» معرفی: کتاب اصول بازاریابی و کالاها و خدمات به زبان ساده
» لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
» التون جان ستاره آگهی تبلیغاتی جدید اسنیکرز
» چند درصد ایرانی هستی؟
» معرفی کتاب: انقلاب شبکه‌های اجتماعی
» ابزار تبلیغاتی جدید Ikea به مناسبت روز جهانی شکلات
» قراری برای حفظ زیبایی های شهر
» اولین ها در آگهی مرسدس بنز: اولین خودرو، اولین زن قدرتمند
» رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی در شهر گردشگر
» پانزده دسته شغلی بازاریابی و فروش در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
Uni Noodle؛ نودلی که حس و حال آدم‌ها را می‌فهمد


ام بی ای نیوز: Uni Noodle یک برند ۴۳ ساله‌ی تولید نودل در تایوان است. با وجود حضور رقبای دیگر، این برند همواره نقش رهبر بازار را در این کشور ایفا کرده است.
در چند سال گذشته و با کمپین «خانه‌ی لحظات کوچک» که توسط آژانس ADK Taiwan طراحی و اجرا شد، برند توانست بار دیگر حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد و با اتکا به مفهوم «حس و حال» بتواند مجموعه‌ای از طعم‌های جدید را به بازار معرفی کند.
آن‌ها با تولید مجموعه‌ای از ویدیوهای کوتاه به معرفی طعم‌های منحصر به فردشان پرداختند. ماجرای ویدیوها در یک فروشگاه نودل‌فروشی خیالی به نام «خانه‌ی لحظات کوچک» می‌گذرد که طعم‌های مختلفی را با توجه به حس و حال خریداران عرضه می‌کند. مثلا اگر کسی به تازگی شکست عشقی خورده و دلتنگ عشق از دست‌رفته‌اش است، نودل مخصوصی با طعمی مناسب او در این فروشگاه ارائه می‌شود. «به پیشنهاد شما توجهی نکرد» یا «باید خداحافظی کنید» چند مثال دیگر از اسامی طعم‌های این فروشگاه است.
کانسپت نودل‌های طعم‌داری که براساس حس و حال افراد خلق شده بودند، به قدری در جلب توجه مخاطبان موفق بود که برند مجبور شد رستورانی واقعی برای تولید غذا براساس حس و حال بسازد.

مکانیزم کمپین:
حضور برندهای رقیب که با طعم‌های جدید وارد بازار می‌شدند، Uni Noodle را با احساس خطر مواجه کرد. برند به عنوان رهبر بازار می‌بایست حرف تازه‌ای می‌زد تا مخاطبان جوان‌تر را جذب کند و همچنان در صدر بماند.
تحقیقات نشان می‌داد که محصولات برند با هر خوراکی دیگری جور در می‌آید. همچنین نودل یکی از آن غذاهایی است که قابلیت پر کردن لحظات خصوصی و شیرین آدم‌ها را دارد و می‌تواند خاطره‌ساز باشد.
پس برند تصمیم گرفت محصولاتش را با طعم‌های خاص و ناب همراه کند: «طعم حس و حال».

ایده‌ی خلاقانه، طعم‌دار کردن نودل‌های برند با حس و حال مخاطبان بود. به این ترتیب فروشگاه نودل‌فروشی تخیلی‌ای خلق شد. صاحب فروشگاه که هم‌سن برند بود، نودل‌هایی را متناسب با حس و حال مشتریان فروشگاه تدارک می‌دید. درواقع دستور غذاها از حس مشتریان الهام گرفته می‌شد. برای کسانی که دلشان برای عشق پیشین‌شان تنگ شده بود، او «Mont Blanc» را تهیه می‌کرد. برای کسانی که به تازگی به کسی پیشنهاد ازدواج داده‌ بودند ولی پیشنهادشان رد شده بود، صاحب فروشگاه «مزه‌ی قلب شکسته» را پیشنهاد می‌کرد. مخاطبان بعد از تماشای ویدیوها می‌توانستند به وب‌سایت دستورهای غذایی برند مراجعه کنند و با طرز تهیه‌ی تمام این غذاها آشنا شوند.

وب‌سایت به سرعت از نظرات مثبت مردم پر شد. بسیاری از مردم این دستورهای غذایی را امتحان کرده بودند و دلشان می‌خواست فروشگاه نودل‌فروشی برند را از نزدیک ببینند. نظرات مردم باعث شد که برند به یک فروشگاه/ رستوران واقعی نودل‌فروشی فکر کند. در مارس ۲۰۱۵ و با گشایش این فروشگاه بار دیگر برند بر سر زبان‌ها افتاد. ۳۷٪ افزایش فروش محصولات Uni Noodle در سه ماه اولیه‌ی کمپین فقط یکی از نتایج مثبت این کمپین بود.
حالا دیگر Uni Noodle فقط یک برند تولیدکننده‌ی نودل‌های ساده، خوش‌مزه و سریع نبود، بلکه در جایگاه‌ جدید برند، Uni Noodle می‌توانست حس و حال مخاطبان را درک کند.



Uni Noodle؛ نودلی که حس و حال آدم‌ها را می‌فهمد

مترجم: نازنين کي نژاد
www.adobomagazine.com
پنجشنبه 30 شهریور 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نودل تند و فلفلی برای افراد عجول و شتابزد ...
  • کمپین دیجیتال ماکارونی Kraft
  • رونمایی گلستان از بلندترین نودل جهان
  • آمازون آماده می کند شما آشپزی کنید!
  • توزيع سبد سلامت تك ماكارون در فروشگاه‌ها
  • سرخ پوشان برند هوآوی
  • دزدی از فروشگاه تازه‌تاسیس Amazon
  • توزیع سنتی در بقالی ها و برند هایی قربانی ...
  • بار دیگر H&M می‌گوید که مد به همه تعلق دارد
  • کمپین کاغذهای پختنی Ikea
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر