» شوخی تبلیغاتی طنان با اتفاقات روز
» بررسی 12 مدل تبلیغات
» ارائه نوشیدنی های گیاهی استارباکس علیه کاهش فروش
» خشم طرفداران نوتلا از تغییر محرمانه فرمول ساخت آن
» داخل لباس های زارا دوخته شد: ما حقوق نگرفته ایم
» حل معما و شرکت در آزمون رانندگی در اتاق فرار آئودی
» گوسفند با کت چرمی و شلوار جین، مبلغ جدید Diesel
» کرِمی که برای فروش به نوسازی زمین بازی نیاز داشت
» پوستر های ساده دستور تهیه غذا با امکان پخت در فر
» پپسی با طعم کیک و استقبال از کریسمس

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
اینفلوئنسر مارکتینگ؛ قهرمان دنیای دیجیتال


ام بی ای نیوز: برندها روز به روز بیش‌تر و بیش‌تر به ارزش استفاده از اینفلوئنسرها برای رسیدن به مخاطبان هدف خود پی می‌برند. با کم‌تر شدن زمان توجه مخاطبان به آگهی‌های تبلیغاتی، بازاریابان و برندها می‌بایست از میان تمام سر و صداها و اخبار موجود راه مناسبی برای جلب توجه مخاطبان بیابند و این جاست که پای اینفلوئنسرها به میان می‌آید.
نکته‌ی مهم و قابل توجه در این حوزه، دانستن تفاوت میان سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهاست. «اینفلوئنسرها لزوما سلبریتی نیستند». در واقع بخش زیادی از اینفلوئنسرهای محبوب در شبکه‌های اجتماعی، مردمی عادی‌اند که توانسته‌اند به افراد تاثیرگذاری در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شوند.
اما اینفلوئنسرها از کجا پیدایشان شد؟

اینفلوئنسر مارکتینگ؛ قهرمان دنیای دیجیتال


در اواخر قرن نوزدهم میلادی برندهای سیگار و محصولات دیگر خانگی در آگهی‌های چاپی‌شان از سلبریتی‌ها استفاده می‌کردند و به این ترتیب مردم را به استفاده از محصولات‌شان تشویق می‌کردند. این رَوَند ادامه داشت و با موفقیت وارد قرن بیستم شد.
اواسط قرن بیستم بود که شرکت‌ها سعی کردند برای خود و برندشان هویتی خلق کنند که می‌توانست ارزش‌های برند را پوشش دهد و به این ترتیب می‌توانستند خود را در ذهن مردم به شکل دل‌خواه خود جا بیندازند. آن‌ها این هویت را از طریق سلبریتی‌ها به دست می‌آوردند.
و در دهه‌ی ۸۰ بود که اینفلوئنسر مارکتینگ به شکلی که امروز از آن سخن می‌گوییم، رشد پیدا کرد. سلبریتی‌ها با وارد کردن محصولات برندهای بزرگ به زندگی روزمره‌شان طرفداران خود را به استفاده از آن ترغیب می‌کردند.
پس از ظهور اینترنت و همه‌گیر شدن آن، در سال ۲۰۱۰ اینفلوئنسرهای کوچک‌تر متولد شدند؛ آن‌ها لزوما سلبریتی نبودند اما با اتکا به محتوای تولیدی‌ و طرفداران‌شان نقش رهبر را در حوزه‌های مختلف ایفا می‌کردند.

اینفلوئنسرها مستقیم یا غیر مستقیم مانند دیگر پیمانکاران برندها عمل می‌کنند. امروزه برندها با عقد قرارداد با اینفلوئنسرها آن‌ها را به کارمندان شرکت خود تبدیل می‌کنند. آن‌ها با تلطیف فضا و برآورده کردن نیازهای هر دو طرف (شرکت و مشتری) فعالیت می‌کنند و خود را محبوب‌تر می‌سازند.
قدر مسلم این است که امروزه اینفلوئنسرها به جزء جدایی‌ناپذیر فعالیت‌های تبلیغاتی تبدیل شده‌اند. در سال‌های گذشته اینترنت توانسته است این تصور را به وجود بیاورد که صدای همه شنیدنی است. مشتریان دیگر توجه کم‌تری به بروشورها و صفحات توضیحات محصولات می‌کنند و جواب خود را در صفحه‌های افرادی جست‌و‌جو می‌کنند که به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ؛ قهرمان دنیای دیجیتال

مترجم: نازنین کی نژاد
www.gshiftlabs.com
شنبه 25 شهریور 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • حس طبیعی " اولترادو "
  • سلبریتی‌های بدون کفش؛ راه رفتن روی فرش ز ...
  • بررسی یک کمپین: داستان متفاوت یک شیر
  • یوتیوب با همراهی سلبریتی ها، 40 برنامه ی ت ...
  • بررسی یک کمپین: مدیریت بحران با لبخند
  • پنج روش فعالیت بهتر برندها در شبکه‌های ا ...
  • مروری بر بهترین برندها در سال 2012 (قسمت اول ...
  • مادران بدون ترس، به استقبال تجربه‌های جد ...
  • تفاوت بین سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی چیست؟
  • مقاله:7 روند رسانه های اجتماعی در حوزه کسب ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر