» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
شماره سی و پنجم نشریه بازاریاب بازارساز منتشر شد


ام بی ای نیوز: ماهنامه کاربردی بازاریابی، فروش، پخش و توزیع در این شماره به موضوعات مختلفی در عرصه تبلیغات و بازاریابی و فروش و ارائه ی گزارش هایی از فعالیت شرکت های مختلف در این حوزه، پرداخته است.

سرمقاله به قلم محسن جاوید موید سردبیر نشریه ی توسعه مهندسی بازار و بازاریاب بازارساز، نوشته شده که وی دراین نوشتار سعی کرده به فلسفه شکل گیری این دو مجله و همچنین گروه مخاطبین آنها اشاره ای داشته باشد.
وی تامین نیاز دانش در سطوح مختلف درحوزه های بازاریابی و فروش را ازمهمترین اهداف انتشار نشریات فوق برمی شمرد.

"برای موفقیت و فروش و پخش چه مهارتهایی مورد نیاز است؟" عنوان مطلبی است که بهرنگ بینش،کارشناس ارشد استراتژیک آن را نوشته است.
وی 9 مهارت کلی مورد نیاز را به عنوان مهارت های مورد نیاز در جهت موفقیت در امر فروش در نظر گرفته است که به عبارت ذیل است: آنلاین باشید، تحرکات بازار را تحت نظر داشته باشید، داده محورباشید، ارتباطات شخصی خود را تقویت کنید، متخصص باشید، در یادگیری سریع باشید، متقاعد کننده باشید، سازمان یافته و منظم باشد و درنهایت به نرم افزارهای مرتبط با کار خود مجهز شوید. او در ادامه این مطلب به توضیح عملکرد هریک از مهارت ها میپردازد.

با توجه به اینکه بسیاری از فروشگاه ها در زمان خاص در پی آن هستند که میزان فروش خود را در کوتاهترین زمان ممکن و موقتی افزایش دهند، لذا به شیوه ی تبلیغاتی زود بازده و پاداش بخش روی می اورند، البته هدف این نوع از تبلیغات افزایش سریع درآمد در کوتاه ترین زمان ممکن است. در این مطلب به بررسی این روش ها پرداخته شده است.

با توجه به اهداف انتشار اینگونه نشریات به مدیر مسولی پرویز درگی که موضوع آموزش های کاربردی را مورد توجه قرار میدهد، لذت برگزاری میزگردها با موضوعات مختلف درراستای اهداف آموزشی قرار دارد.
موضوع میزگرد این شماره "نقش مسولان دفاتر مدیران درخوشنامی سازمان" است و اشاره به این موضوع دارد که مسول دفتر در هرسازمان به عنوان ورودی آن به شمار می آید و باید دارای مهارت های ارتباطی، اجتماعی و احساسی متناسب با جایگاهی که در آن قرار گرفته باشد که نقش مهمی در موفقیت سازمان دارا است.

سرخط خبرهای این شماره به موضوعات مختلفی درعرصه ی بازاریابی و فروش و تبلیغات اختصاص دارد.
اینکه شرکت آدیداس قراراست لباس های تیم ملی ایران را تامین کند و فدراسیون فوتبال ایران درخواست داشته به جای خط های سفید برند آدیداس سه خط سبزرنگ برروی شانه های لباس ملی پوشان استفاده شود موضوعی است که در شرکت آدیداس درحال بررسی است.

همچنین مطلب دیگر درمورد حمایت های وزارت معدن، صنعت و تجارت از فروشگاه های زنجیره ای که اقدام به عرضه ی کالاهای ارزان تر و تخفیف دار به مشتریان میکنند، مربوط می شود.

خبر دیگر که به سلامت مخاطبان مربوط است، در رابطه با خبری است که عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران در رابطه با تاسیس بی رویه ی داروخانه در شهر تهران اظهار داشته.
وی معتقد است این روند باعث شده تا سلامت شهروندان به خاطر رقابت شدید برای فروش دارو با تهدید جدی مواجه شود.

"عاشق مشتری باشیم، نه عاشق محصول" عنوان مطلب جالبی است که شاید برای هر فروشنده ای در هر سطحی مفید و خواندنی باشد. مجتبی اسلامی در این مطلب به بیان اهمیت رابطه فروشنده و خریدار که اکنون دچار تغییرات و تحولاتی شده است پرداخته و می گوید: این رابطه دیگر از سوی فروشنده به خریدار، از بالا به پایین نیست بلکه کارشناسان معتقدند این رابطه به شکل افقی درآمده است که در آن مصرف کننده جایگاهی کاملاً برابر با فروشنده دارد.
در واقع فروشنده باید نیازهای مشتری را کشف کند و با ایجاد کنجکاوی و علاقه در او مسیر درستی را برای رفع نیازهایش فراهم نمایند و در نهایت به ایجاد مشتری وفادار بینجامد.

بسیاری از فروشندگان سعی میکنند با به کاربردن تکنیک های مختلف مشتری را مجاب کنند که اگر سریعتر محصول با خدمت را نخرد ضرر خواهد کرد.
در حالی که کارشناسان معتقدند اولین گام در این زمینه ایجاد حس ترغیب خرید و از بین بردن مقاومت خرید است که با پایین آوردن قیمت در مرحله نخست امکان پذیر است.

مثل روال همیشه، بخش پرسش و پاسخ، بازار داغ سوالاتی است که پرویز درگی به آنها پاسخ میدهد و البته حاوی مطالب کاربردی روزمره ای است که مورد بحث و تبادل نظر قرار میگیرد.

از دیگر مطالب جالب این شماره عنوان "لذت بازاریابی حسی در بازارهای سنتی است که به ارائه ی ویژگی های این سبک از بازارها در جلب توجه مخاطبان و درگیری حواس انها در این بازرها پرداخته است که به عنوان نمونه به بازار وکیل شیراز اشاره میشود که البته در لیست فهرست سازمان گردشگری به ثبت رسیده است.

درواقع بازارهای قدیمی جذابیت هایی دارند که مخاطب بدون اینکه قصد خرید داشته باشد وقتی از داخل آنها بیرون می آید دستش پر است از کالاهایی که واقعا نیاز نداشته. این ویژگی بازاریابی حسی است که مثلا در بازارهای شمال عطرو بوورنگ هایی که توسط مخاطب دریافت میشود همه حواس اورا تحت تاثیر قرارمیدهد.
در پایان نیز مانند همیشه معرفی کتاب حسن ختام مطالب این شماره نشریه بازاریاب بازارساز است.

شماره سی و پنجم نشریه بازاریاب بازارساز منتشر شد

mbanews.ir - مريم غضنفري
سه شنبه 26 اردیبهشت 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • شماره سوم نشریه بازاریاب بازارساز منتشر ...
  • شماره 8 ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر ش ...
  • بیست و چهارمین شماره ماهنامه "بازاریاب ب ...
  • معرفی مجله: بازاریاب بازارساز 25
  • شماره 31 ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر ...
  • شماره 5 ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر ش ...
  • معرفی مجله: بازاریاب بازارساز 19
  • بیست و ششمین شماره ماهنامه "بازاریاب باز ...
  • شماره 7 بازاریاب بازارساز منتشر شد
  • شماره 12 مجله بازاریاب بازارساز منتشر شد
  •