» بازارسازان؛ تشریفاتِ یک مذاکره خوب چگونه است؟
» استفاده Ikea از Influencerها در کمپین بازگشت به مدرسه
» 8نکته برای نوشتن یک عنوان تبلیغاتی تاثیرگذار
» بررسی یک کمپین هیجان انگیز؛ "یک قطره پریل"
» عزم و اراده برای یک هدف ملی
» داستانِ ایناب؛ کارگری که کارآفرین شد
» نمایشگاه شیرین با رویکرد "بازگشت به مدرسه"
» Ikea و کشف جهانی شگفت انگیز از نگاه یک کودک
» اتوبوس های خالی مدارس در حمایت از کودکان محروم از تحصیل
» Uni Noodle؛ نودلی که حس و حال آدم‌ها را می‌فهمد

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
استفاده Ikea از Influencerها در کمپین بازگشت به مدرسه


ام بی ای نیوز: حتی در حالی که برخی بازاریابان درباره میزان علاقه بازاریابان به ترویج روابط با influrncerها شک و تردید به دل راه می دهند، برند هایی نظیر Ikea در راستای توسعه کمپین ها بر روی ستاره های شبکه های اجتماعی تکیه می کنند.
این برند مبلمان با همکاری یک شرکت کانادایی فروشنده ابزار های تفریحی و منحصرا لباس به اعضای خود موسوم به "MEC"، دست به انجام یک اقدام مبتکرانه با موضوع بازگشت به مدرسه در Snapchat زده است. Ikea در این مسیر از مشارکت ستاره موسیقی پاپ و کمدی دنیای اینترنت، "دو سوپرفروت"، بهره می برد و در همین حال از طریق یک ویدیوی تعاملی نیز به تبلیغ محصولاتی مخصوص خوابگاه های کالج ها می پردازد.

آگهی های تبلیغاتی ویدیویی عمودی موجود در نرم افزار فوق کاربران را به بازی در یک کلیپ تشویق می کنند و به آن ها فرصت پاسخ به سوالات امتحان و کلیک بر روی دکمه ها پیرامون سبک دکوراسیون خانه و در نتیجه کشف محصولات مناسب برای آن ها را می دهند. به محض تمام شدن امتحان، به این وسیله امکان کلیک بر روی وبسایت Ikea و خرید محصولات نشان داده شده در ویدیو وجود دارد. چنین ویدیوی قابل کلیکی با استفاده از فناوری Eko تقویت یافته است و MEC با همکاری "Fullscreen Media" از استعداد influencer آن بهره برد.
علاوه بر اجرای ویدیو به عنوان یک آگهی تبلیغاتی پولی، میچ گرسی و اسکات هویینگ (آواز یا موسیقی دو نفره شامل Superfruit و بخشی از گروه موسیقی "Pentatonix") این کلیپ را برای اکانت های خود با استفاده از ویژگی week-old Paperclip ارسال کردند که برای کاریران فرصت لینک پست ها به وبسایت ها را فراهم می آورد. در شرایطی که یوتیوب و اینستاگرام ابزار هایی جهت کمک به creatorها در راستای خلق جامعه مخاطبان را ایجاد کرده اند، Snap به خاطر پرورش ارکانیک مخاطب بدنام است. در عوض، مجریان Snap به این ترتیب بر روی نرم افزار فوق به عنوان یک ابزار ارتباطی یک به یک برای دوستان تاکید کرده اند.

به گفته نوح مالین، مدیر فعالیت های اجتماعی در MEC Wavemaker، ما چالش و Snap را به این دلیل دوست داریم که بسیاری از بازاریابان به محض تلاش برای کار برای influencerها با چالش مواجه شده اند. ما فکر می کنیم که راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد. از دیدگاه Snap، من آن ها را با اتخاذ رویکرد های متفاوت در قبال influencerها توصیف خواهم کرد. من اعتقادی به خصومت آمیز بودن آن ها ندارم اما آن ها فقط بر روی قسمت های دیگر پلت فرم تمرکز کرده اند.
به باور مالین، با این وجود، استراتژی influencer همچنان به شدت بر روی آن دسته از آگهی های تبلیغاتی پولی تکیه می کند که مردم را در راستای کشف محتوا یاری می دهند.
به گفته او بخشی از آن درک این موضوع است که به محض اقدام برای استفاده از پلت فرم آگهی های تبلیغاتی (Snapchat) ما می توانیم رویکرد دو ردیفی را در پیش بگیریم و در حقیقت از آن به منظور تاکید و تمرکز بر روی influencerها در آن جا بهره ببریم. به این ترتیب ما نه فقط بر روی influencerها جهت ایجاد وقفه به وسیله آن ها تکیه نمی کنیم بلکه این همان جایی است که به عقیده من بسیاری از برند ها مشغول مبارزه در آن جا شده اند.

در همین حین، دموگرافیک اصلی جوانان به این معنا است که آگهی های تبلیغاتی سنتی-حتی آن گروه از آگهی های تبلیغاتی که یه طور خاص برای Snapchat فرمت و قالب بندی شده اند-لزوما تاثیرگذار نیستند.
به گفته مالین، جالب ترین مخاطبان آن جا هستند که از راه پیام رسانی اشباع شده اند. در صورت اکران آگهی های تبلیغاتی سنتی، حتی شش ثانیه ای و عمودی، در چشمانشان کم کم بی نوری و بی حالتی خود را نشان می دهد. اگر در آینده نزدیک بر روی آن تکیه کنیم، واقعا بیشترین بهره را از پلت فرم نخواهیم برد.

استفاده Ikea از Influencerها در کمپین بازگشت به مدرسه

مترجم: مرضیه فروتن
www.adweek.com

پنجشنبه 30 شهریور 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • کاربران snapchat به طور متوسط 78 ثانیه را بازی ...
  • مسیری مارپیچ در احاطه نور، پروژه جدید IKEA
  • آگهی تبلیغاتی هوندا در صندوق عقبش جا شد
  • مروری بر حضور Ikea در دنیای تبلیغات
  • کمپین جدید Ikea و تمرکز بر روی فعالیت‌های د ...
  • فرشی از پوست گوسفند، ستاره آگهی Ikea
  • سلف سرویس تبلیغات در Spotify
  • ویژگی‌های تبلیغاتی اسنپ‌چت برای بهبود ت ...
  • حمله آدم کوچولوها در جدیدترین آگهی Ikea
  • تحول در ارائه محصولات" IKEA "
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر