» گلرنگ از تولید به اشتغال گسترده رسیده است
» محبوب ترین عکس اینستاگرام با 18 میلیون لایک
» بیلبوردی که دزدها را به خانه خالی راهنمایی می کند
» ششمین نشست تدوین بودجه شرکت های dnaunion کلید خورد
» مزیت رقابتی پایدار از هم افزایی ارکان مختلف سازمان حاصل می شود
» تلاقی لذت و کیفیت در بسته بندی جدید سن ایچ
» گلستان؛ ماندن یا نماندن در تبلیغات، مسئله این است؟
» Baby Dove: زندگی واقعی، زندگی زیبا
» با Subway سر میزغذا عاشق شوید
» تولید 1100 محصول داخلی توسط شرکت آریان کیمیا تک

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
شماره 54 توسعه مهندسی بازار منتشر شد


ام بی ای نیوز: موضوعات مهمی که دراین شماره میخوانید شامل: مطلبی درخصوص افتتاح سالن پروفسور مسعود حیدر آموزشگاه بازارسازان، مطلبی با عنوان مدیرعامل کیست؟ شادی بهره ور چیست؟ بازاریابی سیاسی چیست؟ که به موضوعات نقشها و وظایف آن دربازاریابی انتخابات می پردازد، عکس العمل های نورونی به تبلیغات، مدیریت بررسی انلاین یعنی شکل دهی خرید مشتریان ازاهم موضوعات مندرج دراین شماره هستند.

شماره 54 توسعه مهندسی بازار منتشر شد


برندهای جدید چگونه میتوانند برندهای قدیمی را شکست دهند؟ عنوان مطلبی است که در بخش سرمقاله توسط علی بشارت استاد یارگروه بازاریابی دانشگاه دنورامریکا نوشته شده است.
او در این مطلب به موضوع مهم مزیت و برتری اشاره می کند و می گوید:یکی از راه هایی که شرکت ها می توانند در بازارهایی که برندهای پیشگاهم در آن وجود دارند، حضور داشته باشند و از آنها سبقت بگیرند، بهبود و ارتقای ویژگی های محصولات یا خدمات فعلی آنها در بازار است.
همچنین با اضافه کردن ارزشها و ویژگی های جدید و منحصر به فرد محصول متمایزی وارد بازارکنند.

شماره 54 توسعه مهندسی بازار منتشر شد


بخش اخبار حاوی مهمترین خبرهای حوزه ی بازاریابی و تبلیغات است که خبر درج نام و نام خانوادگی افراد برروی بطریهای کوکاکولا که از سال 2014 توسط این شرکت اجرایی شده از این دسته می باشد.
شرکت کوکاکولا در کمپینی اقدام به درج نام های رایج نظیر سارا، کریس و مت و نام خانوادگی نظیر جانسون و اسمیت روی بطری ها نموده که به نظر مدیر سایت این مجموعه این اقدام می تواند به سرعت افراد بیشتری را جلب کند و حتی برای مراسم و میهمانی ها ی خود نام های مورد نظر را سفارش دهند.

شماره 54 توسعه مهندسی بازار منتشر شد


خبر دیگر خبری محیط زیستی است که شرکت لگو برای تولید محصولات خود از مواد اولیه ای که دوستدار محیط زیست باشد استفاده می کند.
کی اف سی ساندویچ مرغ به فضا میفرستد، عنوان مطلبی است که حاکی از تولید محصول تازه این شرکت به نام زینگر است که در بازارهای امریکا عرضه می شود. رابرت لو، بازیگر مشهور امریکایی در این برنامه به عنوان فضانورد در ماموریت فضایی کی اف سی شرکت میکند.

"مدیریت بررسی آنلاین یعنی شکل دهی خرید مشتریان " عنوان مطلبی است که علی خادم آن را ترجمه کرده است، این مطلب با اشاره به گسترش روزافزون خریدهای آنلاین در جوامع و انتشار آنلاین و لحظه ای مشتریان در مورد خریدهایشان راههای مدیریت انتشار ویروسی این اطلاعات را درفضای مجازی بر می شمرد.

شماره 54 توسعه مهندسی بازار منتشر شد


با اشاره به اینکه اکثر مصرف کنندگان برای خریدهایشان به نقد و بررسی های نوشته شده توسط دیگر مشتریان شرکت توجه زیادی میکنند بنابراین سروسامان دادن به این اظهار نظرات از سوی شرکت ها و سازمانها منطقی به نظر می آید که در این مطلب به آنها اشاره شده است.
مطلب جالب دیگر این شماره در مورد "عکس العمل های نورونی به تبلیغات تلویزیونی است" این مطلب به بررسی نقش حافظه و مغز و میزان توجهی که هنگام پخش تبلیغات تلویزیونی به آن معطوف می شود است.
در واقع دستاورد تحقیقات انجام گرفته در قالب (نورومارکتینگ) یعنی عصب شناسی و بازاریابی و (نوروادورتایزینگ) یعنی ترکیب عصب شنای و تبلیغات طی سالهای اخیر در حال شکل گیری و تداوم است.

بازاریابان بر این باورند که اطلاعات حاصل از "نوروایمیجینگ" به داده های تصویر دقیقتری از خواسته های پنهان مصرف کنندگان نسبت به داده های به دست آمده از روش های معمول تحقیقات بازاریابی می دهد.

شماره 54 توسعه مهندسی بازار منتشر شد


در بخش دیگری از این مجله تبلیغات خلاقانه و نوآوری که در هرکجای دنیا عرضه شده نشان داد می شود، که یکی از جالبترینهای آن توپ آتشنشان برای خاموش کردن سریع آتش است که درعرض سه ثانیه فعال میشود و به شکل موثری مواد شیمیایی را پراکنده میکند، این توپ جایگزین خیلی آسان جهت خاموش کردن آتش است.

شماره 54 توسعه مهندسی بازار منتشر شد


تبلیغ جالب دیگر متعلق به شرکت چند ملیتی هتلداری و گردشگری است که در این تبلیغ نوار قلبی را با شعار احیای سفر نشان میدهد که در آن برجهای شهرهای مختلف دیده میشود.

"هفت گام تا برند سازی" مطلبی است که در گفتگو با فرزاد مقدم مولف کتاب با همین عنوان در این شماره از مجله درج شده و راهکارهای علمی و عملی تبدیل شدن به برند را بیان میکند، وی معتقد است برندینگ چیزی نیست که یکدفعه به صورت معجزه اتفاق بیفتند، بلکه حداقل 2 تا 3 سال باید زمان صرف کرد، خیلی ها حاضر نیستند این مدت را زمان بگذارند، در حالی که ابتدا باید صاحب این هویت شد و بعد آن را به مردم انتقال داد.

شماره 54 توسعه مهندسی بازار منتشر شد


او معتقد است بزرگترین مانعی دراین رابطه مدیرا ن در ایران دارند، این است که نسبت به آینده دید واضحی ندارند و شرایط اقتصادی متغییر امکان برنامه ریزی بلند مدت و دقیق را از آنها می گیرد.
در بخش دیگر این شماره مطلبی در مورد روش های مذاکره با هلندی ها درج شده که با ذکر ویژگی های شخصیتی و حرفه ای تجار این کشور موضوعات کاربردی را مطرح میکند.
در بخش پایانی این شماره نیز مثل همیشه تاره ترین کتابهای حوزه ی بازاریابی و تبلیغات و فروش معرفی شده است.

شماره 54 توسعه مهندسی بازار منتشر شد

شماره 54 توسعه مهندسی بازار منتشر شد

شماره 54 توسعه مهندسی بازار منتشر شد


شماره 54 توسعه مهندسی بازار منتشر شد

mbanews.ir - مريم غضنفري
سه شنبه 2 خرداد 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • شماره ی 52 توسعه مهندسی بازار منتشر شد
  • معرفی مجله: بازاریاب بازار ساز 14
  • شماره 40 نشریه توسعه مهندسی بازار منتشر شد
  • ارتباطات و تبلیغات منتشر شد
  • معرفی مجله: بازاریاب بازارساز 19
  • معرفی مجله: شماره 57 مجله ی توسعه ی مهندسی ...
  • شماره 48 توسعه‌ی مهندسی بازار منتشر شد
  • مجله تبلیغات بازرگانی منتشر شد
  • شماره 49 توسعه‌ی مهندسی بازار منتشر شد
  • شماره 31 ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر ...
  •