» نگاهی به تبلیغات محیطی شهر تهران- تیر 96
» مانیار یک شبکه اجتماعی پیام رسان
» نگاهی شرقی به جهانی از جنس تبلیغات
» پنج درس بزرگ بازاریابی از کوبا
» رباتی که تصاویر واقعیت مجازی را قابل لمس می کند
» روش های صرفه جویی در بودجه بندی مبتنی بر نیاز بازاریابی
» مشارکت صدا و سیما و dnaunion جهت اثر بخش تر کردن بودجه های تبلیغاتی
» آگاهی برای همه
» سرمایه گذاران ایرانی ریسک پذیر و صبور نیستند
» حمله وان پلاس ۵ به اینستاگرام

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
جشنواره فیلم و تشویق به قرار گرفتن به جای دیگران


ام بی ای نیوز: نخستین کار آژانس تبلیغاتی DDB نیویورک برای جشنواره فیلم "Tribeca" یک بیانیه به موقع را در پی دارد. در یک لحظه فرهنگی، وقتی داستان هایی از تبعیض و مبارزه برای حفظ حقوق برابر با دیگران عناوین روزنامه ها را به خود اختصاص می دهد، کارمندان این آژانس در قالب فیلمی کنجکاوانه افرادی عجیب و غریب با جعبه هایی بر روی سر و پرسه زنان در خیابان های نیویورک سیتی را به تصویر می کشند. این جعبه ها مقوایی نیستند اما ترجیحا با سطوحی از جنس آینه، رهگذران را موفق به مشاهده چهره خود در آن ها می کنند. یک پلیس سفید پوست برای مثال دهان خود را در چهره یک مرد سیاهپوست یا یک یهودی ارتدوکس سر خود را بر روی بدن یک مرد ظاهرا مسلمان می بیند.

نکته این آگهی تبلیغاتی تشویق بینندگان به قرار دادن خود به جای دیگران است. این ایده بازتابی از جشنواره فیلم Tribeca به حساب می آید. به گفته اندرو اسکس، مدیر ارشد اجرایی شرکت Tribeca، دلیل برگزاری این جشنواره نقش مهم و موثر داستان سرایی در جمع کردن افراد دور هم است. کمپین فوق به مردم اجازه کسب تجربه دست اول انرژی بالا و وحدت بخش نه فقط جشنواره بلکه داستان سرایی را نیز می دهد.

مدیر خلاقیت آژانس تبلیغاتی DDB نیویورک، ایکارو دوریا، در ادامه افزود که داستان ها با قرار دادن ما در موقعیت های ناآشنا یا ناراحت کننده، ما را به مواجهه با نقطه نظرات دیگران وا می دارند. حقایق جهانی جامعه بشری در بطن داستان به ما کمک می کنند تا خود را در مکان هایی دوردست و در حال برخورد با فرهنگی کاملا متفاوت بیابیم. به دلیل نیاز به یکدیگر، در حال حاضر بیش از همیشه ما به این داستان ها و این یکدلی احتیاج داریم.
مسئولیت کارگردانی این آگهی تبلیغاتی را "جارد نت" بر عهده داشته و محصول شرکت فیلمسازی "Mssngpeces" است. آگهی فوق قبل از نمایش در جشنواره امسال (بین 19 تا 30 آوریل)، به طور آنلاین پخش خواهد شد. نسخه های چاپی و دیجیتال این آگهی تبلیغاتی از طریق تعویض سرمردم با دیگران در پس زمینه های مختلف ایده ای مشابه را به همگان انتقال می دهند.



جشنواره فیلم و تشویق به قرار گرفتن به جای دیگران

مترجم: مرضيه فروتن
www.creativity-online.com
چهارشنبه 30 فروردین 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نسکافه «الهام‌بخش» جشنواره‌ها شد
  • آژانس تبلیغاتی 360i شما را در راهپیمایی روز ...
  • برگزاری جشنواره تبلیغاتی 2013 کن
  • برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم های تبلی ...
  • راه یافتن به دل ها با کمپین موفق الهام بخش ...
  • آغاز جشنواره فیلم و عکس همراه از 4 اردیبهش ...
  • آگهی تبلیغاتی روز مادر با الهام از یک داس ...
  • جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بنفش شد
  • داستان پدر و دختر، بهانه ای برای گریه "با ...
  • بنتون جایزه جشنواره کن را به دست آورد
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر