» گلرنگ از تولید به اشتغال گسترده رسیده است
» محبوب ترین عکس اینستاگرام با 18 میلیون لایک
» بیلبوردی که دزدها را به خانه خالی راهنمایی می کند
» ششمین نشست تدوین بودجه شرکت های dnaunion کلید خورد
» مزیت رقابتی پایدار از هم افزایی ارکان مختلف سازمان حاصل می شود
» تلاقی لذت و کیفیت در بسته بندی جدید سن ایچ
» گلستان؛ ماندن یا نماندن در تبلیغات، مسئله این است؟
» Baby Dove: زندگی واقعی، زندگی زیبا
» تولید 1100 محصول داخلی توسط شرکت آریان کیمیا تک
» با Subway سر میزغذا عاشق شوید

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
بررسی کمپین Volvo: امنیت جاده برای همه


ام بی ای نیوز: امنیت در جاده به همه تعلق دارد؛ چه پیاده‌ها و چه آن‌هایی که دوچرخه را به وسایل نقلیه‌ی چهارچرخه ترجیح می‌دهند.
هرسال ۱۹۰۰۰ دوچرخه‌سوار در جاده‌های انگلستان زخمی می‌شوند.

اما برآورد Volvo این بود که محصول جدیدش می‌تواند از جراحات و مرگ و میر جاده‌ای جلوگیری کند و پیش‌بینی می‌کرد تا سال ۲۰۲۰ این اتفاق بیفتد.
محصول جدید Volvo خودرو نبود؛ LifePaint یک اسپری با اثر بازتابندگی منحصربه‌فرد، که با هدف افزایش قابلیت دیده‌شدن و امنیت دوچرخه‌سواران و دیگر افراد آسیب‌پذیر در جاده‌ها خلق شده بود. این اسپری که حتی در روز نیز قابل رویت بود، در نور چراغ‌های اتومبیل‌ها می‌درخشید و سوژه‌ی نامرئی را در شب قابل رویت می‌کرد. اسپری مذکور قابل شست‌و‌شو بود و آسیبی یا ردی از خود باقی نمی‌گذاشت.

بررسی کمپین Volvo: امنیت جاده برای همه


Volvo با همکاری آژانس Grey London و استارت‌آپ Albedo 100 در جریان این کمپین ۲۰۰۰ قوطی اسپری تولید کردند و در یک آخر هفته اسپری‌ها را رایگان توزیع کردند. به گزارش Grey قوطی‌ها در ۷۲ ساعت تمام شد.
Volvo در دنیا به خاطر امنیت محصولاتش شناخته شده است؛ البته امنیتی سنتی و این در حالی است که Volvo کارخانه‌ای قدیمی یا سنتی نیست. آن‌ها از جدیدترین دستاوردهای فناوری در تست‌های خودروهایشان بهره می‌گیرند و سعی در طراحی خودروهایی دارند که در صورت تصادف، منجر به مرگ یا آسیب جسمی سرنشینان نشوند.

هدف کمپین این بود که مردم چهره‌ی مدرن برند را ببینند و در مورد آن حرف بزنند. گردانندگان کمپین می‌خواستند مردم درک کنند که Volvo بیش از فروش خودروهایش، به انسان‌ها اهمیت می‌دهد و امنیت آن‌ها در هر شرایطی برایش اهمیت دارد.
دو روز پس از اجرای کمپین، کمپین (در ۱۳۹ کشور) بیش از ۴ میلیون بازدید در یوتیوب را از آن خود کرد. خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری از USA Today گرفته تا Mashable در سراسر جهان داستان را پوشش دادند.

بررسی کمپین Volvo: امنیت جاده برای همه


سرانجام غم‌انگیز کمپین
اما این کمپین که جایزه‌ی بزرگ کن را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کرد، سرنوشت چندان خوبی نداشت. یکی از بازدیدکنندگان ویدیوی کمپین که آگهی را در یوتیوب و وب‌سایت برند دیده بود از Volvo شکایت کرد. مطابق ادعای بیننده اسپری نمایش داده‌شده در ویدیو با اسپریی که به واقع لباس‌های دوچرخه‌سواران را رنگی کرده بود، متفاوت بود.

در وب‌سایت برند و در توضیح ویدیو آمده بود که در ساخت فیلم از هر دو محصول اسپری موجود ساخت Albedo 100 استفاده شده است. شاکی بر این اعتقاد بود که این محصول فاقد تاثیری است که در ویدیو گفته شده است. مرجع استانداردهای تبلیغاتی نظر شاکی را پذیرفت و ویدیو را محکوم کرد. به نظر آن‌ها در مورد تاثیر مثبت اسپری زیاده‌روی شده بود.

Volvo هم تایید کرد که LifePaint ابتدا فقط برای استفاده روی پارچه ساخته شده بود و اسپریی که در ویدیو روی دوچرخه‌ها به کار برده شده، درواقع محصول دیگری است. برند ادعا می‌کرد که LifePaint هم همین اثر را دارد با این تفاوت که مدت دوام و ماندگاری‌اش کم‌تر است.
درنهایت به دلیل وجود تردید در مورد عملکرد این اسپری، پخش ویدیو با همان سبک و سیاق، متوقف شد.




بررسی کمپین Volvo: امنیت جاده برای همه

مترجم: نازنين کي نژاد
www.thedrum.com
www.grey.com
چهارشنبه 12 مهر 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • اسپری Sure
  • اسپری ضد زنگ Q20
  • سیروان خسروی سفیر برند اسپری “اکس”در ای ...
  • خودروهای بدون سرنشین Volvo
  • حق بیمه خوردو Volvo
  • اسپری اتو Eureka Easy Iron
  • Volvo از جامعه فیس‌بوک الهام می‌گیرد
  • اسپری فلفل De Cabrón
  • Volvo در این آگهی با استفاده از طنز سیاه، مر ...
  • AXE Mix؛ پیس پیس اسپری ها
  •