» معرفی: کتاب اصول بازاریابی و کالاها و خدمات به زبان ساده
» لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
» التون جان ستاره آگهی تبلیغاتی جدید اسنیکرز
» چند درصد ایرانی هستی؟
» معرفی کتاب: انقلاب شبکه‌های اجتماعی
» ابزار تبلیغاتی جدید Ikea به مناسبت روز جهانی شکلات
» قراری برای حفظ زیبایی های شهر
» اولین ها در آگهی مرسدس بنز: اولین خودرو، اولین زن قدرتمند
» رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی در شهر گردشگر
» پانزده دسته شغلی بازاریابی و فروش در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
بررسی یک کمپین موفق: دماغتون حس نمی کنه؟


ام بی ای نیوز: باورش سخت است که Febreze، یکی از برندهای P&G، در زمان ورود به بازار با شکست بزرگی مواجه شود و تا مرز ورشکستگی پیش برود. اما این برند با تغییر در فرایند بازاریابی‌اش توانست به بزرگ‌ترین فروشنده‌ی خوشبو‌کننده‌ی هوا در بازار تبدیل شود و نام پر فروش‌ترین محصولات این حوزه را یدک بکشد.

بررسی یک کمپین موفق: دماغتون حس نمی کنه؟


نام کمپین موفق برند «Happy Breath» بود. این کمپین بازاریابی مصرف‌کنندگانی با ذائقه‌های مختلف بویایی را هدف قرار می‌داد: برخی از مصرف‌کنندگان فقط می‌خواهند مشکل را از بین ببرند، در حالی که گروه دیگر دل‌شان می‌خواهد با عطرهای مختلف، فضای خاص خودشان را خلق کنند. به عبارت دیگر برند با گروه بزرگی از مخاطبان روبه‌رو بود: مادری که سعی می‌کرد بوهای ناخوشایند را هنگام تمیز کردن خانه از بین ببرد یا فردی که می‌خواست بعد از یک روز پرمشغله به اتاقی با عطر وانیل قدم بگذارد.

بررسی یک کمپین موفق: دماغتون حس نمی کنه؟


کمپین یک‌پارچه در پلت‌فرم‌های یوتیوب، گوگل‌پلاس، فیس‌بوک و توییتر اجرا شد. تصاویر به کار رفته در این پلت‌فرم‌ها همه از لوگوی برند و پس‌زمینه‌ی آبی یا سفید استفاده می‌کردند و کاورفوتوی کمپین این سوال را مطرح می‌کرد: «آیا بینی‌تان قدرت تشخیص بوها را از دست داده است؟» طراحان کمپین بر این باور بودند که بینی انسان بعد از مدتی حساسیت خود را نسبت به بوها از بین می‌برد، در حالی که این بوهای ناخوشایند همچنان وجود دارند، بنابراین در آگهی‌های کمپین سعی شد تا توجه افراد مختلف به بوهای ناخوشایند جلب شود.



آگهی‌های تلویزیونی کمپین، دوستان و خانواده‌هایی را نشان می‌داد که عزیزان‌شان را به اتاقی می‌بردند که نسخه‌ی اغراق‌شده از بوهای اتاق‌ یا اتومبیل‌شان بود.




بررسی یک کمپین موفق: دماغتون حس نمی کنه؟

مترجم: نازنين کي نژاد
www.rdholloway92.wordpress.com
چهارشنبه 19 مهر 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • Happy Honda Days ؛ کمپین فصل تعطیلات هوندا
  • بوهایی که مردم را به خرید بیشتر ترغیب می‌ ...
  • انواع کمپین‌های ارتباطی برند
  • قهوه‌های استارباکس در توییتر
  • J&J اولین کمپین برندِ سازمان خود را برگزار ...
  • شعار جدید مک دونالد
  • کمپین جدید هوندا، حس کنجکاوی برند را بیان ...
  • فیلترهای زنده در کمپین اینستاگرامی لندرو ...
  • کمپین رنگارنگ ارمغان آور انرژی تابستان ب ...
  • کمپین تبلیغاتی بازرگانی؛ از ایده تا اجرا
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر