» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
معرفی کتاب: شتاب دهی


ام بی ای نیوز: کتاب شتاب دهی، دستیابی به چابکی استراتژیک برای دنیایی پر‌شتاب تر، اثر جدید نگارنده کتاب "کوه یخمان دارد آب می‌شود" می‌باشد. جان پی.کاتر، یکی از رهبران فکری شناخته شده حوزه مدیریت کسب و کار است که تاکنون جوایز بسیاری برای فعالیت‌هایش دریافت کرده است. مقاله "شتاب دهی" او در مجله هاروارد بیزینس ریویو جایزه سال 2012 شرکت مک‌کنزی را برای کاربردی‌ترین و درخشان‌ترین تفکر در قلمرو کسب‌و‌کار و مدیریت دریافت کرده است.

یکی از مسلمات این است که مزیت ها و قابلیت های امروز سازمان برای رویارویی با چالشهای آینده کارایی ندارد و تغییر برای همه آنها، چه بزرگ و چه کوچک، لازم است. بنابراین سازمانها باید برای پاسخ به چالشهای ایجاد شده از سوی رقبا و محیط تغییرکنند و به سلاح نوآوری مجهز شوند. به عبارت بهتر، در جنگ ها کنونی نمی توان با جنگ افزارهای قدیمی موفق شد. یا به تعبیر دراکر، گذشته همیشه چراغ راه آینده نیست.

حال با دانستن اینکه باید به تغییرات محیطی حساس بود چالشی که سازمانها با آن مواجه هستند این است که اگر بخواهند تمرکز خود را بر روی بررسی تغییرات محیطی بگذارند نمی توانند عملکرد خود را آنگونه که مطلوب می باشد حفظ کنند و اگر بخواهند عملکرد مطلوبی داشته باشند از تغییرات محیطی باز می مانند.

معرفی کتاب: شتاب دهی


کاتر در این کتاب این گونه بیان می‌کند:
"در این دنیای جدید، پرسش بزرگ پیش‌ روی تمام مدیران کسب‌و‌کار‌ در هر کجای دنیای این است که در میان آشفتگی‌ها و شکاف‌های روز افزون، چگونه باید در عرصه‌ی رقابت باقی ماند و به شکلی سود‌‌آور رشد کرد. اساسی‌ترین مشکل این است که همه‌ی شرکت‌هایی که از مرحله‌ی نوپایی خود گذشته اند، اکثرا برای رسیدن به کارایی سازمان‌دهی شده اند تا چابکی استراتژیک، که عبارت است از توانایی بهره برداری سریع و مطمئن از فرصت‌ها و در امان ماندن از گزند تهدیدها.
می‌توانم صدها شرکت برایتان مثال بزنم که نیاز به انجام یک حرکت بزرگ استراتژیک را به درستی تشخیص دادند اما نتوانستند خود را با سرعت کافی برای اجرای آن جرکت جمع و جور کنند و در آخر، هنگامی که رقبای چالاک‌تر به سختی شکستشان دادند، مجبور شدند از کنار گود تماشاگر ادامه‌ی بازی باشند. در اینجور نمونه‌ها، همیشه یک الگوی خاص به چشم می‌خورد:

سازمانی که ناگهان با تهدیدی جدی روبرو شده یا فرصتی چشمگیر به چنگ آورده، تلاش می‌کند با تکیه بر ساختار‌ها، فرآیند‌ها و روش‌هایی که در گذشته نتیجه بخش بوده اند از دل تغییرات بزرگ عبور کند و ناکام می‌ماند؛ غافل از اینکه شیوه‌های کهنه‌ی برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی کار دست ما می‌دهند و ناامیدمان می‌کنند. "
کتاب شتاب‌دهی ابتدا به توصیف موقعیت سازمان‌ها و شرایط پیچیده و شتاب‌زده بیرون می‌پردازد و سپس با استفاده از اصول هشت‌گانه خود راهکاری ساده و عملیاتی ارائه می‌دهد.
مسئله‌ای که کاتر در کتاب خود به آن پاسخ داده در میان سازمان‌های ایرانی نیز شایع است. سازمان‌هایی که به مرور زمان بزرگ شده اند و طی این فرآیند، نوآوری و چابکی خود را از دست داده اند و باید به فرصت‌ها و تهدید‌هایی که در اثر تغییر فضای کسب‌و‌کار و ظهور کسب‌و‌کار‌های مبتنی بر وب و شبکه های اجتماعی ایجاده شده است، پاسخ دهند.

این کتاب به همت میثم کاشی‌پور و در بستر فراهم شده توسط انتشارات آریانا قلم به چاپ رسیده است. در زیر ویدیویی از زبان کاتر در معرفی کتاب می‌بینید:



معرفی کتاب: شتاب دهی

mbanews.ir- محمد طبيب زاده
چهارشنبه 27 بهمن 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • معرفی کتاب: آشوب بزرگ
  • معرفی کتاب: برندسازی در هفت گام
  • کتاب: مدیریت استراتژیک؛ اصول و شیوه‌های ...
  • معرفی کتاب: وظایف و نقش ستاد و مدیران
  • معرفی کتاب: مدیریت استراتژیک بازار
  • کتاب: استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای ...
  • معرفی کتاب: جنگ بازاریابی
  • معرفی کتاب: اصول بازاریابی داده محور
  • کتاب‌های جیبی که از هاروارد مشاوره می‌د ...
  • بسته همراه مدیران؛ 13 کتاب، 13 درس
  •