» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
همراهی خندان بیمه با مخاطبان


ام بی ای نیوز: «لبخند بیمه همراهتونه» شعاری‌ست که این روزها بیمه معلم در تلاش است، از طریق آن پیام تبلیغاتی خود را به مخاطبانش برساند. بیمه معلم چندسالی‌ست حضور فعالی در عرصه تبلیغات دارد و چندی‌ست فاز تازه‌ایی از کمپین خود را اکران کرده است. ام بی ای نیوز در گفتگویی با آزاده هراتی زاده مدیر روابط عمومی بیمه معلم به جزییات مختلف کمپین‌های این بیمه پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

توضیح بفرمایید که بیمه معلم با چه هدفی اقدام به اکران کمپینی دو مرحله ایی کرده است؟

کمپین‌های چند مرحله ای که با عنوان teasing - opening میان اهالی تبلیغات شناخته شده است از جمله روش های تبلیغاتی هستند که در آنها ابتدا رمزی در قالب یک و یا چند آگهی بصورت بسته و رمز گذاری شده برای مخاطبان ارسال و ذهن آنها با موضوع درگیر می‌شود. وقتی کاملا کنجکاوی مخاطبان تحریک شد، کمپین وارد مرحله بعدی شده و رمزگشایی می‌شود. کمپین تبلیغاتی بیمه معلم نیز با بکارگیری این روش در مرحله اول به مدت یک ماه بدون اشاره مستقیم به نام شرکت در سراسر کشور و با حداکثر استفاده از ظرفیت رسانه ای اکران شد. در جریان فاز اول که شعار تبلیغاتی «بلاگردونه لبخندونه» نیز در این مرحله اکران شد، از المان سپر که در کمپین سال گذشته استفاده شده بود و مخاطبان با آن آشنا بودند، بهره گیری شد. در مرحله دوم با درج عبارت «لبخند بیمه همراهتونه» نام و لوگوی بیمه معلم نمایان و مخاطبان معمای مطرح شده را در ذهنش رمزگشایی کردند.

بیمه معلم چندسالی است که بطور پیاپی کمپین‌هایی را اجرایی می‌کند، درباره علل این رویکرد توضیح بفرمایید؟

بیمه معلم، کمپین تبلیغاتی را برای سه سال پیاپی برنامه ریزی کرده است. این سازمان مرحله اول کمپین خود را با رویکرد برندینگ (branding) و با هدف ایجاد حس آشنایی بیشتر با مفهوم بیمه و برند بیمه معلم در سال گذشته برگزار کرد. مرحله دوم (positioning) در سال جاری با هدف تثبیت برند و حک شدن نام بیمه معلم در ذهن مخاطب اجرا شده و تا حدی مخاطبان را به سمت فروش بیمه نامه نیز ترغیب می‌کند. مرحله سوم این کمپین با رویکرد بازاریابی (marketing) در سال آینده اجرایی و با هدف ارائه راهکارهایی برای جذب مشتری و فروش اکران خواهد شد.

برای اجرای‌شدن کمپین از چه رسانه هایی بهره برداری کرده اید؟

بیمه معلم برای اکران کمپین تبلیغاتی خود از رسانه های تبلیغاتی متنوعی بهره برداری کرده است و سعی‌اش براین است که به خوبی از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کند. به طوری که چند سایت و کانال تلگرامی پر بازدید، بنرهای تبلیغاتی این کمپین را به نمایش گذاشتند و بازخورد بسیار مناسبی نیز از این اقدام دریافت شد. همچنین در راستای این کمپین از رسانه‌های محیطی نیز استفاده شده و بیلبوردهای متعددی در سطح کشور، نام و نشان بیمه معلم را اکران کردند. علاوه براین، در تلویزیون نیز از طریق برنامه های پرمخاطب و بازی های فوتبال، بیمه معلم و اهدافش برای مخاطبان معرفی شد.

همراهی خندان بیمه با مخاطبان


درباره نحوه ایده پردازی شعارهای تبلیغاتی این کمپین برایمان توضیح بفرمایید؟

اگر به خاطر داشته باشید، بیمه معلم سال گذشته کمپینی را با شعار " سپر بلای شما می شویم" اکران کرد. در آن کمپین شرکت بیمه معلم با محتوای «سپر بلای شما می شویم» و «زندگی سپر بلا می خواهد» می خواست به مخاطبانش بگوید که در لحظات سخت زندگی همراهشان خواهد بود. در فاز اول کمپین امسال بیمه معلم از شعاری با محوریت «لبخند» رونمایی کرد و شعاری با عنوان «بلاگردونه لبخندونه» در بنرهای ابتدایی کمپین نشان داده شد. این پیام نشان از آن داشت که بیمه معلم به دنبال بازگشت بیمه گزار به شرایط پیش از صدور بیمه نامه است. «لبخندتان را بیمه می کنیم» شعاری است که بیمه معلم آن را به مرحله عمل رسانده و اجازه نمی دهد بیمه گزار پس از وقوع حادثه، از بابت جبران آن نگرانی داشته باشد. ایجاد احساس رضایتمندی، نشاط و لبخند در میان مخاطب و ایجاد ارتباط صمیمی با آنها از اهداف مهمی بود که بیمه معلم در پی رسیدن به آنها حرکت می‌کند. در فاز دوم کمپین بیمه معلم که چندی ست رونمایی شده از شعار «لبخند بیمه همراهتونه» رونمایی شده است. این شعار با هدف تثبیت جایگاه برند در سراسر کشور رونمایی شده و برای اکران آن نیز از اکثر رسانه های تبلیغاتی استفاده کردیم.

درباره رنگ های استفاده شده در طرح آگهی‌ها توضیح بفرمایید؟

رنگ طرح آگهیها بر اساس رنگهای سازمانی بیمه معلم انتخاب شده‌اند. رنگها در تداعی نام برند در ذهن مخاطبان تاثیر زیادی خواهند داشت.

نکته ناگفته ای از این کمپین دارید؟

تصوری که بیشتر مردم از بیمه دارند، نگرانی، خسارت و آسیب است، در حالی که بیمه معلم قصد داشت در این کمپین، چنین تصوری را بشکند و موضوع لبخند پس از وقوع حادثه را به مخاطب القا کند.

همراهی خندان بیمه با مخاطبان

mbanews.ir-نرگس فرجی
شنبه 1 اسفند 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • 20 درصد تخفیف بیمه توسعه به مناسبت روز کار ...
  • بیمه‌معلم؛ سپربلا شده است
  • ... ناجی انسانهاست
  • دی، بیمه ای برای جبران
  • پیش از وقوع حادثه، به فکر بیمه باشید
  • بیمه دی: رمضان، ماه جبران
  • بیمه سامان در جشنواره مواد غذایی
  • بیمه دانا سمینار آموزشی صدور بیمه های عمر ...
  • بیمه HanseMerkur
  • خدمات جدید "بیمه پارسیان" و قرارداد با "ب ...
  •