» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
معرفی کتاب: راهکارهای فروش از زبان یک فروشنده


ام بی ای نیوز: کتاب راهکارهای فروش از زبان یک فروشنده به قلم باقر ناصری و با پیشگفتاری از پرویز درگی توسط انتشارات بازاریابی منتشر شده است. در این کتاب سعی شده است به صورت مختصر و مفید در ده فصل و صد‌و‌شش صفحه تکنیکها و راهکارهایی کاملاً عملی برای فروشندگان ایرانی بیان شود. در پیشگفتار این کتاب میخوانیم: "مفاهیم و مهارت دو واژه ارزشمندی هستند که پیشرفت بشر بستگی زیادی به تولید و توسعه‌ی آنها دارد. " دانشگاه علوم" در کار تولید مفاهیم است و "دانشگاه بازار" در کار تولید مهارت؛ و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند. بدون هریک از این دو واژه و بدون هر‌یک از این دو دانشگاه، شاهد پسرفت خواهیم بود. در همین راستا به آموزش تجویزی و آموزش توصیفی می‌رسیم. عده‌ای علم را در یک شاخه بخوبی فرا‌گرفته‌اند و می‌توانند با آموزش تجویزی، تجویزهایی را برای تشنگان دانش و پیشرفت، داشته باشند. اما عده‌ای که خاک بازار و صنعت را خورده‌اند و اهل مهارت هستند، ایشان با آموزش توصیفی در تکمیل و توسعه‌ی علم گام بر‌می‌دارند. آقای باقر ناصری مردی از جنس بازار است که قلم ساده و روانی دارد. جملات خاصی در کتاب است که در ادبیات بازاریابی و فروش نوین جاری است و این نشان‌دهنده اهل مطالعه بودن نویسنده است؛ نویسنده‌ای که خود را دانشجوی دانشگاه بازار می‌داند." اینها بخشی بود از پیشگفتار کتاب که توسط پرویز درگی نوشته شده است.

معرفی کتاب: راهکارهای فروش از زبان یک فروشنده


همانطور که بیان شد کتاب با نثری روان و ساده نوشته شده است و فروشنده بودن نویسنده نیز در آن به خوبی دیده می‌شود. به عنوان مثال در جاهایی از کتاب، نویسنده به دنبال تقویت یک رفتار مثبت است و با پاداش مثبت دادن به آن سعی در رسیدن به هدف خود دارد، در قسمتهایی از کتاب نویسنده از شما می‌‌خواهد که فعالیتی انجام دهید و با انجام دادن آن میتوانید جایزه خود را با ایمیل زدن به وی، دریافت کنید. با هم بخشهایی از آن را میخوانیم:
" گفت‌و‌گوی کوتاه هنری است که اکثر فروشندگان بر آن تسلط ندارند، چقدر خود شما از فروشندگانی که در مورد یک کالا زیاد توضیح میدهند خسته شده‌اید و زمانی که از فروشگاه بیرون آمده‌اید به عنوان اعتراض گفته‌اید چقدر حرف می‌زنه. حتی اگر حرفها مفید بوده باشه چون زمان شما رو گرفته احساس ناخوشایندی دارید. یک فروشنده باید توان توضیح دادن مفید را در مدت زمان محدود بیاموزد و بتواند با صحبت کوتاه و مطلب کم توضیح لازم را مشتری داده باشد. اختصار کلام در درازمدت می‌تواند شما را شادتر کند. "

" انگیزه در کار و شغل اهمیت زیادی دارد، انگیزه نقش مهمی در موفقیت ما در کسب‌و‌کار ایفا می‌کند. اگر انگیزه و علاقه‌ی کافی در کار و شغل وجود داشته باشد، دستیابی به اهداف و موفقیت راحت‌تر خواهد بود. همچنین هر اندازه انگیزه‌ی بیشتری داشته باشیم، عملکرد و روند کار بهتری خواهیم داشت. داشتن و نداشتن انگیزه می‌تواند کسب‌و‌کار ما را دچار تغییر چشمگیری کند. یکی از مسائل مهم در بحث فروشندگی می‌تواند داشتن انگیزه‌ی بالا باشد. بگذارید با یک مثال این موضوع را بیشتر توضیح دهم؛ چندی پیش برای خرید به یک فروشگاه لوازم خانگی مراجعه کردم، درب مغازه‌ی ایشان بسته بود، از همسایه‌شان پرسیدم و گفتند حول‌و‌حوش ساعت 11 می‌آید. رفتم کارهای دیگرم را انجام دادم و ساعت 11 برگشتم. تازه آمده بود و هنوز هم به قول خودش صبحانه نخورده بود. از ایشان پرسیدم چرا اینقدر دیر می‌آیی؟ پاسخ داد: "بازار خلوته و فروشی نداریم، کسی دیگه جنس نمی‌خره، مردم پول ندارند، برای همین هر‌وقت حوصله‌ام شد میام، اینطوری هزینه‌هام هم پایین‌تر میاد."

خیلی از حرفش تعجب کردم، خب قیمت یک کالا را پرسیدم، گفت این گران است بدون اینکه در نظر بگیرد که من از صبح منتظر همین کالا هستم، چندین جنس مشابه ارزانتر معرفی کرد و اینقدر انرژی منفی به من منتقل کرد که من هم برای خرید بی‌انگیزه شدم و از تصمیمم صرف نظر کردم. گاهی وقتها نداشتن انگیزه باعث میشه مشتریان ما هم نسبت به خرید بی‌انگیزه شوند. انگیزه می‌تواند به ما کمک کند تا ما موانع را بر‌طرف کنیم و برای مشکلات و چالشهای سخت کسب‌و‌کارمان راه‌حل پیدا کنیم. "

معرفی کتاب: راهکارهای فروش از زبان یک فروشنده

mbanews.ir- محمد طبيب زاده
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • معرفی کتاب: راهکارهای فروش از زبان یک فرو ...
  • معرفی کتاب: مدیریت فروش و فروش حضوری
  • بازاریابی و زندگی با فروش؛ کتابی با راه ح ...
  • مقاله: روش هایی برای بازاریابی کتاب برای ...
  • معرفی کتاب: اسرار فروش
  • معرفی کتاب: مدل اسپین در فروش
  • کتاب: بازاریابی به مثابه‌ استراتژی منتشر ...
  • کتاب: انتشار چهار کتاب جدید بازاریابی
  • کتاب مدیریت استراتژیک بازاریابی منتشر شد
  • معرفی کتاب: قطب نمای مدیران فروش
  •