» بازارسازان؛ تشریفاتِ یک مذاکره خوب چگونه است؟
» استفاده Ikea از Influencerها در کمپین بازگشت به مدرسه
» بررسی یک کمپین هیجان انگیز؛ "یک قطره پریل"
» 8نکته برای نوشتن یک عنوان تبلیغاتی تاثیرگذار
» عزم و اراده برای یک هدف ملی
» نمایشگاه شیرین با رویکرد "بازگشت به مدرسه"
» داستانِ ایناب؛ کارگری که کارآفرین شد
» Ikea و کشف جهانی شگفت انگیز از نگاه یک کودک
» اتوبوس های خالی مدارس در حمایت از کودکان محروم از تحصیل
» Uni Noodle؛ نودلی که حس و حال آدم‌ها را می‌فهمد

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
معرفی کتاب "برندینگ دیجیتال"


ام بی ای نیوز: در سالهای نه چندان دور، کمتر دیده می شد که برندها به سمت فضای دیجیتال حرکت کنند ولی امروزه قانونی وجود دارد تحت عنوان "Digital First" ، به این منظور که برای شروع کسب و کار در عصر حاضر، بایستی ابتدا حضور خود را در دنیای دیجیتال شروع کنید و از این طریق بتوانید Brand awareness را بالا ببرید. دقت کنید که این شعار تقریبا برای تمامی برندها صادق است، حتی برندهای لوکس (Luxury) که لوکس بودن آنها به معنای در دسترس نبودن آنها برای عموم مردم می باشد نیز بایستی به دنیای دیجیتال توجه داشته باشند. اگرچه در مورد این برندها بایستی کانال های ارتباطی خاص مشتریان خود را داشته باشند.

در دنیای کسب و کار تعاریفی متعددی از واژه "برند " وجود دارد. تعریفی که بر سر آن توافق وجود دارد بدین صورت است:
"برند یک ادعاست"

یک وعده است.
تعهدی است میان شرکت و مصرف کننده که می گوید یک محصول یا خدمت باید دقیقا همان طور عمل کند که مصرف کننده انتظار دارد. این وعده می تواند بر مبنای مزایای عملکردی باشد، چیزی که داخل جعبه است، کاری که محصول می کند و... یا حتی ممکن است ادعا بر اساس انتظاری باشد که از کلیت تجربه برند وجود دارد، حال چه داخل جعبه، چه بیرون و دور و برآن.

"برندینگ" به سیمایی برمی گردد که مصرف کنندگان از وعده برند در ذهن مجسم می کنند. برندینگ یعنی اینکه برند چگونه وعده های خود را اطلاع رسانی می کند، حال می تواند بسته بندی محصول باشد، می تواند تبلیغاتی باشد که مردمی با اعتماد به نفس را در حال انجام دادن کاری نشان می دهند که من دوست دارم انجام بدهم. و اما مهم تر از همه، در دنیای کنونی که دنیای دیجیتال و شبکه های اجتماعی حجم قدرت بسیاری یافته اند، این کتاب به دنبال معرفی کردن راه کارهای ساده ای برای توسعه و موفقیت برند در دنیای دیجیتال می باشد.

نویسنده این کتاب آلن پی.ادمسون، مشاور بازاریابی شرکتهایی همچون جنرال الکتریک،HBO و...، هدف خود را از نوشتن این کتاب این گونه بیان می کند که:

"هدف من نوشتن کتابی نبود که به منبع اصلی تدریس در حوزه انقلاب دیجیتال تبدیل شود یا حتی بخواهد که شکل های جدید ارتباطات چه اثرات قابل توجهی بر محیط پیرامون ما می گذارند. این کتاب را نوشتم تا به آن دسته از اهالی کسب و کار که به ساختن برند مشغول هستند، کمک کنم تا بدانند به کدام یک از این سرفصل ها باید اهمیت بدهند؛ تا بدانند چه چیز در دراز مدت معم است و چه چیزی مهم نیست.من یک حرفه ای برندینگ هستم و دنیا را از آن منظر می بینیم و به این نتیجه رسیده ام وقتی یکی مثل من می تواند از عرصه دیجیتال سر در بیاورد و حالا که بهترین بازاریاب ها برای ساخت و مدیریت برند خود از ابزارهای دیجیتال استفاده میکنند، چرا بقیه این کار را نکنند."

این کتاب شامل دو بخش است، بخش اول ضمن اشاره به این که هرآنچه در برندینگ آفلاین وجود داشت، در برندیگ آنلاین نیز وجود دارد به حقایق پر رنگ شده برندینگ می پردازد. در بخش دوم به اصول ساختن برند در دنیایی دیجیتال می پردازد.
در 9 صفحه انتهای کتاب نیز 11 ایده برتر که حاصل تجربه است و در عمل به درد خوانندگان می خورد بیان شده است.
این کتاب توسط انتشارات سیته ترجمه و به بازار ارائه شده است.

معرفی کتاب "برندینگ دیجیتال"


معرفی کتاب "برندینگ دیجیتال"

mbanews.ir- محمد طبيب زاده
یکشنبه 19 دی 1395

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • معرفی کتاب: برند و برندسازی
  • معرفی کتاب: برندسازی در هفت گام
  • طراحی هویت برند به زبان فارسی
  • معرفی کتاب: برنامه ریزی برند
  • قلم دیجیتال برای ترجمه همزمان متن کتاب
  • معرفی کتاب: استراتژی ترکیب رسانه ها در با ...
  • 10 فرمان کلیدی برندینگ عاطفی
  • معرفی کتاب: بازسازی جایگاه برند
  • کتاب: ۲۲ قانون ابدی بازاریابی
  • کتاب: کتاب حس برند منتشر شد
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر