» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
بازآرتچه، بازاری به وسعت یک کشور


ام بی ای نیوز: روند حرکتی کسب و کارها به سمت فضای مجازی رو به افزایش است و هر روز نمونه ای از کسب و کارهای سنتی در قالب استارتاپ در فضای آنلاین معرفی می شوند. بازآرتچه؛ استارتاپی در حوزه فروشگاه اینترنتی ست که ام بی ای نیوز برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آن گفتگویی را با مسعود کاویانی هم بنیانگذار آن داشته که در ادامه می‌خوانید.

درباره شکل گیری ایده تان برایمان بگویید؟

بسیاری از ایده‌های استارتاپی همان ایده‌های کسب و کارهای سنتی هستند که به دیجیتال تبدیل شده اند. برای مثال آمازون همان کتاب فروشی های سنتی ست که در حال حاضر به دیجیتال تبدیل شده است. ایده‌ی استارتاپ ما نیز به همین رویه شکل گرفته است. ایده‌ی فروش صنایع دستی که در حال حاضر به دیجیتال ارائه می شود. همچنین معمولا ایده های استارتاپی توسط کسانی شکل می‌گیرند که خودشان چندین سال در آن حوزه کاری فعالیت کرده اند. ایده‌ی بازارتچه نیز توسط خانم داوریان که خودش چندین سال در حوزه فروش صنایع دستی بصورت نیمه آنلاین فعالیت می‌کرده، شکل گرفته است. ایده ای که در گروه مطرح و مورد استقبال قرار گرفت و وارد مرحله ایجاد کسب وکاری در حوزه آنلاین پیش رفت و با این روند ایده سنتی تبدیل به ایده ی استارتاپی شد. کسانی که بطور سنتی فعالیتی را انجام داده و با سختی های آن آشنا هستند بهتر از دیگران می‌توانند، آن فعالیت را بصورت دیجیتالی به مخاطبان نشان دهند. این افراد راحت تر می‌توانند، به موشکافی مشکلات کسب وکارهای سنتی بپردازند و راه حل ارائه دهند. با این کار واسطه ها حذف و فضای بهتری برای فعالیت ایجاد می‌شود.

بازآرتچه، بازاری به وسعت یک کشور


معمولا ایده های استارتاپی بر اساس نیازی در بازار شکل می‌گیرد، این استارتاپ براساس چه نیازی در مخاطبان شکل گرفته است؟

وقتی کسب و کاری سنتی مشتریان خاص خود را داشته باشد، در زمان تبدیل شدن به کسب و کاری آنلاین نیز همچنان مخاطبانش را حفظ خواهد کرد برای مثال فروش صنایع دستی قبل از اینکه تبدیل به آنلاین شود، فروشگاه های مختلفی محصولات را عرضه می کردند. بنابراین این کسب و کار پتاسیل گسترش بیشتر را در فضای مجازی دارد. البته در این میان باید مشکلات نیز به دقت شناسایی و در رفع آنها برنامه ریزی دقیقی شود.

آیا برای شکل گیری این استارتاپ از مدل خاصی پیروی کرده اید و وضعیت شما در میان رقبا به چه صورتی است؟

بنیانگذاران استارتاپ بازارتچه خودشان جزء مربیان استارتاپی هستند و تسلط خوبی برروی مدل های کسب وکاری دارند.
در این راستا از مدل business canvas بهره برداری می‌کنیم و تلاش کرده ایم تا براساس این مدل در بازار پیش روی کنیم. سعی مان بر این بوده که همیشه جزء اولین های حوزه فعالیت مان باشیم.

درباره روند بازاریابی و تبلیغات تان برایمان بگویید آیا این کار توسط خودتان انجام شده یا برون سپاری کرده اید؟

بازاریابی و تبلیغات جزء مهم ترین فاکتورهایی است که کسب و کارها باید اجرا کنند. اجرای درست بازاریابی و تبلیغات آینده کسب وکارها را مشخص می‌کند. برای استارتاپ بازارتچه تمرکز زیادی برروی تبلیغات دیجیتال انجام داده ایم. مهندس صالحی که خود از کارآمدان این حوزه هستند، بخش دیجیتال مارکتینگ را برعهده دارند. البته در طراحی سایت نیز دقت زیادی کرده ایم. این سایت دارای سئو قوی است و همین موضوع به شناخته شدن کسب وکار کمک بسزایی خواهد کرد. اکثر مخاطبان مراجعه کننده به سایت از طریق جستجوی اینترنتی به بازارتچه رسیده اند که این موضوع اتفاق جالبی است. گوگل یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی ست که سئو خوب سایت به آن کمک می کند. در این باره اپلیکشینی نیز طراحی شده است. در میان مهمترین تبلیغ توسط مشتریان صورت خواهد گرفت یعنی زمانی که مدیریت و کیفیت محصولات در حد خوبی باشد، مخاطبان دهان به دهان تبلیغات را شروع خواهند کرد.

درباره گروه مخاطبانتان برایمان بگویید؟ آیا این گروه مخاطبان را تابحال جذب کرده اید؟

بیشترین گروه مخاطبانمان جوانان هستند. البته قبل از شروع کار مخاطب شناسی دقیقی را انجام داده ایم. براین اساس در تلاش هستیم که محصولاتی را برای این گروه مخاطب تهیه و ارائه کنیم. البته به خاطر نوع محصولات گروه مخاطبان وسیعی به سراغ ما می آیند و شاید دسته بندی آنها شیوه راحتی نباشد.

درباره برنامه آینده تان برایمان بگویید؟

هر استارتاپی برای موفقیت باید رشد کند. هر استارتاپی که ساکن شود، حتما شکست خواهد خورد. بنابراین ما هر روز به فکر رشد بیشتر هستیم. سعی مان براین است که از شیوه های حمل و نقل جدیدتری استفاده کنیم. همچنین در پی گسترش ارتباطات میان خریدار و هنرمندان هستیم. در مجموع برنامه های مختلفی را در پی برنامه ریزی برای آینده هستیم.

بازآرتچه، بازاری به وسعت یک کشور

mbanews.ir-نرگس فرجي
چهارشنبه 17 آبان 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • عروسک های دست ساز گیفتی
  • حمایت تمام قد dnaunion از ایده های استارتاپی ...
  • ویرگول، شروعی دوباره برای خواندن
  • تریپ با ما؛ سفری با ما...
  • مدیریت کسب وکار بدون استراتژی بازاریابی ...
  • تغییر سبک زندگی با استارت آپ "دکتر بادی"
  • شنبه؛ هفته نامه ای با حال و هوای استارتاپ ...
  • مانیار یک شبکه اجتماعی پیام رسان
  • سرمایه گذاران ایرانی ریسک پذیر و صبور نیس ...
  • کارآفرینان از بلندپروازی نمی ترسند
  •