» یک ملت، پشت یک چک
» اعتبار اجتماعی برند؛ (بخش اول: سفیر برند)
» کمپینی برای زندگی، کمپینی برای آینده
» #شهرتکانی
» آقای گراد وارد می شود
» نگاهی به تبلیغات محیطی شهر تهران- بهمن 95
» برگرکینگ در تبلیغش آتش گرفت
» خاکسپاری وب‌سایت قدیمی یک آژانس در باغ آن
» اگر زوجهای دیزنی با هم پیر می شدند
» آگهی خنده دار McCafe و مسخره کردن کافه های جدید پرطرفدار

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
آقای گراد وارد می شود


ام بی ای نیوز: برندسازی تبدیل به چالشی مهم در بازار ایران شده است. چالشی که بسیاری از کسب وکارها برای رفع آن در حال طراحی دفترچه هویت برند و یا ری برندینگ خود هستند. تمام تلاش آنها در جهت حضور قدرتمند در بازار داخلی و خارجی است. برند گراد مدتی ست در حال طرح ریزی برنامه ری برندینگ خود است. ام بی ای نیوز برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این رویکرد گفتگویی را با محمد بهادری نژاد، مدیر بازاریابی برند گراد داشته که در ادامه می خوانید.

آقای گراد وارد می شود


طرح ریزی خط مشی مشخص برای برند

محمد بهادری نژاد، مدیر بازاریابی برند گراد درباره مراحل ری دیزاین این برند گفت: نزدیک دو سال پیش، برند گراد تصمیم به ایجاد تغییراتی در ساختار تبلیغات و برندینگ خود گرفت. گراد خواست خط مشی و مسیری مشخص را در تبلیغات و برندینگ خود دنبال کند و مخاطبان با دیدن این مسیر پیام برند را راحت تر دریافت کنند. علاوه براین، برند گراد بعد از ده سال نیاز به بازسازی و بازنگری مجدد داشت. با توجه به این موارد اتاق فکری با حضور مدیران ارشد برند و متخصصین این حوزه شکل گرفت. در این اتاق فکر مدیران درباره خواسته های خود نکاتی را مطرح که بر اساس آنها بریف اصلی نوشته شد. هدف براین بود که تغییر صورت گرفته گام به گام و با دقت اجرایی شود تا بازخوردهای مناسبی را دریافت کنیم. در راستای این اقدامات سعی کردیم که لوگو را با همان فرمت قبلی حفظ و فقط اصلاحاتی در آن ایجاد کنیم. به نوعی لوگو به گونه ایی تغییر کرد که بتوان در فضاهای مختلف از آن استفاده کنیم. در ادامه برای برند شخصیت پردازی و برای آن هویتی انسانی طراحی شد. در این باره کاراکتر آقای گراد طراحی شد که به مرور از آن رونمایی خواهد شد. آقای گراد تصویری از چیزی ست که برند می خواهد به مخاطبان از خود نشان دهد. همچنین شخصیت برند سنی میان 28 تا 35 سال دارد. بهادری نژاد می گوید: برای برند، نشانه های تصویری و هویتی مختلفی طراحی شده است. این کار برای یکدست شدن تصاویر ارسال شده از طرف برند انجام شده است. تصاویری که همگی یادآوری از نام برند در ذهن مخاطبان است. علاوه براین نکات، برای طی مسیر درست مرحله به مرحله تحقیقات بازار صورت گرفته است.

آقای گراد وارد می شود


رنگ سورمه ایی و طلایی در گرافیک دیزاین

بهادری نژاد در پاسخ به این سئوال که آیا گراد با توجه به رقابتی شدن بازار اقدام به اجرای ری دیزاین کرده است یا خیر گفت: مطمئنا فضای رقابتی حال حاضر بی تاثیر نبوده اما برند برای حضور بهتر در بازارهای داخلی و خارجی تلاش می‌کند، خودش را برندی به روز نشان دهد. برند تصمیم دارد به مرور و رفته رفته این تغییرات را به مخاطبان نشان دهد. تغییراتی که مطمئنا بازتاب آنها در تبلیغات نمود بیشتری خواهند داشت. مدیر بازاریابی برند گراد درباره اینکه چرا تم رنگی این برند به سمت سورمه ایی و طلایی رفته می‌گوید: برند قصد دارد طبقه مشخصی از جامعه را هدف قرار دهد و محصولاتش را براساس این طبقه طراحی و ارائه کند. رنگ سورمه ایی و طلایی در گرافیک دیزاین جزء رنگهای لوکس محسوب می شوند. بنابراین این رنگها با گروه مخاطبان برند همخوانی بیشتری دارند.

آقای گراد وارد می شود


برندی اصیل، باکیفیت، آراسته

بهادری نژاد درباره تگ لاین تازه برند گراد یعنی "برازنده ی مرد زندگی" گفت: جوهره برند گراد از آراستگی و آراسته بودن گرفته شده است. براساس این جوهره برای طراحی تگ لاین برند نیز زمان زیادی صرف شده است. تگ لاینی که فلسفه خاصی در پس آن است و قرار است برند را در مراحل مختلف همراهی کند. اکثر مخاطبان در طی تحقیقات با شنیدن این اصطلاح حس اعتماد را دریافت کردند. برند خودش را درمیان مخاطبان یک برند مسئول و اصیل معرفی کرده بنابراین این حس می توانست به گراد برای ادامه مسیر کاری کمک کند. همچنین اصطلاح مرد زندگی نشان از ایرانی بودن برند گراد نیز دارد و همین موضوع می توانست در جلب نظر مخاطبان تاثیر بگذارد. بنابراین برند گراد طبق تعریف جدید؛ برندی اصیل، باکیفیت، آراسته، جوان اما قابل استفاده برای گروه خاصی از مخاطبان است. در پایان باید بگویم: شعبه جدید برند گراد براساس هویت تازه اش افتتاح شده اند. همچنین تمام تلاشمان خواهیم کرد، از این به بعد برند گراد براساس دفترچه هویتش حرکت کند.

آقای گراد وارد می شود

mbanews.ir-نرگس فرجی
دوشنبه 23 اسفند 1395

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • باشگاه مشتریان برند گراد راه اندازی شد
  • هدف گذاری تک بعدی گراد
  • گراد، میزبان گرم لحظه های سرد پاییز و زمس ...
  • روز پدر امسال با کمپین پدرانه ی گراد
  • وقتی تخفیف کالا می تواند صرف امور خیریه ش ...
  • وقتی سال نو با پیام بشر دوستانه میرسد: سال ...
  • 20درصد مساوی است با 40 درصد؟
  • "هویت سازی برندها توسط آژانس برندینگ اید ...
  • کمپینی برای زندگی، کمپینی برای آینده
  • مقاله: چگونه نام "برند" را گسترش دهیم؟
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر