» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
اشتباهات رایج در ساختن پورتفولیو


ام بی ای نیوز: در بین تمام چیزهای که طراحی و خلق می‌کنید، پورتفولیو از بالاترین میزان اهمیت برخوردار است. پورتفولیو رابطی بین شما است و متخصصان صنعت و مشتریان و به این واسطه می‌توانید شناختی بیشتر از خودتان به آن‌ها ارائه کنید.
در نوشته‌ای جذاب در Design Shack، مدیر محصول Creative Market، جاشوا جانسون، رایج‌ترین اشتباهاتی را بازگو می‌‌کند که برای خودش اهمیت زیادی دارد.

۱- درج کردن سن
به طرز عجیبی بیان کردن سن در معرفی خود رایج است. جانسون می‌گوید «تنها بچه‌ها با سن خود خودنمایی می‌کنند.» اگر نمی‌دانید بیان کردن سنتان چقدر غیرضروری‌ست، به این فکر کنید: آیا تابه‌حال با شخصی رو در رو شده‌اید که بگوید من یک طراح ۵۰ ساله‌ام؟
به جای سن بر چیزی تاکید کنید که متخصصان باتجربه از آن صحبت می‌کنند: تجربه. برای مثال بگویید‌ «من به مدت ۱۰ سال پروتوتایپ‌های آیفون را طراحی کرده‌ام.»

۲- نشان دادن پروژه‌های کلاسی
اگر به تازگی دانشگاه را تمام کرده باشید و تجربه‌ی کافی نداشته باشید، به ناچار به نشان دادن پروژه‌های کلاسی خود می‌پردازید. نگران نباشید، بعید است مشتریان از کم بودن کار شما ایراد بگیرند، خصوصا وقتی که بی‌تجربگی شما ضمیمه‌ی قیمت پایین شده‌باشد.
اما اگر چند سال تجربه در چنته دارید، از پر کردن پورتفولیوی خود با موفقیت‌های آکادمیک خودداری کنید.
«من پورتفولیوی شما را ورق می‌زنم و فکر می‌کنم که اوه این واقعا کارش خوبه. نه صبر کن! پروژه‌ی دانشجویی؟ نه ولش کن. من به یک حرفه‌ای احتیاج دارم.» حتی اگر کار شما حرف نداشته باشد، مشتریان احتمالی ممکن است فکر کنند که با یک بی‌تجربه طرفند.

۳- ضعف اعتماد به نفس
فروتنی خوب است، اما پورتفولیو به هیچ وجه محل مناسبی برای تمرین تواضع نیست.
نوشتن چیزهایی مثل «من تازه دارم شروع می‌کنم» یا «آرزومه که مدیر هنری Big-Shot شم»، اعتماد مشتریان احتمالی کاهش می‌یابد.
واژه‌هایی را که از ارزش شما می‌کاهند، رها کنید و به جای آن اجازه دهید تا کار شما خودش را ابراز کند.

اشتباهات رایج در ساختن پورتفولیو

مترجم: افروز مصلایی پور
www.designtaxi.com
دوشنبه 19 تير 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • 7 قدم تا راه اندازی شرکت
  • معرفی قوی
  • بوی آثار هنری ونگوگ را از راه دور حس کنید
  • برقراری ارتباط با مشتری: چیزهایی که از بر ...
  • گوش دادن؛ مهارتی کلیدی برای مدیریت
  • مشتری دوست دارد با او چگونه رفتار شود؟
  • نکاتی درباره فروش حرفه‌ای
  • چهار راز برای داشتن مشتری وفادار
  • هفت اشتباه مرگبار در تبلیغات
  • قدم های کوچک اما هوشمند به سمت هدف
  •