» شوخی تبلیغاتی طنان با اتفاقات روز
» بررسی 12 مدل تبلیغات
» ارائه نوشیدنی های گیاهی استارباکس علیه کاهش فروش
» خشم طرفداران نوتلا از تغییر محرمانه فرمول ساخت آن
» داخل لباس های زارا دوخته شد: ما حقوق نگرفته ایم
» حل معما و شرکت در آزمون رانندگی در اتاق فرار آئودی
» گوسفند با کت چرمی و شلوار جین، مبلغ جدید Diesel
» کرِمی که برای فروش به نوسازی زمین بازی نیاز داشت
» پوستر های ساده دستور تهیه غذا با امکان پخت در فر
» پپسی با طعم کیک و استقبال از کریسمس

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
Tillamook، برندی که از قضاوت شدن واهمه نداشت


ام بی ای نیوز: شاید باورتان نشود، اما شرکتی در دنیا وجود دارد که در جریان یک کمپین، از مردم عادی خواست تا در تصمیم‌گیری‌های مهم آن نقش داشته باشند. Tillamook که در وب‌سایتش خود را برندی متشکل از مزرعه‌دارانی مستقل معرفی می‌کند، تاکید زیادی روی شفافیت دارد.
ماجرا از این قرار است که، این شرکت که بیش از صد سال قدمت دارد با همکاری آژانس 72andSunny در لس‌آنجلس فعالیتی را با هدف عمیق‌تر کردن رابطه‌اش با مشتریان راه انداخت.

شرکت‌کنندگان در این فعالیت می‌توانستند در جلسات هیات مدیره شرکت کنند، ایده‌هایشان را مطرح کنند و حتی تقاضای محصولات جدید داشته باشند و در رویدادهای غذایی متنوع شرکت کنند.
مدیر بازاریابی برند در مورد این کمپین گفته است که: «مردم این روزها به ماهیت غذایی که می‌خورند، اهمیت زیادی می‌دهند. ما همیشه در سیاست‌هایمان شفاف عمل کرده‌ایم. پس چرا از مخاطبان‌مان نخواهیم که در تصمیم‌گیری‌ها با ما شریک باشند و به آن‌ها نقش بیش‌تری ندهیم؟»
نزدیک کردن مشتریان و شرکت و تاکید بر نقش کشاورزان و دامداران در تولید محصولات مهم‌ترین هدف این کمپین بود.

بنا به اظهارات آژانس، در کم‌تر از ۲۴ ساعت از شروع کمپین، نزدیک به ۱۶۰۰۰ نفر ثبت‌نام کردند؛ ایده‌ی کمپین مشتریان را غلغلک داده بود. درواقع کمپین فوق، ورای یک کمپین تبلیغاتی معمولی بود. برند می‌خواست همکاری‌ای را که بیش از صد سال بین کشاورزان وجود داشت، حالا به مشتریان خود نیز منتقل کند. Tillamook قصد داشت به صدای رسای برندهای لبنی تبدیل شود و به مشتریانش نشان دهد که شعار کیفیت و طبیعی بودن محصولات، تنها یک شعار نیست.
این تنها کار برند برای نزدیک شدن به مخاطبانش نبود. Tillamook در کمپین دیگری با نام «Dairy Done Right» سعی در نمایش استانداردهای بالای برند داشت. کمپین که جایز‌ه‌ی Effie را برای برند به ارمغان آورد، با تاکید بر ساختار Tillamook که بر همکاری مزرعه‌داران استوار بود، به ارزش‌های برند یعنی ترجیح کیفیت بر سود تاکید می‌کرد. بر این اساس، Tillamook برندی بود که تنها به تولید محصولات لبنی «درست» اهمیت می‌داد.



کمپین که از رسانه‌های تلویزیون، آگهی‌های چاپی و دیجیتال بهره می‌گرفت، با تمام توان روی تعهد برند بر کیفیت و شفافیت تمرکز کرد. در ویدیوهای آن‌لاین برند، محصولات Tillamook مقابل یک پس‌زمینه‌ی مینی‌مال نمایش داده می‌شد که بر رویکرد «شفافیت و دوری از حقه»‌ی برند تاکید داشت.



هر آگهی ویدیویی با اتکا به کپشن پیام ساده‌ای مرتبط با کیفیت محصولات را منتقل می‌کرد. دامنه‌ی پیام‌ها از شعار تیتروار «ما مزرعه‌داریم و نه سهام‌دار» به اصالت تولیدات آن‌ها در «پنیر» و «محصولات لبنی استاندارد، بدون هورمون‌های افزودنی رشد» متغیر بود. فارغ از پیام آشکار کمپین، پیام دیگری در این آگهی‌ها نهان است: در حالی که رقبای برند سعی در نمایش عجیب و خارق‌العاده‌ی محصولات‌شان داشتند، Tillamook تنها به کیفیت محصولاتش تکیه می‌کرد.



Tillamook، برندی که از قضاوت شدن واهمه نداشت

مترجم: نازنين کي نژاد
www.adweek.com
چهارشنبه 19 مهر 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • پررنگ شدن کیفیت و اصالت محصولات در آگهی ک ...
  • شکستن کلیشه‌ها با شعار "بر مدار آفرینش"
  • J&J اولین کمپین برندِ سازمان خود را برگزار ...
  • نقش خاطره بر قلب مخاطبان
  • بررسی یک کمپین: مدیریت بحران با لبخند
  • بررسی یک کمپین تاثیرگذار: در ستایش کشاورز ...
  • اجرای کمپین آب معدنی دماوند با شعار" دوبا ...
  • مثل روز روشن...
  • شعار جدید مک دونالد
  • بوی عید می آید
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر