» گلرنگ از تولید به اشتغال گسترده رسیده است
» محبوب ترین عکس اینستاگرام با 18 میلیون لایک
» بیلبوردی که دزدها را به خانه خالی راهنمایی می کند
» ششمین نشست تدوین بودجه شرکت های dnaunion کلید خورد
» مزیت رقابتی پایدار از هم افزایی ارکان مختلف سازمان حاصل می شود
» تلاقی لذت و کیفیت در بسته بندی جدید سن ایچ
» گلستان؛ ماندن یا نماندن در تبلیغات، مسئله این است؟
» Baby Dove: زندگی واقعی، زندگی زیبا
» تولید 1100 محصول داخلی توسط شرکت آریان کیمیا تک
» با Subway سر میزغذا عاشق شوید

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
عذرخواهی Dove بخاطر آگهی تبلیغاتی نژاد پرستانه اش


ام بی ای نیوز: واکنش فوری نسبت به آگهی تبلیغاتی Dove باعث شد تا این برند آن پست را از فیسبوک بیرون بکشد.

چند روز پیش Dove پس از ارسال یک پست نژاد پرستانه بی احساس در صفحه فیسبوک خود، Dove خود را در معرض انتقاد های مختلف یافت. برند سپس این پست از فیسبوک بیرون کشید و از مردم عذرخواهی کرد.
این آگهی تبلیغاتی یک زن سیاه پوست را کنار یک بطری لوسیون بدن Dove به تصویر می کشد. در این پست که البته بعدا حذف شد، زن سیاه پوست یک تی شرت به رنگ پوست خود را می پوشد. او سپس به محض درآوردن تی شرت به یک زن سفید پوست تبدیل می شود. سومین تصویر که در رسانه های اجتماعی انتشار یافت یک صحنه دیگر را نشان می دهد که در آن زن تی شرت را از تن در می آورد و ظاهر یک زن آسیایی تبار را پیدا می کند.
آگهی تبلیغاتی Dove فورا انتقاد هایی را در توییتر برانگیخت و برند به سرعت آن را روز شنبه از صفحه مخصوص به خود برداشت. به گفته مقامات برند، تصویر ارسالی Dove در فیسبوک ذاتا از مسیر صحیح نمایش یک زن سیاهپوست خارج شد. Dove عمیقا از بروز این اشتباه پشیمان است. در فیسبوک، این برند خاطرنشان کرد که از بازخورد مصرف کنندگان در رسانه های اجتماعی برای راهنمایی خود در آینده بهره خواهد برد.

عذرخواهی Dove بخاطر آگهی تبلیغاتی نژاد پرستانه اش


با وجود اقدام سریع برند برای حذف پست فوق در روز های آخر هفته و عذرخواهی از کاربران و مردم در توییتر و فیسبوک، مصرف کنندگان و فعالان حقوق بشر آن را نپذیرفتند.
Dove بار ها در کمپین های خود با نمایش زنان واقعی به مبارزه با هنجار های اجتماعی پرداخته است اما برخی کاربران رسانه های اجتماعی به سرعت به این موضوع اشاره کردند که این برای اولین بار نیست که Dove بابت نشان دادن تنوع در آگهی های تبلیغاتی خود زیر آتش انتقاد ها قرار گرفته است. در سال 2011، ابن برند در قالب یک کمپین اقدام به تبلیغ یک شامپو بدن خاص کرد که سه زن با رنگ پوست های مختلف را به تصویر می کشید. در این آگهی سه زن با هم در یک ردیف ایستاده بودند. در ادامه واژه "before" بر روی تصویر زنی با پوست تیره تر و واژه "after" بر روی تصویر زنی با پوست روشن تر ظاهر می شد. برند در آن زمان اعلام کرد که هدف از ساخت آگهی ظاهر شدن واژه "after" بر روی تصاویر هر سه زن بوده است.

عذرخواهی Dove بخاطر آگهی تبلیغاتی نژاد پرستانه اش

مترجم: مرضیه فروتن
www.adweek.com

شنبه 22 مهر 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • Dove،،عشق ،فیس بوک
  • بسته‌بندي لطيف براي كرم‌هاي نرم كننده پ ...
  • Dove یک بار دیگر از زیبایی واقعی می‌گوید
  • موضع گیری سیاسی dove در بریتانیا
  • Dove؛ نمایش اختلاف درک زنان از زیبایی خود ب ...
  • Baby Dove: زندگی واقعی، زندگی زیبا
  • عذرخواهی برند تایلندی درباره تولید آگهی ...
  • شکل های مختلف شامپو Dove در تقدیر از اندام م ...
  • برنامه تبلیغاتی جدید Dove
  • Dove از ارتباط واقعی بین پدران و فرزندان دف ...
  •