» معرفی: کتاب اصول بازاریابی و کالاها و خدمات به زبان ساده
» لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
» التون جان ستاره آگهی تبلیغاتی جدید اسنیکرز
» چند درصد ایرانی هستی؟
» معرفی کتاب: انقلاب شبکه‌های اجتماعی
» ابزار تبلیغاتی جدید Ikea به مناسبت روز جهانی شکلات
» قراری برای حفظ زیبایی های شهر
» اولین ها در آگهی مرسدس بنز: اولین خودرو، اولین زن قدرتمند
» رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی در شهر گردشگر
» پانزده دسته شغلی بازاریابی و فروش در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
بیمارستان با موسیقی جای ترسناکی نیست


ام بی ای نیوز:
بینش مخاطب
موسیقی یکی از بخش‌های مهم تاریخ بشر است که مردم تازگی‌ها به تاثیرات درمانی آن پی برده‌اند. با این حال آثار علمی مکتوب زیادی در مورد این موضوع وجود ندارد زیرا بیش‌تر کلینیک‌ها هنوز تحقیقات کافی در این مورد انجام نداده‌اند.
آن‌چه از بیمارستان در ذهن داریم، مکانی سرد و بی‌روح است که با دلهره و ترس همراه می‌شود و می‌تواند بر رابطه‌ی بین بیمار و پزشک تاثیر منفی بگذارد و استرس پیش از معاینه یا عمل جراحی را افزایش دهد. Albert Einstein یکی از موسسات درمانی شناخته‌شده در آمریکای لاتین است و انتظار می‌رود در زمینه‌ی تحقیقات نوآورانه در حوزه‌ی رابطه‌ی موسیقی و درمان، پیشرو باشد.
پیش از معاینه‌ها و جراحی‌ها، بسیاری از بیماران استرس دارند و به خطرهای احتمالی و خانواده‌شان فکر می‌کنند. ابزارهای سرگرم‌کننده‌ی اتاق انتظار هم برای آرام کردن آن‌ها کافی نیست.

استراتژی
Albert Einstein تصمیم گرفت اولین بیمارستانی در آمریکای لاتین باشد که برای از بین بردن این مساله، با Spotify همکاری کند و لیست موسیقی‌ در اختیار بیماران و مراجعانش قرار دهد. از لحظه‌ای که بیماران به این لیست موسیقی وصل می‌شوند، از آن‌ها خواسته می‌شود تجربه‌ی خود را از شنیدن موسیقی در لحظات خاصی که در بیمارستان حضور دارند (خون دادن، جراحی و سیتی‌اسکن) ارزیابی کنند. دورنمای بلندمدت این کمپین بر انجام مطالعاتی در مورد چگونگی و زمان تاثیرگذاری موسیقی بر فرایند درمانی، پایه‌گذاری شده است.

بیمارستان با موسیقی جای ترسناکی نیست


اجرا
Spotify، Albert Einstein و آژانس Banana در این پروژه با هم کار می‌کنند و لیست‌هایی را که به دقت برای بیماران و تیم پزشکی انتخاب شده، تهیه می‌کنند. سپس از بیماران خواسته می‌شود این موسیقی‌ها را وقتی در بیمارستان تنها هستند، یا تیم پزشکی همراه‌شان است یا در جریان فرایندهای خاص بشنوند. از افرادی که به طور معمول از Spotify برای شنیدن موسیقی استفاده می‌کنند، نیز خواسته شد تا در این کمپین شرکت کنند.

نتیجه
از بین ۶۰۰۰ سیتی‌اسکن انجام‌شده در یک ماه، ۹۰٪ آن‌ها به این لیست‌ها گوش کرده‌اند.
انتظار می‌رود این کمپین در درازمدت تاثیر مثبتی بر مطالعات این نظریه بگذارد و ترس و هیجان منفی حضور در بیمارستان را با موسیقی از بین ببرد.

بیمارستان با موسیقی جای ترسناکی نیست

مترجم: نازنين کي نژاد
www.creamglobal.com
دوشنبه 22 آبان 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • موسیقی؛ دمیدن روح دوباره در بدن بیماران آ ...
  • اچ پی بیمارستان می‌سازد
  • میز های پخش کننده موسیقی در کی اف سی
  • برنامه ای ویژه شنیدن موسیقی‌های مورد علا ...
  • پخش موسیقی در محل کار بهره‌وری را بالا می ...
  • جایزه موسیقی یوتیوب
  • خون در ازای بلیط
  • دستگاه موسیقی هوشمند
  • تلاش اپل برای پایان دسترسی رایگان به موسی ...
  • ماشین موسیقی
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر