» یک نفس یک زندگی همراه با "دی دی واتر"
» آگهی ترسناک شکلات های مارس را ببینید
» دانرو؛ پیک برتر موبایلی
» این آگهی مکدونالد به چشمتان صدمه می زند
» بررسی یک کمپین: دی‌کاپریو به نجات یک شهر برمی‌خیزد
» تویوتا تا فورد، موفق ترین کسب و کار های خانوادگی جهان
» بررسی یک کمپین: با گوگل، آناکارنینا بخوانید
» بررسی یک کمپین: اسکناس، رسانه‌ای که خانه‌های مردم را پس گرفت
» "با خودت هم مهربان باش"
» بلاّ؛ خاطره ساز دیروز، تازه نفس امروز

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
Facebook در تلاش برای یافتن کودکان گم‌شده


ام بی ای نیوز: وقتی کودکی گم می‌شود، ۴۸ ساعت اول برای سالم یافت او حیاتی است. فرایند معمول در این گونه موارد، تماس با پلیس، تماس با مدرسه‌ی کودک و به اشتراک گذاشتن تصویر کودک در هر مکان ممکن است.
در حال حاضر روزانه بیش از ۲۵۰ میلیون عکس از کودکان گم‌شده در Facebook به اشتراک گذاشته می‌شود.

اما تصور کنید اگر بتوان این روش جست‌و‌جو را قوی‌تر کرد چه می‌شود؟
تگ گم‌شده (Missing tag) از فناوری‌های کنونی به شکلی استفاده می‌کند که پیش از این تصورش به سختی ممکن بود: جست‌و‌جوی کودکان گم‌شده از طریق خلق پروفایل‌هایی برای کودکان گم‌شده. آژانس OMD در همکاری با Facebook از سیستم تشخیص چهره‌ی این برند استفاده کرد. این سیستم روزانه به طور خودکار بین میلیون‌ها عکسی که روزانه در Facebook دانلود می‌شد، به دنبال چهره‌ی این کودکان می‌گشت. به این ترتیب یک روش جدید جست‌و‌جوی بلادرنگ جدید ایجاد شد که در آن یک تگ مثبت و مفید می‌توانست اطلاعات کلیدی را برای پیدا کردن کودک در اختیار افراد بگذارد؛ مثل آخرین محل دیده شدن‌شان.

استراتژی
استراتژی کمپین، نمایش پروفایل کودکان گم‌شده برای افزایش تعداد دوستان‌شان بود. با افزایش تعداد دوستان، برای تعداد عکس‌هایی که Facebook در جست‌و‌جوی چهره‌ی کودکان گم‌شده به کار می‌برد، هم همین می‌افتاد. برای این کار، آژانس یک ویدیو، تعدادی پست Facebook و یک صفحه‌ی وب تهیه کرد که در آن از مردم می‌خواست کودکان گم‌شده را به لیست دوستان خود اضافه کنند. احساسات و انسان‌دوستی باعث شد پیغام‌های درخواست دوستی به قدری بالا برود که Facebook این پروفایل‌ها را به طور خودکار به کاربران جدید نشان می‌داد و به این ترتیب Reach کمپین به طور خودجوش افزایش پیدا کرد.

اجرا
پروفایل‌هایی برای کودکان گم‌شده در Facebook ایجاد شدند و یک صفحه‌ی وب هم در دسترس کاربران بود تا بتوانند به این پروفایل‌ها درخواست دوستی بدهند. از طریق صفحه‌ی Facebook «کودکان گم‌شده» آژانس Missing tag را معرفی کرد که اطلاعات لازم در مورد این روش جست‌و‌جو را در اختیار مردم می‌گذاشت و هر پروفایل را با مردم همرسان می‌کرد. با افزایش درخواست‎های دوستی به این پروفایل‌ها و مشهور شدن‌شان، Facebook به طور خودکار آن‌ها را به عنوان دوست به کاربران جدید پیشنهاد می‌داد. Missing tag خیلی زود به هشداری تبدیل شد که حساسیت و توجه کاربران و مدیا را درخواست می‌کرد.

نتیجه
تنها یک هفته از کمپین گذشته بود که Reach ارگانیک این تگ به بیش از ۱.۵ میلیون رسید. افراد زیادی عکس‌ها و پست‌های ویدیویی کمپین را به اشتراک گذاشتند. درخواست‌های دوستی در هر پروفایلی وجود داشت و باعث شد ظرفیت دوستان این پروفایل‌ها پر شود. کمپین بیش از هفتادهزار دوست ایجاد کرد و به این ترتیب بیش از سه میلیون بار شانس پیدا کردن این کودکان افزایش یافته بود.



Facebook در تلاش برای یافتن کودکان گم‌شده

مترجم: نازنين کي نژاد
www.creamglobal.com
دوشنبه 22 آبان 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • 12 سال است که Facebook ما را می‌شناسد: تولدت مب ...
  • Huggies؛ یک آغوش بیش‌تر
  • Kronkiwongi شما چه شکلی است؟
  • بررسی یک کمپین: مدیریت بحران با لبخند
  • Ikea حق کودکان برای بازی کردن را ترویج می ده ...
  • جست‌و‌جوی اینترنت، یافتن گم‌شده‌ها
  • معرفی تبلت کودکان در نمایشگاه اسباب‌باز ...
  • تبلیغی که فقط کودکان آن را می بینند
  • عرضه یک ساعت هوشمند جدید برای کودکان
  • ارزش سهام فیس بوک کاهش می یابد
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر