» یک نفس یک زندگی همراه با "دی دی واتر"
» آگهی ترسناک شکلات های مارس را ببینید
» دانرو؛ پیک برتر موبایلی
» این آگهی مکدونالد به چشمتان صدمه می زند
» بررسی یک کمپین: دی‌کاپریو به نجات یک شهر برمی‌خیزد
» تویوتا تا فورد، موفق ترین کسب و کار های خانوادگی جهان
» بررسی یک کمپین: با گوگل، آناکارنینا بخوانید
» بررسی یک کمپین: اسکناس، رسانه‌ای که خانه‌های مردم را پس گرفت
» "با خودت هم مهربان باش"
» بلاّ؛ خاطره ساز دیروز، تازه نفس امروز

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
فولکس و آگهی نوستالوژیک دهه شصتی


ام بی ای نیوز: دهه 1960 میلادی یادآور ناآرامی های سیاسی، انقلاب های اجتماعی و نگرانی درباره آینده است.
این دوره واقعا شبیه به سال 2017 به نظر می رسد اما چنین اتفاق هایی هرگز نمی توانند جلوی آژانس تبلیغاتی "Deutsch" در نمایش دوره نیکسون به عنوان یک دوران عجیب و غریب را بگیرند. در این آگهی تبلیغاتی شاهد نخستین گارانتی فولکس واگن به خریداران محصولات خود هستیم.
موسیقی و عشق آزادانه موضوع آگهی تبلیغاتی اطلس فولکس واگن را تشکیل می دهد.
به گفته مدیر اجرایی خلاقیت Deutsch، تاد ریدل، مدیران این آژنس تبلیغاتی قصد تقدیر از ارتباط احساسی موجود میان مردم و فولکس واگن، روح برند، رانندگان، یگانگی، خوشبینی و مهربانی آن ها را دارند. داستان این آگهی تبلیغاتی درباره انسان هایی است که در وهله نخست به دیگر انسان ها اهمیت می دهند.

هیپی های موجود در آگهی تبلیغاتی "باران" بیشتر ظاهری شبیه به هیپستر ها (نو پرستان) دارند. آن ها بیش از حد راحت و مشکوک به نظر می رسند.
مدیر بازاریابی فولکس واگن، گرگ تبوت معتقد است که خریداران خودرو های فولکس واگن همیشه ذات خوب، دل مهربان، دیدگاهی خوش بینانه و شخصیتی شاد و سرزنده دارند. آن ها فولکس واگن را به یک نماد فرهنگی در دهه 1960 میلادی تبدیل کردند. مدیران برند قصد تقدیر از صاحبان خودرو های فولکس واگن، شخصیت آن ها و جایگاه آگهی تبلیغاتی "اولین گارانتی مردم" با هدف تایید و سپاسگزاری از ایشان را دارند.

قطعا، شهرت فولکس واگن در سال های اخیر آسیب فراوانی دیده است بنابراین با وجود اصرار تبوت بر روی این موضوع که نگرانی ها طرز فکر برند را نادیده نگرفته اند، رجوع به گذشته بی غل و غش تر از زمان حال یک اقدام موجه و منطقی به شمار می رود.
به اعتقاد او، با نگاهی صادقانه، این موضوع سوژه مکالمه یا انگیزه آگهی تبلیغاتی فوق محسوب نمی شد. به عنوان یک برند، وضعیت فولکس واگن از لحاظ میزان فروش بهبود یافته و هدف یادآوری دلیل عشق به برند به مردم یعنی عاشقان آن است. این دوران و دریافتی های آن نقش مهمی در علت های عشق مردم به برند ایفا می کنند. فولکس واگن می خواهد روز به روز بیش از پیش در این بازار جایگاه مرتبط و مطلوب خود را حفظ کند. در ادامه بهره برداری از میراث برند فقط یک اهرم است که می توان جلوی آن را گرفت.

وقتی حرف از میراث به میان می آید، یک کارگردان به اسم "لنس آکورد" از شرکت فیلمسازی "|Park Pictures" سابقه همکاری بلند مدت با فولکس واگن دارد. او در گذشته به عنوان یک عکاس در فرایند ساخت آگهی تبلیغاتی منحصر به فرد "راه شیری" خدمت می کرد. (این اتفاق نه در دهه 1960 میلادی بلکه همین چند سال پیش یعنی 1999 میلادی رخ داد.) اگرچه بسیاری از بینندگان قطعا با خودرو های فولکس واگن رانندگی خواهند کرد، اما تلاش او با هدف بازگشت به سال های پیش یک تصویر بسیار شاد و تکان دهنده هالیوودی از زمان و مکان را ارائه می دهد و به شرح رضایت بخش واقعیت ها نمی پردازد.

با این حال، اگرچه بسیاری از مشتریان احتمالی متعلق به دهه 1960 میلادی نبودند، اما تنها مفاهیم این دهه در هر صورت از طریق رسانه های مدرن منتشر می شوند. به علاوه، این داستان لحظه های شیرین مخصوص به خود را نیز دارد که شامل تصاویری از خودرو های کلاسیک، اتوبوس فولکس واگن محصول سال 1966 و Beetle ساخته سال 1961 میلادی می شود.
انتخاب آهنگ برای آگهی تبلیغاتی بیش از یک ماه زمان برد و آهنگ منتخب از میان صد ها آهنگ موجود در نهایت از لحاظ احساسی و متن ترانه با نوت و جدول زمانی آگهی تبلیغاتی هماهنگ بود. در نتیجه این گزینه بی نظیر انتخاب شد.

دست اندرکاران

مشتری: فولکس واگن آمریکا

دست اندراران مشتری
رییس، مدیر عامل: هینریچ ووبکن
معاون اجرایی، فروش و بازاریابی: دریک حاتمی
مدیر ارشد، تغییر بازاریابی، استراتژی و ارتباطات: گرگ تبوت
رییس، ارتباطات بازاریابی و رسانه ها: جنیفر کلایتون
مدیر تبلیغات، بازاریابی فولکس واگن: شانل بارسی
متخصص ارشد تبلیغات برند: تامی نگوین

دست اندرکاران آژانس تبلیغاتی "Deutsch"
کادر خلاقیت:
مدیر ارشد خلاقیت، آمریکای شمالی: پیت فاوات
مدیر اجرایی خلاقیت: تاد ریدل
مدیر خلاقیت گروه: هیت پوچوچا
مدیر خلاقیت / دستیار: پل اوبرلین
مدیر خلاقیت / نویسنده: مت شرمن
مدیر هنری: داگ پدرسن
نویسنده: تیم گیلینگهام
مدیر کل تولید: ویک پالومبو
تهیه کننده اجرایی کل: مارگارت نیکرسون
تهیه کننده ارشد کل: سامانتا بونوم
ناظر موسیقی: اریک ریچ
تهیه کننده موسیقی: کیس باترز

مدیریت امور مشتریان:
مدیر امور مشتریان گروه: تام الس
مدئیر امور مشتریان: الکس گراس
ناظر امور مشتریان: ماری کونولی
مسئول اجرایی ارشد امور مشتریان: نیت پولی
دستیار مسئول اجرایی امور مشتریان: اندی هامرسن
مدیر اطلاعات تولید: جیسون کلارک
متخصص اطلاعات تولید: رایان کالاهان

برنامه ریزی امور مشتریان:
مدیر استراتژی گروه: دان رون
دستیار مدیر استراتژی: بن پریرا
استراتژیست: لی سبتارلا

امور کسب و کار / ترافیک:
رییس امور کلی کسب وکار: آبیلینو گویلرمو
ریبس گروه، امور کلی کسب و کار: گابریلا فاریاس
مدیر ارشد امور کسب و کار: سائیانگ کیم
رییس یا ترافیک پخش: کاری بونیلو
مدیر ارشد ترافیک پخش: کورتنی تیلکا

دست اندرکاران فیلمسازی
شرکت فیلمسازی: Park Pictures
کارگردان: لنس آکورد
تهیه کننده اجرایی: جکی کلمن بیسبی
تهیه کننده اجرایی: اسکات هوارد
مدیر تولید: آن بوبروف
مجری طرح: کارولین کوسیبونیس

شرکت تدوین
تدوینگر Rock Paper Scissors (سنگ کاغذ قیچی): آدام پرتوفسکی
تدوینگران کمکی: مارجوری ساکب و مارتین هسیه
تهیه کننده: دره کریچوسکی
تهیه کننده اجرایی: رانا مارتین
مدیر تولید: شادا شریعت زاده
مدیر عاملان: لیندا کارلسون و جنیفر صوفیو هال

تسهیلات جانبی
ناظر جلوه های ویژه A52: پاتریک مورفی
مدیر گرافیک کامپیوتری: اندی ویلکاف، مانوئل گویزار
هنرمندان جلوه های ویژه 2D: پاتریک مورفی، استفان گایلوت، کوین استوکز، مایکل پلسیا، مایکل واگلینتی
هنرمندان 3D: اندی ویلکاف، مانوئل گوبزار، داستین ملومف تام بریگس، مایک بتیناردی، مایکل کاردناس، جوزف چیچی
تهیه کننده: مایکل استینمن
هماهنگ کننده تولید: اندرو روزنبرگر
تهیه کنندگان اجرایی: پاتریک نوگنت و کیم کریستنسن
مدیر عاملان: لیندا کارلسون و جنیفر صوفیو هال

تصحیح رنگ
شرکت فیلمسازی: Company 3
رنگ پرداز: تیم ماسیک
تهیه کننده اجرایی جهانی، آگهی های بازرگانی: اشلی مک کیم
تهیه کننده: الکساندرا لوبرانو

شرکت طراحی صدا: Barking Owl
طراح صدا: مورگان جانسون
میکسر: پاتریک ناوار
مدیر خلاقیت / تهیه کننده اجرایی: کلی بایت
تهیه کننده: اشلی بنتون

موسیقی (دارای مجوز)
آهنگ: "With a Little Help From My Friends"
هنرمند (خواننده): جو کوکز
آهنگساز: جان لنون و پل مک کارتنی
پخش: Sony ATV
Label: UMG



فولکس و آگهی نوستالوژیک دهه شصتی

مترجم: مرضیه فروتن
www.adweek.com

چهارشنبه 26 مهر 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • با "پا" درب صندوق عقب فولکس را باز کنید
  • فولکس واگن در جام جهانی فوتبال
  • حضور شش برند گروه فولکس واگن در یک جشنوار ...
  • با تبلیغ جدید فولکس واگن شاد شوید
  • فولکس واگن، سیزدهمین برند خود را می‌آفری ...
  • فولکس واگن؛ از دگمه قدرت مسئولانه استفاد ...
  • فراخوان بیش از 400 هزار فولکس واگن
  • طراحی برند مقرون به صرفه فولکس واگن نهایی ...
  • رشد سهام فولکس‌واگن درپی استعفای پیچ
  • رشد ۸۶ درصدی سود فولکس واگن
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر