استفاده از اینترنت در دو ناحیه با هم تفاوت دارد.
پس از خاورمیانه و آفریقا هزینه تبلیغات در امریکای لاتین با 9 درصد رشد دومین جایگاه را در میان کشورهای سرمایه گذار بر روی آگهی های اینترنتی به خود اختصاص داده است. 72میلیون کاربر اینترنت در برزیل یک سوم از مردم این کشور را تشکیل می‌دهند. در این میان تا پایان سال در حدود 168 میلیون نفر در این کشور از خدمات تلفن های همراه بهره خواهند برد.
سهام شرکت " WPP Plc " بزرگترین کمپانی تبلیغاتی در سرتاسر جهان ،در دو روز گذشته در بورس لندن با هفت دهم درصد رشد ،699 پنس افزایش یافته است. در سال جاری پیشرفت 15 درصدی سهام " WPP Plc " ارزش آن را در بازار به حدود سیزده میلیارد دلار رساند.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • کاهش هزینه تبلیغات اروپا در پی بحران منطق ...
  • آمریکایی ها سال آینده 214 میلیارد دلار برا ...
  • 99 میلیارد دلار سهم تبلیغات در اینترنت
  • افزایش 3.5 درصدی تبلیغات تلویزیونی در سطح ...
  • تسلط آسیا و اقیانوسیه بر تبلیغات از طریق ...
  • پیش بینی بازار تبلیغات جهان در سال 2012
  • رشد بودجه های تبلیغاتی در خاورمیانه
  • بازار تبلیغات همراه امسال به ۱۸ میلیارد د ...
  • هزینه تبلیغات در شبکه های اینترنتی امسال ...
  • معرفی 12 شرکت با بیشترین بودجه های تبلیغات ...
  •