» بازارسازان؛ تشریفاتِ یک مذاکره خوب چگونه است؟
» استفاده Ikea از Influencerها در کمپین بازگشت به مدرسه
» بررسی یک کمپین هیجان انگیز؛ "یک قطره پریل"
» 8نکته برای نوشتن یک عنوان تبلیغاتی تاثیرگذار
» عزم و اراده برای یک هدف ملی
» نمایشگاه شیرین با رویکرد "بازگشت به مدرسه"
» داستانِ ایناب؛ کارگری که کارآفرین شد
» Ikea و کشف جهانی شگفت انگیز از نگاه یک کودک
» اتوبوس های خالی مدارس در حمایت از کودکان محروم از تحصیل
» Uni Noodle؛ نودلی که حس و حال آدم‌ها را می‌فهمد

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
بررسی کمپین اسیدپاشی: صورتم را از من نگیر


ام بی ای نیوز: نجات‌یافتگان حملات اسیدپاشی سال‌های سال با زخم‌های صورت‌شان زندگی می‌کنند.
بنا به گزارش BBC هند سالانه شاهد ۱۰۰۰ مورد اسیدپاشی بوده است. این آمار در بازه‌ی زمانی ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ تا ۲۵۰٪ افزایش پیدا کرد و باعث نگرانی مردم شد. بیش‌تر قربانیان حملات اسیدپاشی زن هستند و همین مساله، اسیدپاشی را در دسته‌ی خشونت‌های جنسیتی قرار می‌دهد.

NGO «دوست داشته باش، زخم نزن» با همکاری آژانس Ogilvy & Mather کمپینی برای کاهش حملات اسیدپاشی راه انداخت. در این کمپین که با هشتگ #فروش‌اسید‌را‌متوقف‌کنید آغاز شد، یکی از قربانیان اسیدپاشی در سه ویدیو نکاتی را در مورد راه‌های حفظ زیبایی صورت به مخاطبان ارائه می‌کند. او به زنان می‌گوید که چطور از لوازم آرایش استفاده کنند تا زیباتر به نظر برسند. در پایان او به نکته‌ی مهم‌تری اشاره می‌کند: «قیمت بیش‌تر لوازم آرایش در هند ۱۰۰ روپیه است، در حالی که مردم می‌توانند اسید را با پرداخت فقط ۳۰ روپیه تهیه کنند، به همین دلیل است که هر زنی به راحتی می‌تواند به یک قربانی اسیدپاشی تبدیل شود.» او از مردم می‌خواهد که در کمپین جلوگیری از فروش آزادانه و آسان اسید شرکت کنند.

کمپین روی نقطه‌ی حساسی دست گذاشته بود: چه کسی بهتر از یک قربانی اسیدپاشی، برای جلوگیری از فروش اسید؟
کمپین در ماه اوت ۲۰۱۵ در هند کلید خورد، اما دامنه‌ی پوشش آن از هند فراتر رفت. نیویورک‌تایمز، وال‌استریت، مجله‌ی تایم، Mashable و بسیاری از خبرگزاری‌های بزرگ دنیا از آن نوشتند. افراد مشهوری مثل اشتون کوچر نیز با پیوستن به کمپین از آن حمایت کردند.
کمپین ۲۵۵ امضا جمع کرد و هر کدام از ویدیوها آمار بازدید مختلفی را به خود اختصاص دادند: ویدیوی «چطور می‌توانم لب‌های قرمز بی‌نقصی داشته باشم» ۱.۱ میلیون بازدید، «چطور خط چشم بزنم» ۲۰۰ هزار بازدید و «چطور از شر نقاط سیاه پوستم خلاص شوم» ۴۷ هزار بازدید داشت.
و بالاخره در دسامبر ۲۰۱۵ دادگاه عالی هند ایالت‌هایش را برای وضع قانون علیه فروش آزادانه و بدون مجوز اسید تحت فشار گذاشت.





بررسی کمپین اسیدپاشی: صورتم را از من نگیر

مترجم: نازنين کي نژاد
www.lighthouseinsights.com
سه شنبه 18 مهر 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • بررسی یک کمپین: سیگار در ازای ۱۱ دقیقه زند ...
  • کمپین گوگل برای استفاده زنان هندی از اینت ...
  • کمپین جدید یونیسف، لایک‌ها را در فیس‌بو ...
  • حملات اینترنتی، درآمد بازیگران عرصه‌ی ا ...
  • دومین کمپین تبلیغاتی مک‌دونالدز با پیکت ...
  • بررسی کمپین Kraft: بزرگترین تست طعم
  • John Lewis جدید ترین قربانی لندن 2012
  • بررسی کمپین Volvo: امنیت جاده برای همه
  • مبتکر کمپین سطل آب‌یخ غرق شد
  • تبلیغ گپ بدون استفاده از مدلها
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر