» بازارسازان؛ تشریفاتِ یک مذاکره خوب چگونه است؟
» استفاده Ikea از Influencerها در کمپین بازگشت به مدرسه
» بررسی یک کمپین هیجان انگیز؛ "یک قطره پریل"
» 8نکته برای نوشتن یک عنوان تبلیغاتی تاثیرگذار
» عزم و اراده برای یک هدف ملی
» نمایشگاه شیرین با رویکرد "بازگشت به مدرسه"
» داستانِ ایناب؛ کارگری که کارآفرین شد
» Ikea و کشف جهانی شگفت انگیز از نگاه یک کودک
» اتوبوس های خالی مدارس در حمایت از کودکان محروم از تحصیل
» Uni Noodle؛ نودلی که حس و حال آدم‌ها را می‌فهمد

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
بررسی یک کمپین موفق: دماغتون حس نمی کنه؟


ام بی ای نیوز: باورش سخت است که Febreze، یکی از برندهای P&G، در زمان ورود به بازار با شکست بزرگی مواجه شود و تا مرز ورشکستگی پیش برود. اما این برند با تغییر در فرایند بازاریابی‌اش توانست به بزرگ‌ترین فروشنده‌ی خوشبو‌کننده‌ی هوا در بازار تبدیل شود و نام پر فروش‌ترین محصولات این حوزه را یدک بکشد.

بررسی یک کمپین موفق: دماغتون حس نمی کنه؟


نام کمپین موفق برند «Happy Breath» بود. این کمپین بازاریابی مصرف‌کنندگانی با ذائقه‌های مختلف بویایی را هدف قرار می‌داد: برخی از مصرف‌کنندگان فقط می‌خواهند مشکل را از بین ببرند، در حالی که گروه دیگر دل‌شان می‌خواهد با عطرهای مختلف، فضای خاص خودشان را خلق کنند. به عبارت دیگر برند با گروه بزرگی از مخاطبان روبه‌رو بود: مادری که سعی می‌کرد بوهای ناخوشایند را هنگام تمیز کردن خانه از بین ببرد یا فردی که می‌خواست بعد از یک روز پرمشغله به اتاقی با عطر وانیل قدم بگذارد.

بررسی یک کمپین موفق: دماغتون حس نمی کنه؟


کمپین یک‌پارچه در پلت‌فرم‌های یوتیوب، گوگل‌پلاس، فیس‌بوک و توییتر اجرا شد. تصاویر به کار رفته در این پلت‌فرم‌ها همه از لوگوی برند و پس‌زمینه‌ی آبی یا سفید استفاده می‌کردند و کاورفوتوی کمپین این سوال را مطرح می‌کرد: «آیا بینی‌تان قدرت تشخیص بوها را از دست داده است؟» طراحان کمپین بر این باور بودند که بینی انسان بعد از مدتی حساسیت خود را نسبت به بوها از بین می‌برد، در حالی که این بوهای ناخوشایند همچنان وجود دارند، بنابراین در آگهی‌های کمپین سعی شد تا توجه افراد مختلف به بوهای ناخوشایند جلب شود.



آگهی‌های تلویزیونی کمپین، دوستان و خانواده‌هایی را نشان می‌داد که عزیزان‌شان را به اتاقی می‌بردند که نسخه‌ی اغراق‌شده از بوهای اتاق‌ یا اتومبیل‌شان بود.




بررسی یک کمپین موفق: دماغتون حس نمی کنه؟

مترجم: نازنين کي نژاد
www.rdholloway92.wordpress.com
چهارشنبه 19 مهر 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • Happy Honda Days ؛ کمپین فصل تعطیلات هوندا
  • انواع کمپین‌های ارتباطی برند
  • J&J اولین کمپین برندِ سازمان خود را برگزار ...
  • بوهایی که مردم را به خرید بیشتر ترغیب می‌ ...
  • کمپین جدید هوندا، حس کنجکاوی برند را بیان ...
  • فیلترهای زنده در کمپین اینستاگرامی لندرو ...
  • شعار جدید مک دونالد
  • کمپین رنگارنگ ارمغان آور انرژی تابستان ب ...
  • راه یافتن به دل ها با کمپین موفق الهام بخش ...
  • کمپین تبلیغاتی بازرگانی؛ از ایده تا اجرا
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر