» شوخی تبلیغاتی طنان با اتفاقات روز
» بلدشو؛ راهی به سوی یادگیری
» فستیزبرگر؛ رستورانی با حس نوستالژی خودروهای قدیمی
» بررسی 12 مدل تبلیغات
» ارائه نوشیدنی های گیاهی استارباکس علیه کاهش فروش
» تبلیغات بحران زده ی ایران در زمان زلزله
» خشم طرفداران نوتلا از تغییر محرمانه فرمول ساخت آن
» کارتن های مقوایی ستاره های آگهی تبلیغاتی Uber
» دو لیوان شیر برای کودکان در یک بطری
» داخل لباس های زارا دوخته شد: ما حقوق نگرفته ایم

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
درخشش محصولات ایرانی در میادین بین المللی


بسیاری از برندهای ایرانی قابلیت حضور در میادین بین المللی را دارند. چنین برندهایی دائم در تلاش هستند تا بتوانند جایگاه خوبی را در عرصه های جهانی برای خود بدست بیاورند. برند سحرخیز چندی ست سه جایزه از موسسه iTQi بلژیک دریافت کرده است. این موسسه بین المللی، محصولات مختلف را از کشورهای زیادی به لحاظ طعم و مزه مورد سنجش قرار می دهد و به آنها نشان اهدا می‌کند. همچنین شرکت پانیذ شهد بینالود (عضو گروه شرکتهای زعفران سحرخیز) به عنوان واحد نمونه صنعتی ملی و استانی انتخاب و لوح تقدیر از معاون اول محترم ریاست جمهوری دریافت کرده است. ام بی ای نیوز با ایمان ملاجعفری معاونت بازاریابی گروه سحرخیز به گفتگو نشسته تا درباره ابعاد و پیامدهای این اتفاق بیشتر بداند. ملاجعفری در ادامه به سئوالات مختلفی پاسخ داده که می‌خوانید.

درباره جوایز موسسه iTQi برایمان بگویید؟

دریافت برخی از جوایز بین المللی، مهر تاییدی برروی کیفیت محصولات برندها است. در این راستا موسساتی در دنیا فعالیت می کنند که با بررسی و آزمون های مختلف محصولات را مورد سنجش قرار می دهند. برند سحرخیز بعد از بررسی های مختلف اطلاعاتی کسب کرد راجع به موسسه ای تحت عنوان iTQi در بروکسل بلژیک، که با کمک 150 سرآشپز و تیستر مطرح دنیا، بر روی طعم و مزه و کیفیت محصولات غذایی و نوشیدنی نظر می دهد. این عملکرد در قالب آزمونی با شرایط یکسان برای تمامی برندها و چشمان بسته انجام می‌شود. تنها در سال 2017 نزدیک به دو هزار محصول مختلف برای این موسسه از تمامی نقاط دنیا ارسال شده است. جوایز این موسسه در سه رده یک ستاره، دو ستاره و سه ستاره تقسیم بندی شده اند. دو هزار محصول عنوان شده از 93 کشور ارسال شده و فقط 45 کشور جایزه دریافت کرده اند. از ایران برای اولین بار برندی موفق به دریافت جایزه سه ستاره از این موسسه شده است. زعفران (نشان سه ستاره)، چای زعفرانی (نشان سه ستاره) و پسته زعفرانی(نشان دو ستاره) سه گروه محصولاتی از برند سحر خیز هستند که موفق به کسب این جایزه ی جهانی شده اند. زعفران و چای محصولاتی هستند که طعم و عطر آنها از اهمیت زیادی دارد و برند سحرخیز تمام سعی خود را در طی سالیان بکار گرفته تا بتواند در این باره موفق بوده و نام محصولات ایرانی را در جهان مطرح کند. بنابراین این جوایز فقط به برند سحرخیز اختصاص ندارد و اعتباری است برای تمام برندهای ایرانی. در این روزها، کشور اسپانیا به شدت در تلاش برای تصاحب زعفران ایرانی به نام خود و آمریکا در پی پسته ایران است، حضور یک برند ایرانی در میادین بین المللی تاثیر زیادی در ارتقاء این محصولات در جهان خواهد داشت. دریافت جایزه از این موسسه برای کشورهای جهان اهمیت بسیاری دارد، برای مثال از رسانه های ملی کشورهای شرکت کننده حین دریافت جایزه حضور داشته و آن را به سرعت در رسانه های کشور خود منعکس کرده اند. زعفران نماد و سوغات اصلی ایران است و کسب این نشان بدون شک افتخاریست برای ایران و برند محصولات ایرانی اصیل و نباید ساده از کنار چنین رویدادهایی گذشت.

درخشش محصولات ایرانی در میادین بین المللی


برای حضور در این موسسه و دریافت جوایز چه روندی را طی کردید؟

موضوعی که برند سحرخیز را سه نسل پابرجا و پویا نگه داشته، بحث کیفیت است. سحرخیز در تمامی محصولات این نکته ی مهم را رعایت و بر آن متمرکز بوده است. برای مثال در خرید زعفران کنترل زیادی بکار گرفته و هزینه هنگفتی صرف تست زعفران در سال می شود. همین موضوع باعث شده همیشه در پی راهکاری برای حفظ کیفیت و مهر تاییدی برای آن باشیم. موسسه iTQi یکی از بهترین راهکارها برای اثبات این موضوع بود. با ارسال محصولات به این موسسه، پس از ارزیابی ها و داوری ها، ادعای سحرخیز در بحث بهترین طعم و کیفیت اثبات شد. در این موسسه، محصولات از جنبه ویژگی‌های حسی و فیزیکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند؛ و از لحاظ ظاهر، طعم، مزه و مواد تشکیل دهنده بررسی دقیق می شوند.

برند سحرخیز بعد از دریافت این جوایز چه برنامه ای دارد؟

هر برندی که به یک اتفاق خوب قناعت کند یعنی به پایان عمرش نزدیک شده است. اما اگر برند از اتفاقات خوب به عنوان بهانه ای برای رشد استفاده کند، مشخص می شود که پویا و رو به رشد است. برند سحرخیز در پی اتفاقات تازه و درخشان است و چنین رویکردی برای آن بدیهی به نظر می‌رسد. بنابراین برند سعی خواهد کرد، برای تمامی محصولاتش چنین جوایزی را کسب کند و همچنین تلاش خواهد کرد، کیفیت محصولاتش را ارتقاء و به حد ایده آل برساند. نتیجه این موارد اعتمادی ست که مخاطبان نسبت به برند سحرخیز دارند و برند نیز تمام تلاش خود را برای حفظ این اعتماد خواهد کرد.

وضعیت برند سحرخیز در بازار و میان رقبا تغییری کرده است؟

این موضوع به نحوه اطلاع رسانی ما باز می‌گردد. مطمئنا وقتی رقبا چنین حرکت هایی را ببیند، از پا ننشسته و به تکاپو می افتند. زعفران یک کالای کشاورزی است که مهم ترین فاکتور رقابتی آن کیفیت، بسته بندی و نحوه ارائه به مشتریان است. رقابت در این حوزه سخت است و رقبای بازار دائم در تلاش برای ارتقاء جایگاه خود هستند. کسانی که کیفیت و دانش سازمانی و اعتماد مخاطبان را همیشه در بهترین سطح نگه دارند، در بازار پیشرو بوده و همیشه رو به رشد خواهند بود.

برند سحرخیز در عرصه تبلیغات آنچنان که باید و شاید دیده نمی شود و معمولا در این حوزه بی صداست، علت این موضوع چیست؟

شیوه تبلیغات هر برند در جوهره آن نهفته است. برند سحرخیز در قالب های تبلیغات مرسوم عمل نکرده و نمی کند. اما با این حال در اجرای شیوه های بازاریابی بطور مرتب با مخاطبانش در ارتباط بوده و هست. دائما در حال ایجاد پل های ارتباطی با مشتریان هستیم. برند سحرخیز سالانه بودجه ای را برای تبلیغات و بازاریابی در نظر گرفته و هزینه می‌کند و این مدل هزینه ممکن است به شیوه های مرسوم نباشد. در این راستا باز تاکید می‌کنم، هدف ما تولید بهترین محصول است و از این طریق در پی حفظ و جلب مشتریان هستیم.
زعفران به عنوان اولین محصول برند سحرخیز شناخته می‌شود، چرا این اتفاق افتاده و برند چه برنامه ای برای معرفی محصولات دیگر خود دارد؟
به این موضوع هم می‌توان به چشم فرصت نگاه کرد و هم تهدید. فرصت از این جهت که زعفران محصول برجسته و مهمی در بازار است و در سطح بین المللی نیز ارزش ویژه ای دارد و شهرت سحرخیز به زعفران، برای ما خوب است. اما تهدید از آن رو که سایر محصولات ما – که در کیفیت کم از زعفران ما ندارند - کمتر دیده می شوند. اما برند سحرخیز با توسعه سبد کالایی خود قصد دارد این تهدید را به فرصت تبدیل نماید. برای مثال برند سحرخیز در حوزه دم نوش ها بسیار موفق عمل کرده و ابراز رضایت مشتریان برای ما بسیار انرژی بخش بوده است. خشکبار، ادویه جات و نبات زعفرانی مخاطبان زیادی دارند و بطور مرتب در حال توسعه هستند. و همچنین برند سحرخیز قصد دارد، چای های طعم دار خود را گسترش دهد؛ چای هایی که سحرخیز با افتخار می گوید هیچ اسانسی در آنها بکار نرفته است. بنابراین برند تنها به زعفران اکتفا ندارد و محصولات با کیفیت دیگری را نیز در سبد دارد و خواهد داشت.

برند سحرخیز به تازگی صفحه اینستاگرام خود را فعال و طرح هایی را منتشر می کند، در این باره توضیح بفرمایید؟

برند سحرخیز سال گذشته بخش دیجیتال مارکتینگ را راه اندازی و برنامه هایی را در این زمینه دارد. در این خصوص سایت های شرکت بازنگری و طراحی مجدد شده است. صفحه اینستاگرام برند فعال شده و روزانه پست هایی در آن قرار میگیرد که فعالیت در این صفحه برحسب نیازهای مخاطبان بوده است. در صفحه ی اینستاگرام سحرخیز به شدت از جمع آوری همراهان تقلبی و نمایشی پرهیز شده است و صرفا مطالب و تصاویری به اشتراک گذاشته می شود که بتواند برای مخاطب مفید واقع شود. و در ادامه به زودی سایت فروش آنلاین برند سحرخیز نیز راه اندازی خواهد شد.

درخشش محصولات ایرانی در میادین بین المللی

mbanews.ir-نرگس فرجی
دوشنبه 26 مرداد 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • دولت به ارزآوری زعفران ایمان ندارد
  • برند سازی حلقه گمشده در طلای سرخ!
  • برند ملی زعفران دغدغه امروز تجار ایرانی
  • لابورن؛ محصول جدیدم را حدس بزنید
  • امکان برندسازی برای زعفران و خرما تا پایا ...
  • بانک پاسارگاد جایزه جهانی کیفیت و برند تج ...
  • تحولی در محصولات برند "جی"
  • حذف عوارض صادرات زعفران
  • شیوه نامه برند سازی زعفران منتظر تصویب شو ...
  • ثبت برند ملی زعفران مسکوت مانده است
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر