» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
تریپ با ما؛ سفری با ما...


ام بی ای نیوز: در سالهای اخیر آمار مسافرت های ایرانیان افزایش یافته و این افزایش شهرهای کم مسافر را هم بی نصیب نگذاشته است. شهرهایی که به همت تبلیغات و عملکرد فعالان این حوزه این روزها، شاهد حضور گسترده ای از گردشگران هستند. استارتاپ "تریپ با ما" چندی ست فعالیت گسترده ای را در حوزه گردشگری اجرایی کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر ام بی ای نیوز برآن شده تا گفتگویی را با رها آخوندان مدیر این استارتاپ داشته باشد.

درباره استارتاپ "تریپ با ما" برایمان بگوید؟

عملکرد استارتاپ "تریپ با ما" به دو بخش تقسیم بندی شده است. بخش اول به توضیح مراکز تفریحی، تجاری، خرید و اقامتی شهرهای مختلف ایران می‌پردازد. در این بخش هر اطلاعاتی که یک گردشگر هنگام سفر نیاز دارد، به او داده می‌شود. اما بخش دوم این استارتاپ که وجه تمایز آن با مابقی هم صنفان نیز محسوب می شود، برنامه سفر است. این برنامه سفر، گردشگران را برای یک سفر عالی راهنمایی می‌کند. برنامه ای که در آن زمان بندی و مکان هایی که گردشگر می‌تواند، حین سفر از آنها بازدید کند، آماده است. برنامه به شکلی است که گردشگر به بهترین نحوه می‌تواند از زمان خود بهره برداری کند. این برنامه شامل جزیی ترین مشخصات یک مکان می‌شود، مشخصاتی به مانند توضیحات، آدرس، شماره تلفن، تصویر و لوکیشن برروی نقشه و...

ایده شکل گیری این استارتاپ از کجا شکل گرفته است؟

حین سفر به عنوان یک مسافر با مشکلات مختلفی برخورد می‌کردم. مشکلاتی که سعی کردم، خودم در قالب یک استارتاپ به آنها پاسخ دهم. همیشه به عنوان یک مسافر برایم جای سئوال داشت که چرا مسافران ایرانی وقتی با چند روز تعطیلی مواجه می شوند، به شمال کشور سفر میکنند. مسافرانی که حاضرند ترافیک چند ساعته جاده شمال را تحمل کنند اما برای سفر به شهر دیگری نروند. سفری که پیامد آن باعث تحول صنعت و اقتصاد منطقه ای از کشور خواهد شد. اقتصادی که فقط چندین شهر در کشور بهره مند و مابقی بی بهره باقی مانده اند. کشور ما مناطق دیدنی زیادی دارد. مناطقی که شاید از نگاه بسیاری از گردشگران نادیده مانده است. برای شروع کار، گفتگویی را با گروهی از مسافران انجام داده و از دغدغه های آنها حین سفر پرسیدم. عده ی زیادی از این مسافران دغدغه ی امنیت داشتند. امنیتی که از بی اطلاعی آنها نشات می گرفت. اکثر آنها از اینکه به مکانی سفر کنند، اما با مشکلاتی به مانند تهیه غذا و مکان مواجه شوند، به آنجا سفر نمی کردند. بعد از گفتگو به بررسی مدل های خارجی در حوزه گردشگری پرداختم. بیشتر مدل هایی را بررسی می کردم که در حوزه آنلاین فعالیت می کردند. در مدل های خارجی علاوه بر اطلاعات، خدماتی را به مسافران ارائه می کردند. اتفاقی که در ایران بصورت جداگانه ارائه می شد. بنابراین تیمی که بتواند، هم درباره جزییات برای مخاطبان بگوید و هم خدماتی به مانند رزو هتل و... را به مخاطبان ارائه بدهد، در ایران کم بود. چنین روندی باعث شکل گیری تریپ با ما شد.

میزان دقت برنامه سفرهای ارائه شده به مخاطبان چقدر دقیق است؟

این برنامه ها بصورت پی دی اف در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. با این کار آنها به راحتی می توانند، حین سفر برنامه را استفاده کنند. این برنامه ها توسط راهنمایان گردشگری محلی نوشته می‌شود. تعداد دیگری از برنامه ها را هم کارشناسان تریپ با ما طراحی می کنند.

درباره شکل گیری نام این استارتاپ برایمان بگویید؟ آیا در این استارتاپ گروه مخاطبان خاصی مدنظر قرار گرفته است؟
tripbama از دو کلمه Trip به معنی سفر و BAMA که خلاصه شده BAsed on MAgical plan است گرفته شده است. البته باما در فارسی دارای معنی ست و در واقع این اسم از ایهام نیز برخوردار است. در مورد گروه مخاطبان باید بگویم. گردشگری به دسته های مختلفی تقسیم بندی شده است. طبیعت گردی، ماجراجویی، سفرهای فرهنگی و... به همین دلیل ارائه اطلاعات برای این تعداد مخاطب سخت است. به همین خاطر، برای شروع به سراغ عموم مردم رفته ایم و فعلا وارد مرحله تخصصی در این حوزه نشده ایم.

در حوزه بازاریابی و تبلیغات چه عملکردی را داشته اید؟

گروه ما در اکثر گردهمای استارتاپ ها حضور دارد و از این راه برای معرفی عملکرد خود بهره برداری می‌کند. همچنین سعی مان براین است که بتوانیم خدمات بهتری را به مخاطبان ارائه دهیم. برای اینکار برروی سئوی سایت همیشه تمرکز کرده ایم. البته در آینده نزدیک برای بازاریابی و تبلیغات نیز برنامه ریزی دقیقی کرده ایم که امیدواریم مثمرثمر واقع شود.

برای فعالیت در این حوزه با چه مشکلاتی روبرو هستید؟

کسب وکارهای حوزه دیجیتال برای دریافت مجوز تی نماد معمولا به سازمان و یا به وزارت خانه حوزه فعالیتشان مراجعه می کنند اما چنین ارگانهایی هیچ گاه به فعالان حوزه استارتاپ فکر نکرده اند. برای دریافت تی نماد کسب وکار مورد نظر باید مکانی اداری یا تجاری را برای فعالیت داشته یا اجاره کند. این درحالی ست که هزینه اجاره یک واحد تجاری در تهران بسیار بالاست و برای استارتاپ ها تهیه آن به نوعی غیر ممکن می باشد. چنین عملکردی باعث جلوگیری از فعالیت استارتاپ ها خواهد شد. موارد دیگری نیز وجود دارد که شاید گفتن شان طولانی شود. بطورکلی قواعد دریافت مجوزها برای استارتاپ بسیار مشکل است و طی کردن مسیر عملکرد آنها را کند می کند. قوانین مالیاتی هنوز به درستی برای این حوزه تعریف نشده و استارتاپ ها با چنین مشکلاتی همچنان باید به راه خود ادامه دهند.

تریپ با ما؛ سفری با ما...

mbanews.ir-نرگس فرجی
دوشنبه 30 مرداد 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • سرمایه گذاران ایرانی ریسک پذیر و صبور نیس ...
  • بازآرتچه، بازاری به وسعت یک کشور
  • حمایت تمام قد dnaunion از ایده های استارتاپی ...
  • کارآفرینان از بلندپروازی نمی ترسند
  • استارتاپ ویکند تهران با موضوع گردشگری بر ...
  • الکامپ با حضور گسترده استارتاپ ها برگزار ...
  • عروسک های دست ساز گیفتی
  • ویرگول، شروعی دوباره برای خواندن
  • شفافیت با مخاطبان، رمز موفقیت "دونیت"
  • هجده اشتباهی که یک کسب‌وکار نوپا یا استا ...
  •