» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ام بی ای نیوز: بلک فرایدی یا جمعه سیاه روزی است که بسیاری از فروشگاه های بزرگ دنیا، همچنین فروشگاه های آنلاین بزرگترین حراج خود را برگزار می کنند. این حراج بزرگ که ۲۵ نوامبر است در بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلستان، سوئد، نیجریه، امارات متحده عربی، آلمان، استرالیا و... برگزار می‌شود.

پرونده "حراجمعه" بامیلو


فروشگاه اینترنتی بامیلو وب‌سایتی که از یک طرف به فروشندگان اجازه می‌دهد محصولات خود را در سراسر کشور بدون نیاز به سرمایه‌ گذاری در بخش فناوری‌ اطلاعات و بازاریابی به فروش برسانند و از سوی دیگر امکان خرید محصولات متنوع را به قیمت واحد برای همه ایرانیان در هر نقطه از ایران ممکن می‌سازد. این فروشگاه با همکاری بیش از ۶۰۰ تامین‌ کننده کالا و فروشنده، حدود ۸۰ هزار نوع کالا را برای "حراجمعه" تدارک دیده که بخشی از آنها تا ۸۰ درصد تخفیف دارند.

پرونده "حراجمعه" بامیلو


حراجمعه بامیلو همزمان با دیگر کشورهای جهان و با حضور حامیانی چون پارس‌آنلاین، جیرینگ و بانک پارسیان در روزهای جمعه و شنبه ۵ و۶ آذرماه ۱۳۹۵ برگزار شد. این حراج ویژه حتی در کشورهای اسلامی نیز وجود دارد که از آن با نام جمعه سفید یاد می کنند. بامیلو با تجربه ای که سال پیش در تخفیفی سنگین و بسیار ویژه داشت امسال برای این تخفیف هویتی مشخص و جدید به نام حراجمعه خلق کرد.

پرونده "حراجمعه" بامیلو


آمارهای این رویداد بزرگ و مهم حاکی از این است که تجارت الکترونیک و فروش آنلاین در ایران در حال تجربه مرحله جدیدی است. بیش از 1000 فروشنده با بامیلو همکاری داشتند و بیش از 40 میلیون بار در روزهای حراجمعه از بامیلو بازدید شده است.

اما برای اطلاع از جزییات برنامه ارتباطی و تبلیغات با آقای منفرد، مدیر آفلاین مارکتینگ بامیلو و خانم مشفقی مدیر واحد تبليغات شرکت تبلیغاتی اشاره به گفتگو پرداختیم تا در مورد روند این پروژه اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

پرونده "حراجمعه" بامیلو


آقای منفرد مدیر آفلاین مارکتینگ بامیلو برای ما از روند شکل گیری این رویداد بزرگ گفت:

بامیلو سال گذشته تجربه بسیار خوبی در حراج آنلاین با عنوان ۶ آذر داشت، امسال خیلی خوشحالیم که توانستیم اسمی را بسازیم که سال های دیگر هم بتوانیم این روند را تکرار کنیم. بخش مهمی از اهداف بامیلو تشویق کاربرانی است که به اینترنت دسترسی دارند ولی هنوز خرید اینترنتی را تجربه نکرده‌اند.

پرونده "حراجمعه" بامیلو


این کاربران می توانند به بزرگ شدن سهم بازار تجارت الکترونیک کمک بسیاری کنند. ما معتقدیم ثبت نام این حجم از کاربران جدید در بامیلو نقطه عطفی در بازار آنلاین بود. یکی دیگر از اهداف بامیلو در کمپین حراجمعه معرفی خرید اینترنتی به‌عنوان یک فرصت تازه برای ایرانیان است تا بتوانند راحت‌تر خرید کنند و در سرتاسر ایران به کالاهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. بامیلو در این کمپین به بیش از 435 شهر سفارش کالا داشته و این نشان می‌دهد مردم در سراسر ایران به خرید در فضای آنلاین علاقمند هستند.

پرونده "حراجمعه" بامیلو


ایده راه اندازی جمعه سیاه در ایران از کجا شکل گرفت؟
خب ایده اصلی این کار از جمعه سیاه شکل گرفت. روزی که بسیاری از فروشگاه و تامین کنندگان در آن تخفیف های بسیار زیادی می دهند. اما برای انتخاب اسم ما سعی کردیم نسبت به فرهنگی که وجود داشت از معادلی بهتر استفاده کنیم که آن حراجمعه بود. سرانجام این حراج بزرگ همزمان با کشورهای مسلمان و اروپا در روز جمعه و شنبه برگزار شد.

این کمپین در چه رسانه هایی به معرض نمایش در آمد؟
این پروژه در چهار بخش مختلف صورت گرفت؛ تبلیغات آفلاین، تبلیغات آنلاین، بازاریابی محتوا و PR.

در تبلیغات آفلاین در ایستگاه های گرید A مترو تهران حدود ۱۵۰ اگهی، در ۱۵-۲۰ بیلبورد در سطح شهر تهران اکران شد. ماشین ون که فلایرها را پخش می کرد و خود به واسطه دیزاینی که روی بدنه داشت در سطح شهر معرف این رویداد استثنایی بود.

پرونده "حراجمعه" بامیلو


همچنین در بسیاری از مجتمع های تجاری بزرگ تهران همانند کوروش و ارگ کانترهایی ایجاد کردیم که در آن کارشناسان ما مردم را با این رویداد آشنا کرده و محصولات و کالاهای آن را معرفی می کردند. که همه این موارد دو هفته و نیم قبل از فاز تیزینگ شروع شد.

پرونده "حراجمعه" بامیلو


مشفقی در این رابطه گفت:
تيم اشاره مسئول طراحي لوگو، انتخاب اسم، طراحي بيلبورد و ماشين پخش بود. در خصوص انتخاب اسم حراجمعه بريف به اينگونه بود: به دنبال نامی هستند که تداعی کننده Black Friday باشد.
ولی از آنجاییکه این رویداد در ایران شناخته شده نیست سعی کردیم این نام به گونه ای باشد که برای مردم ایران معنی دار و در عین حال به Black Friday هم نزدیک باشد.

سفارش دهنده می خواست این نام به صورت یک رویداد رسمی در ایران ثبت شود که از سال بعد همه از آن استفاده کنند. به همین خاطر راه حل پیشنهادی اشاره "حراجمعه" بود.

پرونده "حراجمعه" بامیلو


در خصوص طرح بیلبوردها و ون ها لازم به ذکر است تصمیم بر آن بود که از المان های حراج با تمرکز بر کالاهای بامیلو به صورت خلاقانه استفاده شود که طرح اصلی (طرحی که روی ون ها استفاده شد) بر همین مبنا بود. هدف بامیلو استفاده از این فرصت براي بالا بردن میزان آگاهی مردم بود که به نظرم کاملاً موفق عمل کرد.

بازاریابی محتوا یکی از عوامل موفق آگاه سازی مخاطبین از این رویداد بود. در این رابطه منفرد گفت:
ویدیو هایی ایجاد شد که همزمان در شبکه های اجتماعی بامیلو و نقاط تماس نمایش داده شد. اولین ویدیو شامل فیلمی از حال و هوای حراجمعه در دفتر بامیلو و صحبت های تیم بامیلو در خصوص حراجمعه بود.
در ویدیو بعدی که اشاره به خود رویداد داشت افرادی را می بینیم که با نزدیک شدن به زمان آغاز حراجمعه از محل هایی که هستند خارج شده و سریعا خود را به Device و اینترنت برای خرید می رسانند.
ویدیو سوم در روز های نزدیک به حراجمعه در شبکه های اجتماعی پخش شد که ایده آن دزدی از محصولات سایت در زمان حراجمعه بود. که این ویدیو توسط اینفلوئنسر ها به صورت یکپارچه نمایش داده شد.

او در ارتباط با رسانه های آنلاین و PR این پروژه گفت:
ما بنرهای گسترده تبلیغاتی خارج از سایت داشتیم که محصولات قهرمان را با حراج استثنايی معرفی کردند. علاوه بر این در وبلاگ و شبکه اجتماعی بامیلو بچه های محتوا، هر روز مطالب مرتبط و کاربردی را برای آگاهی بخشی مخاطبان قرار می دادند. در بخش PR، خبرگذاری های بسیاری در انتشار مطالب آموزشی، آماری و معرفی محصولات قهرمان با ما همکاری داشتند.
معمولا در این مدل از حراج، فروشگاه‌های آنلاین رکورد فروش سالانه خود را می‌شکنند. این قاعده در مورد بامیلو هم صادق است؛ سال گذشته سفارش کالا در بامیلو ۱۵ برابر و امسال ۳۰ برابر روزهای عادی بود. به این معنی که بسیاری از فروشندگان بامیلو به اندازه یک ماه فروش داشتند.

عوامل طراحی و تولید پروژه:
تیم بامیلو +
مدیر واحد تبليغات اشاره: یاسمن مشفقی
مدير واحد خلاقیت: سيامك پورجبار
تصوير ساز: نيما جمالي
مدير هنري: رامين رعوفي
مدير پروژه: شيدا شاهرخي
كپي رايتر: شاداب دادگر
آژانس تبلیغاتی: اشاره

آژانس BTL: طرح و ایده

تیم سازنده تیزرهای تبلیغاتی:
تیم ردلاین
استودیو کلاکت






پرونده "حراجمعه" بامیلو

mbanews.ir-بهنام نيک فر
شنبه 21 اسفند 1395

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • رکورد فروش بامیلو چطور با اولین بلک فراید ...
  • همکاری بامیلو و ایرانسل برای اثرگذاری بی ...
  • چرا حراجمعه؟ (بخش اول)
  • بررسی فعالیت های تجارت الکترونیک در سال 94
  • اسنپ مارکت؛ عضو جدید اسنپ
  • آنر 9 لایت؛ نهایت زیبایی
  • خرده فروشان بزرگ در تعطیلات چگونه بازاری ...
  • ۲۰ وب‌سایت برتر ایران در رتبه‌بندی الکس ...
  • استفاده از خدمات لایو فیس‌بوک برای حراج ...
  • تخفیف‌های محصولات دیجیتالی در جمعه سیاه
  •