» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» آیا در دوران رکود اقتصادی به تبلیغات نیاز داریم؟
» کفش های نایک خود را نسوزانید، آن ها را اهدا کنید
» هواوی خطاب به خریداران گوشی آیفون: آبمیوه بخورید، طول می کشد

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
نام‌گذاری خاص محصولات ایکیا


ام بی ای نیوز: آیا تا به حال فکر کرده‌اید IKEA اسم‌های محصولاتش را بر چه اساسی انتخاب می‌کند؟
اگر زبان سوئدی بلد نباشید اسامی محصولات این برند ممکن است به نظرتان مجموعه‌ی درهم ریخته‌ای از حروف به نظر برسد. اما این طورها هم نیست و سیستم منظمی پشت این نام‌گذاری وجود دارد و اسامی با باز کردن لغت‌نامه‌ی سوئدی‌زبان و انتخاب تصادفی از میان کلمات آن صورت نگرفته است.

این برند سیستم طبقه‌بندی مخصوصی دارد که توسط بنیان‌گذارش اینگوار کامپارد به وجود آمده است. اینگوار کامپارد که به دلیل بیماری دیسلکسیا (خوانش‌پریشی) از به خاطر سپردن کدها عاجز بود، روش جدیدی برای نام‌گذاری محصولاتش پیشنهاد کرد.
بیماری اینگوار باعث شد او برای هر رده‌ی محصولی، دسته‌ای از نام‌ها را پیشنهاد کند. به عنوان مثال مبلمان مخصوص حیاط و بیرون از خانه براساس جزایر اسکاندیناوی نام‌گذاری می‌شوند و نام‌های متداول مردان در اسکاندیناوی و مشاغل را روی کتابخانه‌های برند می‌بینید. کاناپه‌ها نیز براساس مکان‌هایی در سوئد نام‌گذاری شده‌اند و آشپزخانه‌ها از اصطلاحات گرامری و این داستان ادامه دارد...

نام‌گذاری خاص محصولات ایکیا


البته این طورها هم نیست که اسامی محصولات IKEA همیشه از قانون گفته‌شده پیروی کند. به عنوان مثال چند ماه گذشته آن‌ها روش جدیدی را برای نام‌گذاری استفاده کردند؛ آن‌ها در کمپین معروف خود «درمان با خرید» از «جست‌و‌جوی رایج گوگل» استفاده کردند. در نتیجه یک درِ بطری‌باز‌کن، «چرا مردان به راحتی حرف نمی‌زنند» و یک شارژر بی‌سیم مخصوص وسایل مختلف برقی، «قرار ملاقات با سه نفر» نام گرفتند. یک جعبه‌ی اسباب‌کشی هم درنهایت به اسم «رابطه‌ راه دور چگونه کار می‌کند» اکتفا کرد.
جالب است بدانید دو حرف اول نام خود برند (IK) نیز از اسم اینگوار کامپارد گرفته شده‌اند. حرف E نیز به مزرعه‌ی خانوادگی او (Elmtaryd ) برمی‌گردد و حرف A شهری است که او در آن بزرگ شده است (Agunnaryd).



نام‌گذاری خاص محصولات ایکیا

مترجم: نازنين کي نژاد
www.businessinsider.com
یکشنبه 14 آبان 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • موسس Ikea درگذشت
  • ایکیا نام محصولاتش را به عبارات سرچ‌شده ...
  • یک نگاه تازه و زیرکانه به بسته بندی استاد ...
  • دیزاین های شاد و با طراوت در مجموعه محصول ...
  • مبلمان جدید IKEA ویژه سگ ها و گربه های خانگی
  • تحول در ارائه محصولات" IKEA "
  • مبلمان با تم سفر فضایی، محصول IKEA مخصوص خا ...
  • شوخی اسپاتیفای با اسامی خنده دار پلی لیست ...
  • مروری بر حضور Ikea در دنیای تبلیغات
  • ریشه‌ی نام‌های بزرگ‌ترین برندهای دنیا
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر