» معرفی: کتاب اصول بازاریابی و کالاها و خدمات به زبان ساده
» لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
» التون جان ستاره آگهی تبلیغاتی جدید اسنیکرز
» چند درصد ایرانی هستی؟
» معرفی کتاب: انقلاب شبکه‌های اجتماعی
» ابزار تبلیغاتی جدید Ikea به مناسبت روز جهانی شکلات
» قراری برای حفظ زیبایی های شهر
» اولین ها در آگهی مرسدس بنز: اولین خودرو، اولین زن قدرتمند
» رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی در شهر گردشگر
» پانزده دسته شغلی بازاریابی و فروش در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
Facebook در تلاش برای یافتن کودکان گم‌شده


ام بی ای نیوز: وقتی کودکی گم می‌شود، ۴۸ ساعت اول برای سالم یافت او حیاتی است. فرایند معمول در این گونه موارد، تماس با پلیس، تماس با مدرسه‌ی کودک و به اشتراک گذاشتن تصویر کودک در هر مکان ممکن است.
در حال حاضر روزانه بیش از ۲۵۰ میلیون عکس از کودکان گم‌شده در Facebook به اشتراک گذاشته می‌شود.

اما تصور کنید اگر بتوان این روش جست‌و‌جو را قوی‌تر کرد چه می‌شود؟
تگ گم‌شده (Missing tag) از فناوری‌های کنونی به شکلی استفاده می‌کند که پیش از این تصورش به سختی ممکن بود: جست‌و‌جوی کودکان گم‌شده از طریق خلق پروفایل‌هایی برای کودکان گم‌شده. آژانس OMD در همکاری با Facebook از سیستم تشخیص چهره‌ی این برند استفاده کرد. این سیستم روزانه به طور خودکار بین میلیون‌ها عکسی که روزانه در Facebook دانلود می‌شد، به دنبال چهره‌ی این کودکان می‌گشت. به این ترتیب یک روش جدید جست‌و‌جوی بلادرنگ جدید ایجاد شد که در آن یک تگ مثبت و مفید می‌توانست اطلاعات کلیدی را برای پیدا کردن کودک در اختیار افراد بگذارد؛ مثل آخرین محل دیده شدن‌شان.

استراتژی
استراتژی کمپین، نمایش پروفایل کودکان گم‌شده برای افزایش تعداد دوستان‌شان بود. با افزایش تعداد دوستان، برای تعداد عکس‌هایی که Facebook در جست‌و‌جوی چهره‌ی کودکان گم‌شده به کار می‌برد، هم همین می‌افتاد. برای این کار، آژانس یک ویدیو، تعدادی پست Facebook و یک صفحه‌ی وب تهیه کرد که در آن از مردم می‌خواست کودکان گم‌شده را به لیست دوستان خود اضافه کنند. احساسات و انسان‌دوستی باعث شد پیغام‌های درخواست دوستی به قدری بالا برود که Facebook این پروفایل‌ها را به طور خودکار به کاربران جدید نشان می‌داد و به این ترتیب Reach کمپین به طور خودجوش افزایش پیدا کرد.

اجرا
پروفایل‌هایی برای کودکان گم‌شده در Facebook ایجاد شدند و یک صفحه‌ی وب هم در دسترس کاربران بود تا بتوانند به این پروفایل‌ها درخواست دوستی بدهند. از طریق صفحه‌ی Facebook «کودکان گم‌شده» آژانس Missing tag را معرفی کرد که اطلاعات لازم در مورد این روش جست‌و‌جو را در اختیار مردم می‌گذاشت و هر پروفایل را با مردم همرسان می‌کرد. با افزایش درخواست‎های دوستی به این پروفایل‌ها و مشهور شدن‌شان، Facebook به طور خودکار آن‌ها را به عنوان دوست به کاربران جدید پیشنهاد می‌داد. Missing tag خیلی زود به هشداری تبدیل شد که حساسیت و توجه کاربران و مدیا را درخواست می‌کرد.

نتیجه
تنها یک هفته از کمپین گذشته بود که Reach ارگانیک این تگ به بیش از ۱.۵ میلیون رسید. افراد زیادی عکس‌ها و پست‌های ویدیویی کمپین را به اشتراک گذاشتند. درخواست‌های دوستی در هر پروفایلی وجود داشت و باعث شد ظرفیت دوستان این پروفایل‌ها پر شود. کمپین بیش از هفتادهزار دوست ایجاد کرد و به این ترتیب بیش از سه میلیون بار شانس پیدا کردن این کودکان افزایش یافته بود.



Facebook در تلاش برای یافتن کودکان گم‌شده

مترجم: نازنين کي نژاد
www.creamglobal.com
دوشنبه 22 آبان 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • 12 سال است که Facebook ما را می‌شناسد: تولدت مب ...
  • Huggies؛ یک آغوش بیش‌تر
  • Kronkiwongi شما چه شکلی است؟
  • بررسی یک کمپین: مدیریت بحران با لبخند
  • کتابی که با خاک،‌ داستان دوستی را روایت م ...
  • Ikea حق کودکان برای بازی کردن را ترویج می ده ...
  • جست‌و‌جوی اینترنت، یافتن گم‌شده‌ها
  • ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قس ...
  • بیلبوردهای زندگی‌ دوباره؛ لوازم‌التحری ...
  • معرفی تبلت کودکان در نمایشگاه اسباب‌باز ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر