» معرفی: کتاب اصول بازاریابی و کالاها و خدمات به زبان ساده
» لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
» التون جان ستاره آگهی تبلیغاتی جدید اسنیکرز
» چند درصد ایرانی هستی؟
» معرفی کتاب: انقلاب شبکه‌های اجتماعی
» ابزار تبلیغاتی جدید Ikea به مناسبت روز جهانی شکلات
» قراری برای حفظ زیبایی های شهر
» اولین ها در آگهی مرسدس بنز: اولین خودرو، اولین زن قدرتمند
» رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی در شهر گردشگر
» پانزده دسته شغلی بازاریابی و فروش در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ام بی ای نیوز: Aetna که یک شرکت بیمه‌ی درمانی در آمریکاست، قصد داشت با رویکردی متفاوت به سلامت، در مورد مضرات سیگار اطلاع‌رسانی کند. تا زمان کمپین 11 Initiative بیش‌تر کمپین‌های مربوط به سیگار، تهدیدها و چهره‌ی ناامیدکننده و سیاهی را از سیگاری‌ها به مردم نشان می‌دادند. اما اگر یک بار زبان دیگری برای صحبت با مردم به کار گرفته می‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد؟

برای تشویق مردم به کاهش مصرف سیگار یا ترک آن (و به این ترتیب بهبود وضعیت سلامت)، Aetna دست به خلق تجربه‌ای نو زد. آژانس Ogilvy & Mather طراحی و اجرای این کمپین را به عهده داشت.
دستگاهی به نام «دستگاه ۱۱» در معابر عمومی کار گذاشه شد، این دستگاه از مردم می‌خواست سیگارشان را با ۱۱ دقیقه زندگی منحصربه‌فرد معامله کنند.

چرا ۱۱ دقیقه؟
هسته‌ی مرکزی کمپین از این قرار بود: «تحقیقات نشان داده بود که نکشیدن هر سیگار، یازده دقیقه به عمر انسان اضافه می‌کند. حال بیایید ببینیم چطور می‌توانید از این دقایق بهترین استفاده را بکنید.»
بله، برای هر سیگار، ۱۱ دقیقه از عمر گرانبهای انسان صرف می‌شود، پس ترک سیگار این ۱۱ دقیقه‌ها را به مردم برمی‌گرداند. ایده‌ی خلاقه‌ی کمپین از این ۱۱ دقیقه‌ی طلایی الهام گرفته شده بود.

کسانی که سیگارهایشان را معاوضه می‌کردند، می‌توانستند ۱۱ دقیقه با سگ‌ها بازی کنند یا این که از تماشای یک شوی اختصاصی جادویی لذت ببرند و حتی شاهد نمایش آکروبات‌بازی از نزدیک باشند. این‌ها سناریوهای ویدیوهای آن‌لاین برای اطلاع‌رسانی مرتبط با موضوع کمپین بود.
کمپین در Tumbler آغاز به کار کرد و از کاربران Tumbler خواسته شد در پست‌هایی اعلام کنند دل‌شان می‌خواهد با این ۱۱ دقیقه‌های اضافه چه بکنند. کمپین 11 Initiative در تمام شبکه‌های اجتماعی برند اجرا شد، کاور فیس‌بوک و توییتر Aetna نیز تغییر کرد. تنها جایی که از کمپین خبری نبود، وب‌سایت برند بود.
تنها در ۲۴ ساعت، آمار بازدید ویدیوی کمپین به ۱.۷ میلیون بازدید رسید. به نظر می‌رسید سیگاری‌ها از این برخورد متفاوت، خرسندند.
همه می‌دانستند که این کمپین قرار نیست سیگار کشیدن را از بین ببرد. اما می‌توانست مردم را به فکر وادارد تا قدمی برای ترک سیگار بردارند. کمپین هم‌چنین به طور غیر مستقیم ماهیت Aetna را برای مردم روشن می‌ می‌کرد: سلامتی.



بررسی یک کمپین: سیگار در ازای ۱۱ دقیقه زندگی بیش‌تر

مترجم: نازنين کي نژاد
www.seriph.com
دوشنبه 17 مهر 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • کمپین شوک آور ضد سیگار
  • حمله به بسته های سیگار با یک کمپین دیجیتا ...
  • آثار هنری با ته سیگار، اعلام خطر برای زند ...
  • پیامک‌های ترک سیگار هم آمدند!
  • تبلیغات برتر جهان برای سیگار نکشیدن
  • نرم افزار موبایل ترک سیگار
  • تست سرطان ریه در ایستگاه اتوبوس
  • کمپین Central Clinic
  • عروسکی که با بوی سیگار به سرفه می افتد
  • ستون تبلیغاتی برای ترک سیگار
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر