» بازارسازان؛ تشریفاتِ یک مذاکره خوب چگونه است؟
» استفاده Ikea از Influencerها در کمپین بازگشت به مدرسه
» بررسی یک کمپین هیجان انگیز؛ "یک قطره پریل"
» 8نکته برای نوشتن یک عنوان تبلیغاتی تاثیرگذار
» عزم و اراده برای یک هدف ملی
» نمایشگاه شیرین با رویکرد "بازگشت به مدرسه"
» داستانِ ایناب؛ کارگری که کارآفرین شد
» Ikea و کشف جهانی شگفت انگیز از نگاه یک کودک
» اتوبوس های خالی مدارس در حمایت از کودکان محروم از تحصیل
» Uni Noodle؛ نودلی که حس و حال آدم‌ها را می‌فهمد

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
زنان در سال، 39 روز بیشتر از مردان کار می‌کنند


ام بي اي نيوز: طبق گزارش World Economic Forum's Global Gender Gap در سال 2016، زنان در سراسر جهان به طور میانگین 39 روز بیش از مردان کار می‌کنند؛ این یعنی 50 دقیقه بیشتر در هر روز.
طبق یافته‌های مولف این تحقیق، 170 سال دیگر زمان می‌برد تا شکاف موجود در مقوله‌ی برابری جهانی جنسیت‌ها پر شود.

پیام این مطالعه چیزی را پررنگ می‌کند که به عنوان «کاهش دراماتیک در پیش‌روی» از آن یاد می‌شود، چرا که تخمین‌ سال 2015 برای از بین رفتن شکاف بین جنسیت‌ها سال 2133 بود، حال آنکه امسال این عدد به سال 2186 رسیده است.
مولف گزارش به «ناهماهنگی دیرینه» به مشارکت نیروی کار و دستمزدها در مقام مولفه‌های اصلی این نتایج ناامیدکننده اشاره می‌کند. علاوه بر آن نقش عامل تعداد زنانی که مقام‌های ارشد را در اختیار دارند را نیز نادیده نمی‌گیرد.
نگرانی‌هایی از شدیدتر شدن این شرایط وجود دارد، چراکه نوآوری‌های عرصه‌ی تکنولوژی می‌تواند موجب کاهش تعداد شغل‌هایی شود که زنان بیش از مردان در آن‌ها اشتغال دارند.

Saadia Zahidi، مدیر Gender Initiatives در World Economic Forum (WEF) می‌گوید: «در دنیایی که در آن زنان در شرایط مشابه با مردان تنها از ۶۸ درصد فرصتی برخوردارند که در حوزه های سلامت و تحصیلات برای مردان وجود دارد، برابری در بازار کار و عرصه های سیاسی به معنای به هدر دادن استعداد ها در دوره ای است که اقتصاد جهانی نیازمند رشد پایدار و فراگیر است.»

او ادامه می‌دهد که نشان دادن تنگناها باید در اولویت کسانی قرار گیرد که به دنبال عوض کردن این جریان‌اند؛ تنگناهایی که از پیشرفت در آموزش که به معنی موقعیت‌های شغلی بهتر و قدرت سیاسی بیشتر است، جلوگیری می‌کند.
از چهار موردی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته‌است، یعنی امکانات آموزشی، سلامت و بقا، موقعیت اقتصادی و قدرت سیاسی، مورد آخر بیشترین پیشرفت را از زمان اندازه‌گیری شکاف جنسیتی در سال 2006 داشته است.
برابری در این رکن در سال 2016 برابر با 23 درصد بوده‌است، یعنی پیشرفتی 1 درصدی نسبت به نتایج سال قبل از ان یعنی 2015 و پیشرفتی 10 درصدی از زمان اولین اندازه‌گیری.



زنان در سال، 39 روز بیشتر از مردان کار می‌کنند

مترجم: افروز مصلایی پور
www.nbcnews.com
دوشنبه 20 دی 1395

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • مردان از زنان نسبت به تبلیغات ناشکیباترن ...
  • مردان بیشتر از زنان سلفی دوست دارند
  • مردان بیش از زنان جویای كار هستند
  • سه‌چهارم مدیران ارشد اپل مرد هستند
  • سبقت مردان از زنان در خریدهای اینترنتی
  • آیا زنان سبک متفاوتی در مدیریت دارند؟
  • زنان در قله‌های موفقیت یا در رویای برابر ...
  • زنان ناراضی تر از مردان در محیط کاری خرده ...
  • بررسی واکنش های مردان و زنان به تبلیغات
  • اولویت های اشتغالزایی در جهان
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر